پایگاه خبری خانه فوتبال:

جهش بزرگ ویروس کرونا است.ویروس کرونا شکلی جدید در چین و اروپا پیدا کرده است .برخی علائم گلودرد ناشی از ویروس کرونا با دیگر گلودردهای ناشی از سایر بیماری‌ها متفاوت است. ویروس کرونا دائم جهش جدید پیدا می کند. آینده ویروس کرونا مشخص شد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران گفت: کرونا تاکنون بیش از ۲۰۰ جهش داشته و جهش EG5.1 یا اریس آخرین جهش این ویروس است.

مصطفی نوری‌زاده در گفتگو با خبر فوری افزود: تعداد مبتلایان هفته گذشته در آمریکا بسیار افزایش داشته و ۱۷/۳ درصد مبتلایان به این نوع واریانت مبتلا هستند درحالی که یک هفته قبل‌تر این رقم ۱۲ درصد بوده و در اردیبهشت فقط یک درصد ابتلاها به این گونه اختصاص داشته است.

وی اظهار داشت: ۱۴/۵ درصد ابتلاهای بریتانیا و حدود ۲۰ هزار ابتلا در کره‌ جنوبی و ۱۴۳ فوتی در روسیه هم با این جهش درگیر هستند. در ایران هم موارد ابتلا گزارش شده‌است و باید مردم رعایت کنند.

او گفت: علائمی که از این جهش توسط آمریکا و بریتانیا گزارش شده شامل آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه، گلودرد، سرفه و کاهش یا از بین رفتن حس بویایی است.

تاثیر ‌واکسن‌ها بر جهش جدید کرونا چقدر است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران درباره اثربخشی واکسن ها بر سویه جدید نیز گفت: واکسن‌هایی که مردم ایران تزریق کرده‌اند، آخرین جهشی که خطر ایجاد می‌کند را پوشش نمی‌دهد. متاسفانه واکسن‌هایی که ما در کشور استفاده کردیم به روز شده نبوده‌اند.

او پیش بینی کرد: در فصل تابستان پیش‌بینی می‌کنم به مشکل نخواهیم‌خورد، اما احتمالا پاییز و زمستان سختی را تجربه خواهیم کرد، البته نه به سختی ویروس دلتا اما احتمال افزایش آمار ابتلاها وجود دارد.

نوری زاده بیان کرد: متاسفانه در ایران هیچ پژوهشی روی دارو و واکسن‌ها انجام نشد و حتی وزارت بهداشت اعلام نیاز برای جذب پژوهشگران و تحقیق در این ماجرا نداشت.

او پیشنهاد کرد: وزارت بهداشت باید از همین الان برای تولید و واردات واکسن‌های به روز شده برنامه‌ریزی‌ کند.

این استاد دانشگاه توضیح داد: درصورتی که مطالعه‌ای انجام نشود، می‌توانیم از نتایج مطالعاتی سایر کشورها استفاده کنیم و به شرطی که واکسن ها از نظر توالی آمینو اسیدی شبیه واکسن های ما باشند، موارد را تعمیم بدهیم.

منبع: خبر فوری

سویه جدید ویروس کرونا به ایران رسیده است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: میزان مراجعات بیماران مبتلا به کرونا در دو هفته گذشته تغییری نداشته و سویه جدیدی در ایران نداشته‌ایم.

حسین فرشیدی درباره وضعیت کرونا گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که کرونا از وضعیت اضطراری خارج شده اما به معنای از بین رفتن کامل کرونا نیست. نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای دیگر هم روزانه بیماران کرونایی وجود دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها در دو هفته گذشته هیچ تغییری نکرده و افزایش میزان بیماران ارجاعی نداشتیم. ما هر روز در استان‌های مختلف تعدادی نمونه گیری انجام می‌دهیم تا موج های جدید را پیش بینی کنیم اما در سه چهار هفته گذشته سویه جدیدی در ایران نداشتیم.

وی افزود: کشور کره جنوبی در هفته گذشته بالای 20 هزار مورد مثبت کرونا را اعلام کرد و در بقیه کشورهای دنیا هم فوتی و هم ابتلا به کرونا وجود دارد.

فرشیدی بیان کرد: خوشبختانه در کشور ما وضعیت اضطراری کرونا وجود ندارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در حال انجام است و حالت توقف اقتصادی از بین رفته است.

وی تصریح کرد: نه تنها دولت ایران بلکه همه دولت‌ها نباید اقدامات کنترلی را کنار بگذارند و مردم هم باید در فضاهای بسته از ماسک استفاده کنند و حفاظت فردی و اصول بهداشتی و شستشوی مرتب دست‌ها را همیشه رعایت کنند.

 اخیراً سازمان جهانی بهداشت زیرسویه جدیدی از کرونا به نام ای‌جی‌5 را تحت نظر قرار داده است که چند روز پیش برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد. البته این سازمان اعلام کرده که براساس شواهد فعلی، شیوع این زیرسویه کرونا به قدری نیست که تهدیدی جدی برای سلامت جهان به شمار بیاید.

منبع: تسنیم

کرونا جدید

شیوع زیرسویه جدید کرونا در جهان | چند نفر مبتلا شدند؟

اسکای نیوز گزارش داد، این زیرسویه که با نام علمی EG.۵.۱ شناخته می‌شود از زیرشاخه‌های سویه امیکرون کرونا است. مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کرده‌اند که به دلیل افزایش موارد ابتلا به این زیرسویه در سطح بین المللی به ویژه در آسیا، شیوع آن را در این کشور زیر نظر داشته‌اند و این زیرسویه در تاریخ ۳۱ ژوئیه به عنوان یک گونه کرونا طبقه بندی شده است.

آخرین داده ها نشان می دهد که اکنون این زیرسویه از ویروس کرونا، عامل ۱۴.۶ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ در انگلیس است.

همچنین به نظر می رسد که این زیرسویه به سرعت در حال گسترش است و می تواند یکی از دلایل افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید۱۹ و بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به این بیماری در انگلیس باشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز حدود دو هفته پیش ردیابی زیرسویه EG.۵.۱ را آغاز کرده است.

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره گفت: سازمان جهانی بهداشت همچنان به افراد در معرض خطر توصیه می‌کند در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده نمایند، دزهای یادآور واکسن کرونا را در صورت نیاز دریافت و از تهویه کافی در هوای داخل خانه اطمینان حاصل کنند.

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

کرونا سرطان را درمان می کند!

کروناکووید-۱۹ طی چهار سال گذشته تعداد زیادی از مردم سراسر جهان را به کام مرگ فرستاده است با این حال، نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که این پتانسیل را دارد که روش درمان سرطان را متحول کند.

گروهی از محققان استرالیایی ویژگی‌های ویروس سارس-کوو-۲ را به دقت بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ایمنی طبیعی افراد در برابر این پاتوژن می‌تواند کلید درمان انواع مختلف سرطان باشد.

محققان مرکز سرطان پیتر مک کالوم و دانشگاه ملبورن کشف کردند که گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CAR) روی سلول‌های تی، که به‌طور طبیعی در گلبول‌های سفید خون وجود دارند و بدن را در برابر ویروس‌ها مصون می‌سازند، می‌تواند درمان جدیدی برای سرطان محسوب شود.

انباشته شدن سلول‌های تی پس از ابتلای فرد به کووید یا واکسینه شدن در برابر آن اتفاق می‌افتد سپس آنها به صورت ژنتیکی تحت درمان قرار می‌گیرند تا گیرنده‌های ویژه‌ای به نام آنتی‌ژن کایمریک تولید کنند که قادر به شناسایی هر گونه آنتی‌ژن در سطح سلول‌های سرطانی و حذف موثر آن در مراحل اولیه هستند.

دانشمندان طی تحقیقات خود تعدادی نمونه سلول تی را از افراد متعلق به گروه‌های مذکور گرفته و آنها را برای شناسایی و هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی مجددا مهندسی ژنتیکی کردند.

بنیاد ملی سرطان پستان گزارش کرد، این سلول‌ها دوباره به بدن تزریق شدند و از آنجایی که سلول‌های تی می‌توانند پروتئین اسپایک ویروس کووید-۱۹ را تشخیص دهند، توسط واکسن فعال می‌شوند.

پروفسور رابرت بووی گفت: «این تحقیق جدید واقعاً هیجان‌انگیز است، از ایمنی کووید-۱۹، سلول‌های تی «قاتل» برای شناسایی کووید استفاده می‌کند و آنها را برای حمله به سلول‌های سرطان سینه مهندسی می‌کند که واقعاً هوشمندانه است.

با این حال، این درمان تنها برای انواع محدودی از سرطان‌ها موفق بوده است. نتایج این تحقیق نشان داد که این فرآیند می‌تواند برخی از انواع سرطان‌های خون را درمان اما هنوز نمی‌تواند تومورهای جامد را درمان کند. محققان امیدوارند که بتوانند به زودی به آن نقطه برسند زیرا نتایج مثبتی در لوله‌های آزمایش به همراه داشته است.

کرونا

انتظار می‌رود آزمایش‌های انسانی این درمان در سه سال آینده آغاز شود.

پروفسور کلئولا آندریس گفت: «این مورد فرصتی فوق‌العاده است و تقریباً یک بار در زندگی رخ می‌دهد که از مصونیت تقریباً کل جمعیت در برابر کووید-۱۹ پتانسیل درمان سرطان سینه حاصل شود.»

افشاگری از ساخت سویه جدیدکرونا از سوی آمریکا

وزارت دفاع روسیه از تلاش آمریکا برای ایجاد گونه های خطرناکی از ویروس کرونا خبر داد.

به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، وزارت دفاع روسیه از تلاش آمریکا برای ایجاد گونه های خطرناکی از ویروس کرونا خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده نوعی ویروس کرونا را ایجاد کرده است که باعث مرگ ۸۰ درصد از حیواناتی می شود که این ویروس بر روی آنها آزمایش شده است.

در گزارش وزارت دفاع روسیه یادآور می شود که این اقدام در راستای توسل آمریکا به ساخت سلاح های بیولوژیک برای حفظ قدرت و نفوذ خود در دیگر کشور صورت گرفته است و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده یکی از کسانی است که سندی در مورد لزوم ایجاد سلاح های زیستی برای حفظ و تداوم رهبری ایالات متحده در سطح جهان را تهیه کرده است.

در جلسه توجیهی نیروهای حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی روسیه در مورد برنامه تسلیحات زیستی پنتاگون اعلام شد که روسیه در کنفرانس آتی کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی، اهداف برنامه های بیولوژیکی پنتاگون را مطرح خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، حتی سوالاتی را در میان متحدان این کشور باعث شده است. گزارش‌هایی از سویه جدید کشنده کووید اومیکرون در دست است که باعث مرگ ۸۰ درصد از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایشگاه بوستون شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش کووید در آزمایشگاه بوستون حاکی از آن است که ایالات متحده فاقد سیستم نظارتی برای تحقیقات در زمینه‌های مهندسی ژنتیک است.

آمریکا در حالی که ده ها آزمایش بیولوژیک ناشناخته در سرتاسر دنیا دارد، در جریان همه گیری ویروس کرونا انگشت اتهام را به سمت چین نشانه رفت و به همین بهانه سطح تنش میان دو کشور را افزایش داد./مهر

اطلاعات مهم درباره واکسیناسیون کرونا

علیرضا ناجی درباره شرایط کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر شاهد کاهش موارد کووید ۱۹ در کشور هستیم. به طوری که تعداد موارد مثبت روزانه‌مان بسیار کاهش یافته و موارد بستری هم کاهش یافته و به نظر می‌رسد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در روند کاهشی موج هستیم.

احتمال بروز خیز جدیدی از کرونا در اواخر پاییز

وی با بیان اینکه البته مطمئنا خیزهای دیگری هم خواهیم داشت، گفت: اگر ویروس تغییری کند یا فاصله بین واکسیناسیون افراد زیاد شده و ایمنی‌ ناشی از واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری، کاهش یابد، احتمال می‌دهیم که شاید اواخر پاییز مجددا شاهد خیزی از ویروس باشیم که ممکن است با سویه جدیدی باشد یا اینکه با سویه‌های موجود این اتفاق رخ دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: