پایگاه خبری خانه فوتبال:

لاغری به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند. برای مثال رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر، غلات سبوس دار و رژیم های کم کالری از جمله برنامه های تغذیه ایِ موثر برای لاغری هستند و در عین حال نیز ادامه دادن آنها در بلند مدت نسبتا راحت تر است و خیلی کمتر در فرد احساس نارضایتی ایجاد می کند.

لاغری

بهترین رژیم غذایی برای کوچک شدن شکم

به ادعای طراحان رژیم «شکم صاف» ویژگی مخصوص این رژیم در این نکته است که فرد باید در هر وعده غذایی اسید‌های چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای یا M U FA مصرف کند و مصرف این دسته از چربی‌هاست که می‌تواند شکم را کوچک کنند.

رویداد۲۴ نوشت: «هر از گاهی روبه‌روی آینه می‌ایستد؛ نگاه از روبه‌رو، از راست، چپ و حتی بررسی وضعیت گودی کمر که می‌تواند با بزرگ و کوچک شدن شکم، تغییر کند. آرزو می‌کند شکم کوچک‌تری داشته باشد؛ به همین دلیل انواع و اقسام رژیم‌های غذایی و دارو‌ها را امتحان کرده است...» این ماجرای بسیاری از افرادی است که شکم‌شان اندازه مناسبی ندارد. اینکه غذا‌های مخصوصی را بخورید شکمتان کوچک شود شاید در نگاه اول، رویا به نظر برسد، اما یکی از این رژیم‌ها، به نام رژیم «شکم صاف» ادعا می‌کند که در مدت ۳۲ روز می‌تواند شکم را کوچک کند و ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم وزن ما را کاهش دهد. این رژیم وسوسه‌انگیز است نه؟ موافقید درباره آن بدانیم؟

به ادعای طراحان رژیم «شکم صاف» ویژگی مخصوص این رژیم در این نکته است که فرد باید در هر وعده غذایی اسید‌های چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای یا M U FA مصرف کند و مصرف این دسته از چربی‌هاست که می‌تواند شکم را کوچک کنند. این اسید‌های چرب در زیتون، آووکادو، آجیل، شکلات تلخ، دانه سویا، روغن زیتون و روغن آفتابگردان یافت می‌شود. طراحان رژیم «شکم صاف» می‌گویند که اسید‌های چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای اثرات سودمندی بر سلامت ما دارند و می‌توانند شکم را کوچک کنند. به علاوه این چربی‌ها در پیدایش احساس سیری نقش دارند. رژیم کوچک کردن شکم برای افرادی با عادت‌های غذایی متنوع مناسب است؛ مثلا این رژیم برای افراد گیاهخوار یا افرادی که حساسیت‌های غذایی دارند مناسب است. نکته دیگر درباره این رژیم این است که در طی دوره رعایت این رژیم غذایی، ورزش توصیه می‌شود، ولی «اجباری» نیست.

مراحل رژیم لاغری

رژیم «شکم صاف» در دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول آن چهار روز طول می‌کشد و در طی آن ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری مصرف می‌شود و در مرحله دوم که طول دوره آن، ۲۸ روز است، ۱۶۰۰ کالری مصرف می‌شود.

مرحله نخست: دوره چهار روزه

به گزارش رویداد۲۴ در مرحله آغازی این رژیم غذایی، نخست باید یک دوره چهار روزه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری ضدنفخ را دنبال کرد. این دوره کمک می‌کند که بادکردگی شکم کاهش یابد. در این چهار روز فرد باید نوعی نوشیدنی مخصوص مصرف کند که مخلوطی است از گیاهان، ادویه‌ها، مرکبات و خیار.

میزان مصرف این نوشیدنی دو لیتر در هر روز است. به گفته طراحان این رژیم این نوشیدنی روی افراد داوطلب آزمایش شده و به این افراد کمک کرده است که کمتر به یبوست و نفخ دچار شوند و بتوانند سرحال‌تر باشند.

لاغری

مرحله دوم: دوره ۲۸ روزه

در مرحله دوم این رژیم، روزانه چهار وعده غذایی که هر یک ۴۰۰ کالری انرژی به بدن می‌رسانند با فاصله زمانی چهارساعت از یکدیگر مصرف می‌شوند. در هر یک از این وعده‌های غذایی خوراکی‌هایی که دارای اسید‌های چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای باشند مصرف می‌شوند. در این رژیم فرد کالری غذا‌ها را نمی‌شمارد بلکه از بین ۲۸ نوع غذای مختلف به انتخاب می‌پردازد. غذا‌هایی که حجم مشخصی دارند و کالری آن‌ها هم مشخص است به شخص امکان می‌دهند که انتخاب متنوعی داشته باشد. میزان انرژی هر وعده غذایی و هر یک از وعده‌های تنقلات به ۴۰۰ کالری محدود می‌شود، اما میزان مواد مغذی در وعده‌های غذایی مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ به عنوان مثال می‌توان حتی فهرستی را انتخاب کرد که تا ۴۰ درصد از کالری مصرفی آن، از راه چربی به دست می‌آید. طراحان این رژیم غذایی در تارنمای خود در اینترنت درباره رژیم پیشنهادی خود توضیحاتی را ارائه داده‌اند.

صاف شدن شکم در کوتاه‌ترین زمان

افزایش میزان چربی موجود در بخش‌های میانی بدن و بزرگ شدن شکم خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد؛ بنابراین کوچک کردن شکم نقش مؤثری در سلامت بدن ما دارد. وعده رژیم «شکم صاف» این است که اگر در طول روز ۱۶۰۰ کالری مصرف کنید و در هر وعده غذایی اسید‌های چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای هم به بدنتان برسانید، هر چهار ساعت غذا بخورید و در صورت تمایل به طور مرتب ورزش کنید، می‌توانید وزنتان را کم و شکمتان را کوچک کنید، اما باید درباره درستی یا نادرستی این ادعا کمی بیشتر فکر کرد. نخستین ویژگی مثبت این رژیم این است که در مورد کسانی که وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند یا صبحانه نمی‌خورند ساختار این رژیم غذایی می‌تواند این عادت‌های نادرست را اصلاح کند.

ویژگی مثبت دیگر این رژیم غذایی این است که در طی آن چربی‌های خوب به برنامه غذایی افزوده می‌شود و این امر موجب می‌شود که ترکیبات مفید از جمله ویتامین‌های محلول در چربی به بدن برسد.

در دوره این رژیم باید درباره میزان مصرف چربی‌های پرکالری هوشیاری به خرج داد. اگر در میزان مصرف آجیل و خوراکی‌های چرب دیگر زیاده‌روی شود این مساله می‌تواند به جای کاهش وزن به افزایش وزن بینجامد.

باید توجه کرد که ممکن است کاهش وزن ۵/۶ کیلوگرم در مدت ۳۲ روز تا حدی به خاطر از دست دادن آب بدن باشد و نه به دلیل کاهش بافت چربی بدن. به باور کارشناسان نیم‌کیلوگرم چربی ۳۵۰۰ کالری به بدن می‌رساند و برای کاهش ۵/۶ کیلوگرم وزن بدن در مدت ۳۲ روز باید در هر روز ۱۶۴۰ کالری سوزانده شود. کاهش وزن سریع می‌تواند یک عامل تشویقی مهم باشد، ولی فردی که به یک رژیم لاغری عمل می‌کند باید بداند که از دست دادن چربی بدن آهسته‌تر روی می‌دهد و بهتر است در قالب رژیمی صورت بگیرد که در آن در هر هفته نیم تا یک کیلوگرم از وزن بدن کاهش می‌یابد. رژیم «شکم صاف» اصولا نوعی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. از این نظر رژیم «شکم صاف» می‌تواند مانند هر برنامه غذایی متعادل دیگری نقش مؤثری در کاهش وزن داشته باشد.

لاغری

فهرست غذا برای رژیم غذایی مرحله نخست

صبحانه: یک فنجان غلات صبحانه، یک فنجان شیر کم‌چرب، نیم فنجان آناناس، یک چهارم فنجان دانه آفتابگردان

ناهار: ۸۵ گرم ماهی تن در آب، یک فنجان هویج، یک تکه پنیر کوچک

شام: ۸۵ گرم سینه مرغ، یک فنجان قارچ سرخ شده در روغن زیتون، نیم فنجان برنج قهوه‌ای

تنقلات: نوشیدنی آناناس شامل یک فنجان شیر کم‌چرب، ۱۱۵ گرم آناناس، یک قاشق غذاخوری دانه کتان

در این مرحله دو لیتر نوشیدنی مخصوص در طول روز مصرف می‌شود.

لاغری

فهرست غذا برای رژیم غذایی مرحله دوم

صبحانه: غلات صبحانه همراه با سیب و بادام. توجه داشته باشید اگر غلات صبحانه را با شیر میل می‌کنید، شیر کم چرب باشد.

ناهار: ساندویچ کالباس تشکیل شده از نان سبوسدار، کالباس، پنیر، کاهو و گوجه، یک فنجان گوجه ریز. بهتر است کالباس انتخاب شده درصد گوشت بالاتری داشته باشد.

شام: ۸۵ گرم ماهی آزاد کباب شده، دو قاشق غذاخوری بادام، یک و نیم فنجان نخودفرنگی

تنقلات: یک چهارم فنجان نخود پخته همراه با دو قاشق غذاخوری دانه کاج و یک فنجان فلفل خرد شده.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: