پایگاه خبری خانه فوتبال:

خداداد افشاریان از حضور 24 داور وسط در فصل جدید لیگ برتر خبر داد.
به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در خصوص اشتباهات داوری عنوان کرد: از گزارش‌هایی که از سوی نهادهای داوری به ما رسیده، 12.5 درصد بازیها با اشتباهات داوران جابجا شد. در بازی‌های دیگری هم ممکن است اشتباهات داوری باشد اما در تغییر تیم برنده و بازنده تاثیری نداشت. آمار فصل گذشته ما خوب نبود و انتظار داشتیم بچه‌ها با تمرکز بیشتری قضاوت کنند.

او راجع به کاهش تعداد داوران گفت: ما پارسال نزدیک به 145 داور در لیگ برتر داشتیم که متاسفانه هم به بهترین داورمان بازی خوب نمی‌رسید و هم به ضعیفترین داور. یعنی همه داوران ناراضی بودند. هیئت‌رئیسه فدراسیون کاهش تعداد داوران را تصویب کرد و ما هم 91 داور را انتخاب کردیم، 14 داور هم در تست رد شدند تا ما 74 داور در لیگ برتر داشته باشیم.

افشاریان با اشاره به غیبت احتمالی داوران اظهار داشت: در طول مسابقات ممکن است داوران محروم و مصدوم شوند یا به خارج از کشور بروند و برای همین ما نمی‌توانستیم دستمان را خالی کنیم.

رئیس کمیته داوران در خصوص میزان دستمزد داوران گفت: پیشنهاد من دو برابر کردن دستمزد داوران است که برای هر بازی 10 میلیون و 400 هزار تومان شود و امیدوارم در هیئت رئیسه تصویب شود.

وی در مورد تعداد داوران وسط اظهار داشت: ما نزدیک به 31 داور انتخاب کردیم که 7 نفر از آنها رد شدند و 24 داور وسط داریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: