پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

​شرکت ایران خودرو اوایل سال ۱۴۰۱ خبر از طراحی و تولید یک خودروی جدید داد. این شرکت اعلام کرد، به دلیل اینکه پلتفرم پژو ۲۰۶ قدیمی شده، قصد دارد با تولید خودرویی به نام TF۲۱ آن‌را جایگزین پژو ۲۰۶ کند.

هرچند که این شرکت با تولید رانا، آن را جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کرد اما جایگزینی برای ۲۰۶ هاچبک و خصوصا تیپ دو نداشت. خودروی TF۲۱ ابعادی مشابه با ۲۰۶ های هاچبک دارد و در کلاس B خودروهای سواری قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو 207 و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر 115 اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

ایران خودرو

جزئیات پیش فروش جدید ایران خودرو

مهرماه سال ۱۴۰۱ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF21 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت.

نسخه اولیه‌‎ای که از این خودرو در مراسم رونمایی شد، ظاهر چندان جذابی ندارد و انتظار ظاهر عجیب و غریب از این محصول نیز نداشتیم. چراکه قرار است TF21 یک محصول اقتصادی از ایران خودرو باشد.

در قسمت جلوی خودرو از خطوط خمیده استفاده شده اما قسمت عقب از خطوط شکسته و خشن. بنابراین پشت خودرو، هیچ شباهتی با بخش جلویی ندارد.

اما استفاده از رینگ‌های آلومینیومی برای TF21 که یک محصول اقتصادی است، در سری محصولات ایران خودرو جای امیدواری دارد. چراکه خودروهای دناپلاس و تارا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت محسوب می‌شوند، با رینگ‌های فولادی نیز به بازار عرضه می‌شود.

ایران خودرو

به دلیل اینکه خودروی معرفی‌شده در مراسم، نسخه اولیه TF21 بوده و احتمالا تغییراتی در آینده روی آن اعمال شود، بازدیدکنندگان نتوانستند نمای داخلی خودرو را مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازند.

اما ایران خودرو یک تصویر از داخل کابین آن منتشر کرد. با دقت در این تصویر، می‌توان فهمید که این خودرو از یک کابین ساده بهره می‌برد و فرمانی مشابه با محصول رانا پلاس دارد. یک نمایشگر وسط کنسول کار شده و دریچه‌های تهویه مطبوع، با طرح چندضلعی روی داشبورد کار شده است.

طبق ادعای شرکت ایران خودرو، TF21 طوری طراحی شده که می‌توان آپشن‌های به‌روز را نسبت به تیپ‌های مختلف، روی آن نصب کرد.

این شرکت از همان ابتدای معرفی این محصول، به قیمت پایین و توانایی پاس کردن استاندارد‌های 85 گانه آن اشاره کرد. درنتیجه استاندارد تصادف با عابرپیاده، سیستم کنترل پایداری، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و سنسور فشار باد تایر، جزو آپشن‌هایی است که باید روی این خودرو مشاهده کنیم.

ایران خودرو

امید است شرکت ایران خودرو همانند محصولات قبل، به دلیل هزینه بالا آپشن کنترل پایداری یا ESP را از این خودرو نیز حذف نکند. زیرا این سیستم، یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که یک خودروی روز باید داشته باشد.

طبق اعلام شرکت، طراحی جزئیات این خودرو قرار است تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲به پایان برسد.

بعد از پایان مرحله طراحی، چند ماهی طول می‌کشد تا شرکت ایران خودرو خط تولید TF21 را راه‌اندازی کرده و به تولید انبوه برساند. درنتیجه به احتمال بالا در سال 1402 شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم.

ایران خودرو

ریزش نیم میلیاردی شاسی بلند ایران خودرو! + جدول

صبح روز گذشته قیمت نهایی ۲۸ خودروی مونتاژی از سوی سازمان حمایت اعلام شد، طبق لیست قیمت جدید نمایندگی خودروهای مونتاژی شورای رقابت از قیمت‌های قبلی خود عقب‌نشینی کرده و قیمت‌های بالاتری را تصویب کرده است.

صبح روز گذشته قیمت نهایی ۲۸ خودروی مونتاژی از سوی سازمان حمایت اعلام شد، طبق لیست قیمت جدید نمایندگی خودروهای مونتاژی شورای رقابت از قیمت‌های قبلی خود عقب‌نشینی کرده و قیمت‌های بالاتری را تصویب کرده است. با این حال بررسی تغییرات قیمت شاسی بلندهای مونتاژی در بازار آزاد حاکی از ریزش یا ثبات قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است. بر این اساس قیمت چری تیگو ۷ IE طی یک روز ۴۰ میلیون پایین آمده است. همچنین قیمت پژو ۲۰۰۸ از محبوب ترین شاسی بلندهای مونتاژ ایران خودرو نیز ۱۸۰ میلیون یک روزه ارزان شده است. قیمت این خودرو نسبت به ۳۲ روز گذشته ۵۶۰ میلیون تومان ریزش داشته است. همچنین طبق لیست قیمت خودروی مونتاژی کرمان موتور جک S۵ ۱.۵ لیتر اتوماتیک یک روزه ۴۰ میلیون ریخته است. قیمت سیتروئن C۳ از خودروهای مونتاژ سایپا نیز ۱۰۰ میلیون طی یک روز ارزان شده است. طبق قیمت خودروهای مونتاژ بهمن موتور، قیمت شاسی بلند چینی یعنی دیگنیتی پرستیژ در یک روز ۱۰ میلیون کاهش داشته است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاسی بلند مونتاژ به دست خواهید آورد.

قیمت بازار انواع خودرو شاسی بلند مونتاژی

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
چری تیگو ۷ IE ۱۴۰۲| مدیران خودرو صفر   ۱,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX پریمیوم ۱۴۰۲| مدیران خودرو صفر   ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم ۱۴۰۱ |بهمن موتور صفر      ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم پنج نفره ۱۴۰۱| بهمن موتور صفر   ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت لاکچری ۱۴۰۱ |مدیران خودرو صفر    ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس تیگو ۸ پرومکس اکسنت ۱۴۰۲ | مدیران خودرو صفر    ۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱۳۹۹|ایران خودرو صفر   ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C۳ (مونتاژ)  با رینگ فرانسوی ۱۳۹۸ |سایپا صفر   ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ ۱۴۰۱|بهمن موتور صفر   ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S۵ ۱.۵ لیتر اتوماتیک ۱۴۰۲ کرمان موتور

صفر  

۱,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: