پایگاه خبری خانه فوتبال:

تاریخ واریز یارانه معیشتی مرداد ماه مشخص شد. یارانه معیشتی چند سالی است که پرداخت میشود. یارانه معیشتی تنها به برخی از افراد تعلق می گیرد. یارانه معیشتی رقم چندانی ندارد. جزئیات جدید یارانه معیشتی مرداد ماه را از دست ندهید.

واریز یارانه معیشتی یک میلیون و 600 هزار تومانی برای خانوارها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز کمک هزینه معیشت مردادماه افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به واریز مستمری مردادماه مددجویان بهزیستی اظهار کرد: کمک هزینه معیشت مددجویان برای خانوارهای یک نفره ۶ میلیون و ۵۵۲ هزار ریال، برای خانوار های دو نفره ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال، برای خانوارهای سه نفره، ۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال، برای خانوارهای چهار نفره ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار ریال و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰ میلیون و ۵۹۲ هزار ریال واریز خواهد شد.

واریز یارانه معیشتی جدید 500 هزارتومانی و وام 300 میلیونی برای این دهک ها

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سایت «صدای چندقلوها» برای سهولت دسترسی خانوارهای دارای فرزند چندقلو خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۵۳۰ خانوار از حمایت‌های مستمر بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

فهیمه مرادی‌فر می‌گوید: حدود ۱۵ نفر در گروه جهادی امام رضا علیه‌السلام شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان فعال هستیم و بیشتر وقت ما در حوزه فعالیت‌های بسیج و گروه جهادی صرف می‌شود و تاکنون توانسته‌ایم خدمات زیادی به مردم خرم‌آباد از جمله مردم منطقه پشته حسین‌آباد ارائه دهیم.

این فعال جهادی درباره فعالیت و میزان خدمات این گروه جهادی گفت: گروه جهادی امام رضا (ع) از سال‌ها قبل فعال بود، اما در سال ۱۴۰۰ آن را ثبت کردیم و بیشتر اعضای ما را خانم‌ها تشکیل داده‌اند که عمده فعالیت‌های شاخص ما شامل این موارد می‌شود:

۱-برپایی بازارچه‌ای از محصولات بانوان از جمله صنایع دستی – فرش چرم دوزی و عروسک‌سازی در ایام نوروز

۲-برگزاری کلاس‌های رفع اشکال درسی برای دانش آموزان

۳-برگزاری کلاس زبان انگلیسی برای دانش آموزان

۴-برگزاری کلاس خیاطی برای بانوان

۵-توزیع بسته‌های معیشتی

۶-توزیع بسته‌های پروتئینی برای نیازمندان

۷-برگزاری کلاس آموزش احکام برای بانوان در ماه مبارک رمضان

۸-برگزاری کلاس تغذیه سالم برای بانوان

۹ فعالیت در بخش اشتغال‌زایی

۱۰- برپایی جلسات ختم قرآن

۱۱- پرداخت هزینه کمک خرید البسه

۱۲-برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای

۱۳-توزیع بسته کامل لوازم‌تحریر بین دانش آموزان

۱۴-برپایی افطاری دورهمی برای بانوان در ماه مبارک رمضان

۱۵_بسته‌بندی و توزیع افطاری

۱۶-توزیع غذای گرم در روز‌های مناسبتی سال بین نیازمندان

۱۷-توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان

۱۸-آموزش، ترتیل، تجوید قران کریم برای بانوان

۱۹- پرداخت کمک‌هزینه ودیعه مسکن برای خانواده‌های کم برخوردار

۲۰- توانمندسازی دختران جوان و نوجوان برای مسابقات سرود‌های ملی و مذهبی

و ...

مسئول گروه جهادی امام رضای خرم‌آباد همچنین افزود: در همین چند ماه امسال توانسته‌اند حدود ۱۰۰ دست لباس، ۸۰ بسته گوشت قرمز، ۵۰ بسته مواد غذائی و مقداری کمک‌های نقدی بین مردم کم برخوردار توزیع کنند.

این فعال بسیجی و جهادی همچنین درباره تعداد و چگونگی اشتغال‌زائی برای کسانی که نیازمند شغل و درامد هستند نیز می‌گوید: در بخش‌هایی مانند خیاطی، تولید دارو‌های گیاهی، قالی‌بافی، تولید ترشیجات و... به افراد و متناسب با حیطه کاری خود از محل صندوق قرض‌الحسنه، وام‌هایی تا حدود پنج میلیون تومان می‌دهیم و برای شغل‌هایی که نیاز به پول بیشتری دارد آن‌ها را برای دریافت تسهیلات بانکی به مقدار ۷۰ تا هشتاد میلیون تومان به سپاه پاسداران معرفی می‌کنیم تا با دریافت آن کار خود را آغاز کنند به نحوی که در چند ماه امسال زمینه اشتغال را برای حدود ۵ نفر ایجاد کرده‌ایم و این روند کماکان تداوم خواهد داشت.

خانم فهیمه مرادی فر که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی و متولد سال ۷۵ است می‌گوید علاوه بر فعالیت عادی در پایگاه مقاومت بسیج، حدود ۳ سال است که عضو فعال بسیج است و خوشحال است که بیشتر وقت خود را صرف بسیج و گروه جهادی و خدمات‌رسانی به مردم می‌کند.

معاون مشارکت ها، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از شرایط ویژه دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال مددجویان این سازمان گفت.

حمیده محدث در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به دریافت تسهیلات اشتغال مددجویان این اداره کل توضیح داد: تسهیلات مذکور مطابق با بخشنامه بانک مرکزی و صرفا برای ۲۸ رسته شغلی می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات اشتغال و بالا بودن این مبلغ که پرداخت آن باعث محدودیت در پرداخت وام های خرد می گردد، کمتر به آن پرداخته ایم. اما به این معنی نیست که افراد واجد شرایط از دریافت این وام محروم شوند.

محدث افزود: نکته مهمی که مددجویان برای دریافت این وام باید بدانند، تضامین وام است که در هریک از بانک های عامل متفاوت است و برخی بانک ها تا ۲ ضامن معتبر و در برخی بانک‌ها حتی وثیقه ملکی می باشد که این نمونه آخر در میان مددجویان کمیته امداد دیده شده است و خب طبعا برای مددجویان ما آوردن وثیقه ملکی دشوارتر است.

وی عنوان کرد: برخی بانک های عامل بنا به ضرورت ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی ای از مشتریان، تضامین آسان تری برای دریافت وام دارند و مددجویان ما نیز این بانک ها را انتخاب خواهند کرد.

حساب خانوارهای دهک‌های اول تا سوم برای بهره‌مندی از کالابرگ الکترونیکی شارژ شد

تهران - ایرنا - معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از روز سه شنبه هفدهم مرداد ماه دهک‌های اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانند به اعتبار یارانه ماه بعد خود از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا عسگریان» در این خصوص اظهار داشت: دهک‌های اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی می‌توانند در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اساسی از اعتبار افزایشی ۱۲۰ هزار تومانی به عنوان یک مزیت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به دیگر مزیت اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک گفت: تأمین اعتبار جبران فاصله تورّمی نیز علاوه بر این مبلغ افزایشی تا پایان سال پیش‌بینی شده است.

عسگریان افزود: تاکنون ۹۳ هزار فروشگاه در سراسر کشور در قالب طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، ۱۱ قلم کالای اساسی را برای دهک‌های تعیین‌شده توزیع می‌کنند.

معاون وزیر رفاه با اشاره به برنامه‌های دولت برای پوشش دهک‌های بعدی تأکید کرد: دولت مردمی سیزدهم برای کمک به تأمین سبد غذایی خانوارهای نیازمند این مهم را دنبال می‌کند.

عسگریان اظهار داشت: خانوارهای دهک اول تا سوم می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی «شما» و وارد کردن کد #۱۴۶۳*۵۰۰* ، ضمن اطلاع از میزان اعتبار، لیست نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها را مشاهده کنند.ایرنا

«سید پرویز فتاح» امروز( سه شنبه) در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده نیازمند کشور با اعلام جزئیاتی از طرح‌های قبلی بنیاد مستضعفان در توزیع بسته‌های معیشتی محرومان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن‌ماه 1401 تا خرداد 1402 ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است که برای این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر همین اساس برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

وی با بیان اینکه توزیع یک میلیون بسته لبنی در این مرحله تا پایان شهریورماه ادامه دارد افزود: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.

فتاح اضافه کرد: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا امروز توزیع آن در ۴ استان انجام گرفته و امروز نیز سهمیه‌های ۴ استان دیگر به حمل‌های توزیع اعزام می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است گفت: بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایت‌مندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.

به گفته فتاح، با توجه به محتوای فسادپذیر بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلرها، کامیون‌ها و وانت‌های یخچال‌دار از مبدأ تا مقصد دیده شده و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخصی به دست خانوارهای هدف برسند.

بر اساس این گزارش، هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: