پایگاه خبری خانه فوتبال:

تاریخ واریز یارانه معیشتی شهریورماه مشخص شد. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت میشود. یارانه معیشتی تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. یارانه معیشتی رقم چندانی ندارد. جزئیات جدید یارانه معیشتی شهریور ماه را از دست ندهید.

عارف کیانی در گرگان اظهار کرد: در دولت سیزدهم، اقدامات جهادی به واسطه تغییر رویکرد خدمت رسانی به مردم و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تسریع شده و ما در حال حاضر در استان گلستان هیچ مورد پشت نوبتی در رابطه با تحویل لوازم توانبخشی نداریم.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، افراد با آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می‌شوند، این در حالی است که قبلا حق پرستاری نداشتیم.

وی در رابطه با مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد استان که در حال پیشرفت فیزیکی هستند، عنوان کرد: با تلاش مدیران دولت سیزدهم ظرفیت مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در گرگان و گنبدکاووس به یک هزار نفر رسیده است.

مجتبی احمدلو با اشاره به عملکرد کمیته امداد درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: یکی از خدمات ارائه شده به مددجویان در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات به ویژه در دوران سالمندی، بیمه‌های اجتماعی است که سهم بیمه‌ای آن توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰، بیمه‌پردازی اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار با ضریب ۱۸ درصد آغاز شد، گفت: طی این موضوع، قرار شد دولت از محل یارانه‌ها ۱۰ درصد بیمه‌پردازی و دستگاه‌ها ۸ درصد بیمه‌پردازی را به مدت ۱۰ سال پرداخت کنند اما پس از آن، به دلیل اینکه دولت اعتباری برای این موضوع در نظر نگرفته بود کمیته امداد مددجویان را برای پوشش بیمه‌ای ضریب ۱۴ درصد و اولویت ۴۵ تا ۵۰ سال با استفاده از اعتبارات خود بیمه کرد

حمیدرضا نجف‌پور کردی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است، بیان کرد: فرهنگیان عضو به طور اختیاری تا 5 درصد از دریافتی خود را برای صندوق ذخیره واریز می‌کنند و دولت هم به همین میزان مکلف است آورده برای صندوق داشته است، ماحصل آورده‌های مالی و فعالیت‌های اقتصادی برای دوره بازنشستگی فرهنگیان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره در شرایط کنونی دارای 4 هلدینگ و بیش از 60 شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است. رویکرد هلدینگ خدماتی تامین نیازهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تامین تجهیزات آموزشی، گردشگری و مواردی از این قبیل است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق در کنار این فعالیت‌ها با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری با مسائل و چالش‌های گوناگونی هم مواجه است، گفت: در کنار مسائل مربوط به سودآوری یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مطالبات فرهنگیان که در جلسات رو در رو آنان با مسئولان صندوق ذخیره به آن اشاره شد، در ابتدا احیای ارزش مالکانه بود.

نجف‌پور کردی بیان کرد: با توجه به اینکه 12 سال از مطالبه‌گری یک میلیون و 600 هزار فرهنگی در این زمینه گذشته و توفیقاتی حاصل نشد، استنباط برخی از فرهنگیان این بود که با معلمان در گذشته صادقانه برخورد نشده است.

وی افزود: بر این اساس برای احقاق حقوق فرهنگیان از زمان شروع خدمت تیم مدیریتی جدید در این مجموعه کارگروهی به محوریت دکتر سید شمس‌الدین حسینی؛ وزیر اسبق اقتصاد و دیگر فعالان و متخصصان عرصه بازار سرمایه تشکیل داده و بیش از 70 جلسه با این محوریت برگزار کردیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در نهایت مدل محاسبه ارزش مالکانه نهایی و صحه‌گذاری شد تا در قالبی عادلانه و شفاف برای فرهنگیان و به ویژه با اولویت تحویل به فرهنگیان بازنشسته لحاظ شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در مدت کمتر از یک سال فرایند بورسی شدن تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را دنبال کردیم تا ارزش مالکانه به عنوان دارایی‌های بین نسلی صندوق برای اعضا لحاظ شود.

واریزی جدید و تابستانه دولت رئیسی بحساب مردم

«سید پرویز فتاح» ( چهارشنبه) در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده نیازمند کشور با اعلام جزئیاتی از طرح‌های قبلی بنیاد مستضعفان در توزیع بسته‌های معیشتی محرومان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن‌ماه 1401 تا خرداد 1402 ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است که برای این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر همین اساس برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

وی با بیان اینکه توزیع یک میلیون بسته لبنی در این مرحله تا پایان شهریورماه ادامه دارد افزود: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.

فتاح اضافه کرد: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا امروز توزیع آن در ۴ استان انجام گرفته و امروز نیز سهمیه‌های ۴ استان دیگر به حمل‌های توزیع اعزام می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است گفت: بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایت‌مندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.

به گفته فتاح، با توجه به محتوای فسادپذیر بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلرها، کامیون‌ها و وانت‌های یخچال‌دار از مبدأ تا مقصد دیده شده و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخصی به دست خانوارهای هدف برسند.

بر اساس این گزارش، هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

برای دریافت یارانه معیشتی اینجا ثبت نام کنید +آدرس سامانه

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: ثبت نام در سامانه املاک و اسکان ضروری است و تاکنون بانک مرکزی برای صدور چک به این سامانه متصل شده است

خانم  پروانه اصلانی گفت: طبق قانون می بایست دریافت یارانه کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، ارسال اسناد و مدارک گذرنامه، ثبت نام مدارس و خوابگاه براساس  ثبت در سامانه املاک و اسکان باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان خدماتی ارائه نمی شود.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  تمامی سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک و اسکان  ثبت نام کرده و تمامی اطلاعات افراد تحت پوشش خود را در این سامانه وارد کنند؛ همچنین مستاجران هم که حتی به صورت رایگان در واحدی ساکن هستند باید ثبت نام کنند.

او می گوید: سامانه املاک و اسکان آماده  اتصال تمامی دستگاه ها به این سامانه است و تاکنون تنها بانک مرکزی به این سامانه متصل شده است.

ثبت نام در سامانه املاک و اسکان از ۱۹ فروردین سال گذشته آغاز شده و متقاضیان  هم برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هم باید در این سامانه ثبت نام کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: