پایگاه خبری خانه فوتبال:

​به نظر می‌آید که طی ۳ روز آینده قرار است خریدهای جدید استقلال نهایی شود.
مدیران باشگاه استقلال هفته پرتنشی را پشت سر گذاشتند و موفق شدند بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و تحریم تمرینات از سوی بازیکنان، بعد از جلسه با اعضای کادرفنی اعتصاب به‌وجود آمده را بشکنند و از روز گذشته تمرینات پیش‌فصل آبی‌ها از سفر گرفته شد. جواد نکونام که در روزهای گذشته در صحبت‌های خود علیه عملکرد مدیران باشگاه استقلال موضع گرفته بود، در جلسه‌ای با مدیران باشگاه شرکت کرد و گلایه‌های خود را ابراز نمود.

استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه عملکرد چشمگیری را نداشته‌اند و در مقابل جدایی رافائل سیلوا، محمد محبی و مهدی قایدی که ۳ چهره تاثیرگذار فصل گذشته آبی‌ها بودند، خرید شاخصی به جز مهرداد محمدی به چشم نمی‌آید؛ هر چند که جذب بازیکنانی مانند ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و آریا برزگر هم در کنار محمدرضا خالدآبادی می‌تواند در ادامه فصل به کمک آبی‌ها بیاید و به نظر می‌رسد که سیاست اصلی جواد نکونام در فصل جدید، جوان‌گرایی و اعتماد به بازیکنان جوان است.

سرمربی استقلال در شرایطی در روزهای گذشته نسبت به روند نقل‌وانتقالاتی تیمش گلایه‌هایی را داشته که گفته می‌شود در جلسه اخیر برگزار شده میان جواد نکونام و علی خطیر، سرمربی آبی‌ها برای چندمین‌بار لیست خرید خود را به مدیران باشگاه و در نقطه مقابل به او وعده داده شده که لیست بازیکنان موردنیازش جذب خواهد شد. گفته می‌شود که بعد از دریافت لیست نکونام، مدیران باشگاه استقلال با گزینه‌های موردنظر جواد نکونام مذاکرات خود را آغاز کرده و به دنبال توافق زودهنگام با این گزینه‌ها هستند. مدیران باشگاه استقلال به دنبال آن هستند تا روز دوشنبه هفته جاری بتوانند اسپانسر تیم‌شان برای فصل جدید را انتخاب کنند تا دیگر دغدغه‌ای در زمینه مسائل مالی نداشته باشند.

حفظ عارف، چالش بزرگ آبی‌ها

جواد نکونام در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه چند نوبت نسبت به حفظ عارف غلامی تغییر نظر داد اما گفته می‌شود که آخرین نظر سرمربی آبی‌ها، حفظ این مدافع باتجربه است. نکونام امیدوار به جذب مدافع خارجی برای تقویت خط دفاعی تیمش و جانشینی عارف غلامی بود که این اتفاق رخ نداد و همین مسئله باعث شده تا سرمربی استقلال نسبت به حفظ غلامی در فهرست تیمش اعلام نیاز کند. گفته می‌شود که عدم توافق مالی میان غلامی و مسئولان باشگاه استقلال، مهم‌ترین دلیل عدم تمدید قرارداد عارف غلامی است اما احتمالا این توافق طی ۳-۲ روز آینده انجام خواهد شد. 

۳ پدیده ایرانی، محبوبِ نکونام

نکونام با وجود جوان‌گرایی انجام شده در فهرست تیمش و جذب بازیکنانی مانند محمدرضا خالدآبادی و آریا برزگر، همچنان به دنبال جذب بازیکن جوان است. سرمربی آبی‌ها در پست دفاع راست به جذب سامان تورانیان مدافع راست فصل گذشته مس کرمان اعلام نیاز کرده و سرشناس‌ترین ستاره موردنظر جواد نکونام، یاسین سلمانی است. سلمانی فصل گذشته عضو تیم سپاهان بود اما حالا به عنوان بازیکن آزاد هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده و گفته می‌شود که استقلال جدی‌ترین خواهان او در بازار تابستانه است. محمدحسین اسلامی هم دیگر بازیکن ایرانی است که نکونام نسبت به جذب او اعلام نیاز کرده تا هر ۳ بازیکن ایرانی موردنظر جواد نکونام، زیر ۲۳ سال باشند!

سرمربی استقلال ۳ بازیکن خارجی می‌خواهد!

استقلالی‌ها در زمینه جذب بازیکن داخلی بزرگسال برنامه‌ای ندارند و با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا شروع فصل جدید، گفته می‌شود مهم‌ترین خواسته نکونام از مدیران باشگاه استقلال، جذب بازیکن خارجی است. جواد نکونام برای تقویت خط هافبک تیمش به جذب روبرتو تورس و یک هافبک اسپانیایی دیگر اعلام نیاز کرده و گفته می‌شود که با توجه مازاد اعلام شدن سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی، سرمربی آبی‌ها نام یک مهاجم اسپانیایی را هم در فهرست خود جای داده است. مدیران باشگاه استقلال امیدوارند با جذب اسپانسر و تامین منابع مالی بتوانند خواسته‌های کادرفنی را برآورده کنند که گفته می‌شود طی ۷۲ ساعت آینده، احتمال نهایی‌شدن نقل‌وانتقالات آبی‌ها وجود دارد تا آن‌ها بتوانند در آستانه آغاز لیگ بیست‌وسوم، عقب‌ماندگی خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه را جبران کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: