پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سودسهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید.

بهمن عبداللهی در مورد آخرین تصمیمات شورای عالی بورس در جلسه اخیر شورای عالی بورس که در سه شنبه ۲۰ تیرماه برگزار شد، در مورد نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت بعد از سه سال تلاش اتاق تعاون توانستیم در شورای عالی بورس به نتایج خوبی برسیم.

عضو شورای عالی بورس افزود: با مساعدت شورای عالی بورس، گرچه برخی از اعضا مخالفت داشتند اما به هر حال با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه جمعی شورای عالی بورس، نتایج خوبی برای شرکت‌های استانی سهام عدالت به دست آمد و قرار شد اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد هر یک از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت که حداقل ۲۰ درصد از اعضای آن حضور داشته باشند، می‌توانند مجامع خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار کنند، درحالی‌که حداقل ۲۰ درصد اعضا حضور داشته باشند و بعد از انتخابات در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور داشته باشند.

عبداللهی اضافه کرد: در زمینه آیین‌نامه اجرایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم تصمیمات خوبی گرفته شد که شرکت‌های تعاونی سهام عدالت بتوانند در مجامع سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند و دولت هم قرار شد نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت با سازوکاری معرفی کند.

وی در مورد اینکه برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر از عدم حضور نماینده سهام عدالت با وجود داشتن یک صندلی هیات مدیره در شرکت خود گلایه کردند، گفت: تاکنون سازوکار حضور نماینده سهام عدالت معلوم نبود و وقفه و خلأیی در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ایجاد شده بود که طبق مصوبه شورای عالی بورس مقرر شد حداکثر ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده این خلأ برطرف شده و نمایندگان سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای مجامع عمومی معرفی شوند.

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه چه زمانی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری عدالت باز می‌شود، اظهار داشت: قبل از باز شدن نماد معاملاتی باید مجامع شرکت‌های استانی برگزار، هیات مدیره مشخص و افزایش سرمایه آنها ثبت شود و بعد از آن امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری باز می‌شود.

عبداللهی گفت: البته سیاست این است که مردم در سهامداری عدالت باقی بمانند و سهام ارزنده خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نفروشند، اما باز شدن نماد معاملاتی شرکت‌های سهام عدالت ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد.

سیاست‌گذار با هدف توزیع ثروت بین دهک‌های کم‌درآمد و میانی جامعه از سال ۸۵ اقدام به واگذاری سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد کرد که در این زمینه ۴۹ میلیون ایرانی سهامدار عدالت شدند که بهای این سهام با ارزش اسمی یک میلیون تومان در آن زمان طی ۱۰ سال از محل سود و عایدی این شرکت‌ها پرداخت شد و سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ آزادسازی شد. بعد از مرحله آزادسازی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شکل گرفت و ۳۰ میلیون از سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرده بودند از این طریق سهامدار این شرکت‌ها شدند و ۱۹ میلیون نفر از سهامداران عدالت هم روش مدیریت مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزیده بودند، اما در سال ۹۹ با توجه به تقاضای مردم برای فروش سهام خود، باعث ریزش بازار و افت ارزش سهام عدالت با پرتفوی مناسب شد که بعد از آن مقام ناظر اقدام به بستن نمادهای معاملاتی شرکت‌های استانی کرد.

 هم اکنون برای باز شدن نمادهای معاملاتی سهام استانی نیاز به برگزاری مجامع عمومی این شرکت‌هاست و همچنین انتخاب هیات مدیره، افزایش سرمایه شرکت‌های استانی و ثبت افزایش سرمایه و شفاف شدن صورت‌های مالی است که همه این مسائل به تدوین نهایی آیین‌نامه معاملاتی سهام عدالت در شورای عالی بورس بستگی دارد که آخرین جلسه این شورا در روز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گفته عضو شورای عالی بورس؛ باز شدن نمادهای معاملاتی سهام عدالت حداقل ۳ تا ۴ ماه آینده زمان نیاز دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: پس از وقفه سه ساله، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: در جلسه (سه‌شنبه) آیین نامه نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت تصویب و مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

محسن علیزاده به جلسه شورای عالی بورس اشاره کرد و افزود: در این جلسه، آیین نامه نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تصویب شد.

وی افزود: بر این اساس در آینده نزدیک شاهد برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خواهیم بود.

علیزاده تاکید کرد: پس از برگزاری مجامع، نماد شرکت‌ها باز خواهد شد و در نهایت شاهد مدیریت مالکیت واقعی توسط مردم خواهیم بود.

شورای عالی بورس ادامه داد: این شورا در گذشته آیین نامه‌ای را تدوین کرده بود که مجامع به دلیل مغایرت موجود با فرمان هشت بندی رهبر معظم انقلاب و نیز مغایرت با برخی از قوانین قانون تجارت برگزار نشد.

وی تاکید کرد: اکنون پس از وقفه سه ساله تحت تاثیر تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی بورس آیین‌نامه تدوین و تصویب شد و قرار بر این است تا برای اجرا ابلاغ شود.

سهام عدالتوی همچنین در مورد اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت:‌ برخی از مواد آئین‌نامه اصلاح، حذف و یا اضافه شده و یکسری از تبصره‌ها حذف شده‌اند، البته همه مواد آئین‌نامه نیاز به اصلاح ندارد، برخی از موارد مثل انتخاب روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم قبلاً انجام شده و نیازی به تغییر ندارد بقیه موارد هم توسط کارگروه سه نفره سهام عدالت پیگیری می‌شود

حدادی همچنین در مورد اینکه تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت شماره شبا برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند، گفت: آمار این افراد در دست شرکت سپرده‌گذاری است، اما بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که سهامداران عدالت چه افراد زیر سن قانونی از طریق سرپرست و یا افراد دیگر باید شماره شبای حساب بانکی خود را از طریق سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت اعلام کنند تا زمان توزیع سود به صورت متمرکز سود آنها نیز واریز شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

مجید عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد اما در حال حاضر اختلاف نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

سهام عدالت جدید شامل چه کسانی میشود؟

وزیر اقتصاد در خصوص سهام عدالت توضیح داد: همچنین در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می‌کنیم و مسئله‌ی عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می‌کند.

خاندوزی گفت: دومین تکلیفی که در مجلس معین شده بود، مربوط به رد دیون بود که از مجموع ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رد دیون، ۱۱۹ هزار میلیارد تومان از رد دیون تعیین تکلیف شده است، ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید، ۹ هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی که تخصیص پیدا کرد.

وی در پایان گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها نیز مورد تاکید مجلس بود که حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان، برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی مصوبه دریافت شد و بخشی از افزایش سرمایه پالایشگاه شازند نیز برای افزایش سرمایه بانک‌ها و افزایش قدرت اعتبار دهی بانک‌ها تخصیص پیدا کرده است که در مراحل نقل و انتقال است.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.

حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

جزئیات واریز سود برای جاماندگان سهام عدالت

قرار بود 49 میلیون مشمول سهام عدالت، از 29 آذر تا اول دی ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. اما هنوز تعدادی از مشمولان هیچ سودی دریافت نکرده‌اند. جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

واریز نشدن سود سهامعدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرد و گفت: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

سهام عدالتوی به پرداخت مبلغی تحت عنوان مالیات اشاره کرد و افزود: با دانلود اپلیکیشن و وارد کردن تلفن همراه پیامی روی صفحه آمد که که برای دریافت سود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی لازم است مبلغ ۵ هزار تومان تحت عنوان مالیات پرداخت شود، اما با پرداخت آن هیچ واریزی به حساب بنده صورت نگرفت.

علاوه‌بر لینک فوق، روز بعد از عید قربان سایت جدیدی با همین محتوای مجرمانه با سود ۵ میلیون تومانی و مالیات ۱۰ هزار تومانی مجددا افراد بیشتری را این بار در تلگرام قربانی کرد، به‌نحوی که در تبلیغات لینک جدید به‌طور مستقیم به اخبار واریزی سود سهام عدالت در عید قربان اشاره کرده است.

با توجه به آنچه مطرح شد، اخبار مربوط به دولت که تعداد مخاطبان قابل توجهی دارد را باید از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کرد، با این حال اطلاع‌رسانی‌های دروغ می‌تواند بستر کلاهبرداری افراد سودجو را فراهم کرده و موجب گمراهی و مالباختگی تعداد زیادی از هموطنان شود، بنابراین لازم است بسترهای کلاهبرداری سایبری رفع شده و با سودجویان برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد./ فارس

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: