پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان |وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود. وام بازنشستگان در 3 نوع مختلف پرداخت خواهد شد.

وام بازنشستگان / واریز وام 200 میلیونی بانک دی برای بازنشستگان

همزمان با پایان مرحله اول ثبت‌نام تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان (مستمری‌بگیران) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، پرداخت این تسهیلات به ۳۸۹۷۵ متقاضی واجد شرایط آغاز شد.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد

همزمان با پایان مرحله اول ثبت‌نام تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان (مستمری‌بگیران) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، پرداخت این تسهیلات از سوی بانک رفاه کارگران به ۳۸۹۷۵ متقاضی واجد شرایط آغاز شد.

ثبت‌نام بازنشستگان متقاضی دریافت تسهیلات از طریق سازمان تامین اجتماعی انجام شد و با معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک رفاه کارگران، فرایند پرداخت این تسهیلات در خرداد ماه سال جاری آغاز و طی تیرماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برقراری ارتباط با سامانه وزارت مسکن به منظور استعلام سوابق متقاضیان این تسهیلات توسط بانکها گفت: به موجب جزء ۳، بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است به متقاضیانی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از ۱۳۹۹/۱/۱ به بعد متولد می شود، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وی با اشاره به اصلاح شرایط بهره مندی از تسهیلات مذکور عنوان کرد:‌ از جمله مواردی که حسب مقررات بانک های عامل می‌باید کنترل می‌کردند، فرم (ج) متقاضی بود بدین معناکه استفاده یا عدم استفاده متقاضی از امکانات دولتی، زمین، تسهیلات یارانه‌ای را بررسی می کردند. اما باتوجه به اینکه روح حاکم بر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر فرزندآوری تشویق و تأکید دارد لذا در بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم که برای دریافت این تسهیلات این بند حذف شود و دستورالعمل مربوطه اصلاح و روز چهارشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به شبکه بانکی ابلاغ شد.

حابی افزود: برای مثال ممکن است فرم (ج) متقاضی قرمز باشد و از تسهیلات یارانه ای و امکانات دولتی استفاده کرده باشد اما به هر دلیلی ملکی را که در اختیارش بوده را به فروش رسانده باشد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: براین اساس بانکها تنها دو موضوع از سه موضوعی را که برای احراز فاقدین مسکن کنترل می کنند را درباره این تسهیلات مورد ارزیابی قرار می دهند. نکته اول اینکه در سامانه جامع حمایتی وزارت راه و شهرسازی که لینک آن را در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است، وضعیت کنونی مالکیت متقاضی را بررسی می کنند، بدین معناکه در حال حاضر ملکی به نام فرد هست یا خیر. دومین نکته استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی است که مشخص می کند فرد دارای تسهیلات فعال مسکن یا جعاله است یا خیر.

وی ادامه داد: لذا در صورتی که متقاضی ملکی به نام خود و تسهیلات فعال جعاله و مسکن نداشته باشد، بانک عامل می تواند نسبت به تشکیل پرونده در این باره اقدام کند.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی پنج بانک ملت، صادرات، تجارت، پست بانک و مسکن به عنوان بانک های عامل این تسهیلات تعیین شدند و متقاضیان می توانند با مراجعه مستقیم به شعب این بانکها از تسهیلات یاد شده بهره مند شود.

زمان آغاز مرحله جدید ثبت‌نام وام بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه طی مرحله اول «وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه باز شود.

محسن تقیانی با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت‌نام «وام قرض‌الحسنه» ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی طی توافقی که با بانک رفاه داشتیم به اتمام رسید، گفت: سهمیه ثبت نام این مرحله از وام برای ۴۰ هزار نفر بود که این افراد طی مرحله اول از طریق کانون‌های بازنشستگی، موفق به ثبت‌نام وام شدند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد.

وی بیان کرد: طی مراحل بعدی نیز سهمیه‌هایی برای ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه اعلام و ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص زمان مراحل بعدی ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی توضیح داد: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد.

وی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی باز شود.

تقیانی درخصوص برخی اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درباره اینکه هنوز برخی‌ها نتوانسته‌اند وام قرض‌الحسنه سال ۱۴۰۱ را دریافت کنند، بیان کرد: کسانی که ثبت‌نام آنها در سامانه انجام و نهایی شده بود، وام خود را دریافت کرده‌اند اما تعدادی بودند که به دلایلی مانند چک برگشتی، اطلاعات نادرست و یا مشکل مسدودی حساب ثبت‌نامی‌اشان نهایی نشده بود. این افراد برای سال جدید می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۷ خردادماه آغاز و ۳۱ خردادماه پایان یافت. مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد./ ایسنا

مراحل ثبت نام وام بازنشستگان

سیداحمد حسینی می‌گوید: علیرغم اعتراض بازنشستگان به شرط داشتن دو فرزند تحت تکفل برای گرفتن وام، دوباره این شرط ذیل شرایط وام بیست میلیون تومانیِ جدید ظاهر شده است.

 از لحظه‌ی اعلام ثبت نام برای وام بیست میلیون تومانی، بازنشستگان کارگری با مشکلاتی  برای ثبت نام مواجه شده‌اند.

سیداحمد حسینی، بازنشسته‌ی کارگری اهواز، مراحل ثبت نام را طی کرده است؛ او می‌گوید: در گزینه‌ی دریافت تسهیلات در سامانه مربوطه، شرایطی قید شده، یکی شرط سنی و دیگری داشتن دو فرزند تحت تکفل است؛ برای بنده چون فاقد دو فرزند تحت تکفل بودم، درخواست رد شد و لذا وام به من تعلق نمی‌گیرد.

او اضافه می‌کند: در دور قبلی وام که مبلغ آن دوازده میلیون تومان بود، بازنشستگان به شرطِ داشتن دو فرزند تحت تکفل از آنجا که کمتر بازنشسته‌ای دو فرزند با شرایط تحت تکفل بودن در خانه دارد، اعتراض کردند؛ پیرو این اعتراضات در جریان وام قبلی، این شرط حذف شد اما دوباره برای وام بیست میلیون تومانی شرط مورد نظر ظاهر شده است.

به گفته حسینی، با شروطی که گذاشته‌اند –نگرفتن وام تاکنون، داشتن دو فرزند تحت تکفل، شرایط سنی و به نام بودن سیم‌کارت تلفن همراه- عملاً کمتر بازنشسته‌ای هست که شرایط دریافت وام را احراز کند. چرا برای وام ضروری تبلیغ می‌کنند؟

این بازنشسته تصاویری از مراحل ثبت نام وام خود را در اختیار ایلنا قرار داده است:

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: