پایگاه خبری خانه فوتبال:

 لاغری به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند. برای مثال رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر، غلات سبوس دار و رژیم های کم کالری از جمله برنامه های تغذیه ایِ موثر برای لاغری هستند و در عین حال نیز ادامه دادن آنها در بلند مدت نسبتا راحت تر است و خیلی کمتر در فرد احساس نارضایتی ایجاد می کند.

لاغری
- صبحانه حاوی پروتئین کافی بخورید. مصرف کافی پروتئین در وعده غذایی صبحانه کمک می کند که در طول روز خیلی کمتر احساس گرسنگی کنید.
- مصرف آب میوه های قندی و نوشابه ها را ترک کنید. این نوشیدنی ها کالری بیشتری را به بدن وارد می کنند.
- قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. مطالعات نشان داده که این اقدام ساده، میزان کالری مصرفی را در هنگام غذا خوردن کاهش می دهد.
- مواد غذایی و خوراکی هایی را انتخاب کنید که با کاهش وزن سازگارند. ماهی، سبزیجات برگ پهن، مرکبات، خشکبار و حبوبات از این قبیل مواد غذایی هستند.
- از مواد غذایی حاوی فیبر محلول استفاده کنید. فیبر محلول، در آب حل می شود و در روده حالتی ژله ای به خود می گیرد. منابع غذایی این فیبر شامل بلغور، جو، لوبیا قرمز و برخی میوه ها و سبزیجات هستند.
- قهوه و چای بنوشید. نوشیدنی های حاوی کافئین متابولیسم بدن را بالا می برند.
- از غلات کامل و سبوس دار در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید چراکه احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می کنند.
- آرام غذا بخورید. تند غذا خوردن به مرور زمان موجب اضافه وزن می شود.
​- خوب بخوابید. خواب خوب و باکیفیت به دلایل بسیاری اهمیت دارد و اختلال خواب و کم خوابی از عوامل اصلی اضافه وزن است.

لاغری

لاغری

​دلایل اصلی چاقی|بدنتان را نجات بدهید

دلایل اصلی چاقی|بدنتان را نجات بدهید

عواملی که منجر به چاقی می‌شوند

چاقی شکمی تنها دغدغه زیبایی اندام نیست بلکه یک بیماری نگران‌کننده محسوب می‌شود.رفع چاقی شکمی نه تنها موضوع زیبایی اندام فرد نیست بلکه چاقی یک بیماری نگران‌کننده هم محسوب می‌شود. البته گاهی افزایش چربی شکمی علامت طبیعی ناشی از افزایش سن تلقی می‌شود. امروزه چاقی به ویژه چاقی شکمی در بین ایرانیان افزایش پیدا کرده است.
 از مهم‌ترین دلایل ایجاد چاقی شکمی می‌توان به ورزش نکردن و کم تحرکی اشاره کرد. بهتر است بدانید که علل سفت شدن شکم در واقع تجمع چربی احشایی بوده که در میان فضای خالی اعضای داخلی شکم دیده می‌شوند.

چاقی
چربی‌های شکمی به میزانی بهم پیوسته شده‌اند که دیگر جایی برای حرکت ندارند، بنابراین سفت خواهند شد. تجمع این چربی‌ها فشارهایی بر دیواره شکمی وارد می‌کنند که موجب بیرون زدگی شکم خواهند شد. افرادی که به علت شغل خود مجبور هستند ساعات طولانی پشت میز بنشینند باید هر چند ساعت یکبار از پشت میز بلند شده و حرکات کششی را انجام دهند. البته فراموش نکنند که باید چند قدمی راه بروند و آب بنوشند. نشستن طولانی مدت در کاهش متابولیسم بدن و همین طور چاقی بسیار موثر خواهند بود.

عواملی که منجر به چاقی می‌شوند را بشناسید

چاقی

-یکی از عوامل مهم چاقی استرس است که باعث افزایش چربی شکم می‌شود، پس باید در زندگی فضای آرامی را برای خود فراهم کرده تا بتوانیم از عوامل استرس زا تا حد ممکن دور باشیم.

- افراد باید از خوردن غذا‌های چرب و شیرین در آخر شب خودداری کنند، زیرا این موارد شاید در لحظه موجب رفع گرسنگی شوند، اما باعث از بین نرفتن چربی‌ها خواهد شند.

- افرادی که کمتر از ۵ الی ۶ ساعت خواب داشته باشند معمولا دچار اضافه وزن و چربی شکمی می‌شوند. به همین دلیل سعی کنیم ساعت خوابمان را نرمال کنیم.

- برای کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌ها باید زمان طولانی به رژیم و ورزش خود پایبند باشیم تا تاثیر آن را ببینیم.

 - افراد باید کالری سوزی و کاهش وزن را در کنار ورزش داشته باشند. اگر در کنار ورزش یک رژیم غذایی اصولی داشته باشیم می‌توانیم به رفع چاقی شکمی خود کمک کنیم.

چاقی

- البته فراموش نکنید که باید روزانه ۸ لیوان آب نوشید تا متابولیسم بدن به خوبی فعالیت داشته باشد.منبع: بهداشت نیوز

چاقی

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: