پایگاه خبری خانه فوتبال:

تاریخ واریز یارانه معیشتی تیر ماه مشخص شد. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت میشود. یارانه معیشتی تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. یارانه معیشتی رقم چندانی ندارد. جزئیات جدید یارانه معیشتی اردیبهشت ماه را از دست ندهید.

تصمیم دولت برای افزایش یارانه معیشتی از این ماه

فروشگاه‌های زنجیره‌ای این روزها میزبان افرادی از جامعه است که یارانه کالابرگ آنها ماه گذشته 20 درصد با افزایش مواجه شده است. با افزایش این مقدار یارانه در طرح کالابرگ الکترونیکی، قدرت خرید این دهک‌ها که شامل سه دهک اول جامعه هستند افزایش یافته و همین امر باعث شده این فروشگاه با ازدیاد این خانوارها برای خرید روبه‌رو شوند.

حالا خبر رسیده که یارانه کالابرگ الکترونیکی نیز برای دهک‌های 4 تا 9 جامعه با تغییراتی مواجه شود و احتمالاً یارانه‌ها نیز با توجه به نرخ تورم افزایش یابد.به‌نظر می‌رسد که استقبال دهک‌های یک تا سه جامعه از طرح کالابرگ الکترونیکی و رشد یارانه‌ آنها حالا دولت را مجاب کرده است که طرح کالابرگ الکترونیکی را گسترش دهد. با توجه به روند کاهشی نرخ تورم و همچنین افزایش احتمالی یارانه کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های مختلف جامعه، قدرت خرید مردم با افزایش مواجه شود.اما آنچه که قطعی است جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر قرار است به‌زودی در طرح افزایش ۲۰ درصدی یارانه قرار بگیرند.به این ترتیب، در ماه خرداد که 7 تا ۸.۵ میلیون نفر از افزایش مشروط ۲۰ درصدی یارانه و خرید اعتباری با کالابرگ برخوردار ‌شدند، جمعیت باقی‌مانده‌ متعلق به سه دهک پایین درآمدی که تعداد آنها از تفاضل دو رقم ۲۴ میلیون نفر و ۸.۵ میلیون نفر به دست می‌آید، در ماه‌های آینده از این مزیت یارانه‌ای برخوردار خواهند شد. در واقع بجز مددجویان نهادهای حمایتی، بخشی از این جمعیت ۱۵ میلیون نفری را مزدبگیران کم‌درآمد، از جمله کارگران پاره‌وقت، زنان سرپرست خانوار، کارگران غیررسمی و بخشی از جامعه‌ حداقل‌بگیران کارگری تشکیل می‌دهند، اما برخورداری از کالابرگ الکترونیکی و افزایش مبلغ یارانه، چقدر می‌تواند به بهبود معیشتی این گروه‌ها کمک کند؟در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ اجرای طرح «کالابرگ الکترونیکی» به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد و دامنه آن تا پایان سال به چند استان دیگر رسید. در زمستان سال گذشته، مجلس در قالب بودجه سال ۱۴۰۲ به دولت اجازه داد تمهیداتی برای ارائه کالابرگ به دهک‌های پایین درآمدی در نظر بگیرد و «کاهش قدرت خرید این گروه‌ها» را جبران کند. هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، «جبران بخشی از کمبودهای معیشتی دهک‌های پایین درآمدی» عنوان شده است و جایگزینی یارانه با کالابرگ به این منظور صورت گرفته است که سرپرستان خانوارهای کم‌درآمد، یارانه دریافتی دولت را صرف خرید کالاهای اساسی کنند و تا اندازه‌ای از فقر خوراکی‌ خانواده‌ها جلوگیری شود.در خردادماه با گذشت سه ماه از سال، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی خبر داد، به شرط آنکه ۷۰ درصد مبلغ یارانه‌شان را صرف خرید کالاهای اساسی پیش‌بینی شده در طرح کنند./ روزنامه ایران

واریز یارانه معیشتی 3 میلیونی بحساب این خانوارها

این اقدام به مناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف گرامیداشت اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم اجرایی شد.

شایان ذکر است، بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر اقدامات قابل‌توجهی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته است که از آن جمله می‌توان به حمایت‌های این بانک از هم‌وطنان نیازمند و خانواده‌های کم‌برخوردار اشاره کرد.

علی ربوبی؛  رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی هر ساله در ایام اعیاد ماه ذی‌الحجه پویش عید تا عید را از عید سعید قربان تا عید غدیر خم برگزار می‌کند، گفت: این پویش با هدف جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران در سراسر کشور با هدف تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پویش خیرین و مردم نیکوکار کشورمان می‌توانند نذورات و قربانی‌های خود را در عید قربان به جامعه هدف بهزیستی و از طریق ادارات کل بهزیستی استان‌ها، ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مجتمع‌ها و موسسات خیریه تحت پوشش سازمان بهزیستی اهدا کنند.

ربوبی در خصوص کمک‌های مردم در پویش عید تا عید سال گذشته گفت: در سال گذشته در این ایام ۹۳ میلیارد تومان مشارکت نقدی و غیرنقدی از طرف مردم اهدا شد که امیدواریم با همراهی و همیاری مردم خیر و نیکوکار ایران اسلامی امسال هم شاهد این کمک‌های خداپسندانه باشیم.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی در خصوص نحوه مشارکت مردم و خیرین تصریح کرد: خیرین و مردم می‌توانند در این ایام مشارکت‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۱۲۳* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و یا از طریق نرم‌افزار موبایلی ۷۲۴ به سازمان بهزیستی و افراد نیازمند از جامعه هدف اهدا کنند.

حبیب‌اله آسوده؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: پویش ملی نذر قربانی همانند سال‌های گذشته همزمان با عید سعید قربان کشور برگزار می‌شود. این طرح با همراهی مردم نیکوکار در قربانگاه‌های سراسر کشور و با محوریت مسجد مقدس جمکران در استان قم اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با دعوت از مردم و خیران برای مشارکت در این طرح گفت: مردم می‌توانند از طریق اهدای گوشت قربانی و یا به صورت نقدی در این طرح ملی که با هدف کمک به نیازمندان برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

آسوده با اعلام روش‌های مشارکت مردم در پویش ملی نذر قربانی خاطرنشان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۷۵۳۶ کد #۱۲* و #۸۸۷۷* به منظور جذب کمک‌های مردمی در عید قربان پیش‌بینی شده است؛ همچنین مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور، در روز عید سعید قربان آماده جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار برای خانواده‌های نیازمند هستند.

مجید طائف روز چهارشنبه اظهار کرد: بسته «لبخند مادری» که به خانواده سه‌قلوهای متولد شده ازنایی به عنوان یازدهمین خانواده صاحب فرزند سه قلو در لرستان اهدا شد، شامل ۲۹ قلم از لوازم مورد نیاز نوزادان تا ۶ ماهگی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰ میلیون ریال، سه کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی و ۷۲ بسته پوشک بود.

وی افزود: در پویش ملی «لبخند مادری» که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده به زوج‌هایی که فرزند سومشان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به دنیا آمده باشد، با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

طائف تصریح کرد: پویش «لبخند مادری» در راستای سیاست‌های جمعیتی، افزایش فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های مثبت پنج(دارای فرزند سوم و بیشتر) اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر می‌توانند جهت استفاده از حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد به سامانه «ایران جوان» به نشانی iranejavan.۱۵۴۲.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی افزود: مردم و خیرین برای مشارکت در تامین بسته‌های لبخند مادری می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۲*۷۸۰* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند./ایرنا

یارانه معیشتی 2 میلیونی سوپرایز جدید رئیسی برای تمام خانوارها

جزئیات جدید پرداخت یارانه معیشتی 800 هزارتومانی با شرایط خاص منتشر شد.

براساس آخرین آمارهای سازمان بهزیستی تا آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، ۱۲۸ هزار و ۷۷۸ نفر پشت نوبتی‌های دریافت مستمری بودند که به گفته قادری رئیس این سازمان، این رقم تا پایان ۱۴۰۱ به ۱۶۰ هزار نفر رسید.

علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی در این باره می‌گوید: در مقطعی ۱۶۰ هزار نفر پشت نوبت مستمری بودند که امروز افتخار می‌کنیم که بگوییم تا پایان سال ۱۴۰۱ آمار افراد مشمول که پشت نوبت بودند به صفر رسید.

  آخرین آمارهای سازمان بهزیستی نشان می‌دهد یک میلیون و ۲۵۹هزار و ۷۶خانوار مستمری بگیر و  بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار غیر مستمری بگیر، تحت پوشش این سازمان هستند.

رئیس سازمان بهزیستی پیشتر و  در گفت‌وگو با رسانه‌ها، گفت: ما یک موضوع پشت نوبتی از باب تبصره ۱۴ به عنوان مستمری داریم که هر سال ممکن است براساس موضوعات معیشتی که در دهک‌های پایین وجود دارد، ازجمله اقلام توانبخشی و یارانه‌هایی که سازمان بهزیستی برای مراکز توانبخشی و افرادی که بانوان و مادران فداکاری که معلول را در خانه نگهداری می‌کنند، ​پشت نوبتی ایجاد شود که خوشبختانه پشت نوبتی‌ها در دولت سیزدهم آن‌هایی که سه سال پشت نوبت موضوعات توان بخشی یا موضوع اجتماعی بودند ​ صفر شد و بیش از ۱۴۰ هزار خانوار به چرخه مستمری سازمان وارد شدند.

همچنین علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز از واریز کمک‌هزینه معیشتی به افراد تحت پوشش خبر داد و گفت: این مبلغ از ۲۷۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به عنوان «هدیه» به حساب بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار تحت پوشش واریز شد.

 سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور آخرین آمار و ارقام‌های دریافتی مددجویان بهزیستی را این گونه اعلام کرد: میزان مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱، یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار، ۴ نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفر و پنج نفر به بالا، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که این رقم در سال جاری به ترتیب یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۸۰ هزار و ۵ نفر و ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: