پایگاه خبری خانه فوتبال:
افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه مردم را می‌ترساند.قیمت بنزین با تغییر همراه است.قیمت بنزین در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است. قیمت بنزین در نرخ کرایه موثر است.جزئیات جدید قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

برداشته شدن محدودیت دریافت بنزین

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: محدودیت سوختگیری با کارت‌های سوخت آزاد در اختیار جایگاه‌های مسیر مواصلاتی تا مرز تمرچین برداشته شده تا هیچ زائری با مشکل تامین سوخت مواجه نشود.
ایرنا: مرتضی بشیر با تاکید بر همراهی شرکت نفت با زائران اربعینی اظهار کرد: به منظور رفاه حال زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تسهیل در امر سوخت رسانی به وسایل نقلیه و خدمات رسان، ۱۶۷ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و سی ان جی سوخت منطقه به‌طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند.
وی با اشاره به وضعیت کارت‌های سوخت جایگاه‌داران افزود: با توجه به احتمال اینکه زائرین اربعین سهمیه کارت خود را در مسیر تا مرز تمرچین به اتمام برسانند لذا محدودیت سوختگیری با کارت‌های آزاد داخل جایگاه‌های این مسیر مواصلاتی تا مرز تمرچین برداشته شد.
بشیر با اشاره به بازرسی از اکیپ‌های سوخت نیز ادامه داد: اکیپی از بازرسی و بسیج منطقه به‌ صورت شبانه روزی در راستای نظارت بر ارائه خدمات مطلوب جایگاه‌ها به زائران کربلای معلی در بازدید متوالی و رسیدگی به شکایات مردمی هستند.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعان توسط کارکنان جایگاه‌ها گفت: با روسای نواحی و مالکین جایگاه‌های عرضه نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نسبت به تامین و توزیع مطلوب سوخت مجاری عرضه در مسیر زائرین اقدام کنند.

طرح لاگ هوشمند بنزین برای این خودروها

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس طرح «لاگ هوشمند» هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به داده‌های پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و می‌توانیم تاکسی‌های فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.
به نقل از همشهری، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیرفعال در تهران از اول شهریور خبر داد و گفت: دو جریمه برای این تاکسی‌ها در نظر گرفتیم.
محمد علوی زاده درباره طرح موسوم به «لاگ هوشمند» در راستای شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال، گفت: از اول شهریور ماه طرحی به نام «لاگ هوشمند» با هدف شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال در سطح شهر تهران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های خطی باید در خط حاضر شوند و ناظر خط نیز فعالیت این نوع تاکسی‌ها را کنترل می‌کند، افزود: تاکسی‌های گردشی و تلفنی باید بطور مداوم در سطح شهر حرکت کنند؛ اما متأسفانه درصد قابل توجهی از این نوع تاکسی‌ها کم فعالیت هستند که در راستای طرح «لاگ هوشمند» آنها را شناسایی خواهیم کرد.​

علوی زاده با بیان اینکه بر اساس این طرح هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به داده‌های پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و با این معیار می‌توانیم تاکسی‌های فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با تاکسی‌های غیر فعال چه برخوردی می‌شود؟ گفت: اگر تاکسی گردشی و تلفنی پرداخت هوشمند نداشته باشد در مرحله اول به او پیامک ارسال می‌کنیم مبنی بر اینکه چرا و به چه علت فعالیت ندارد و در ماه بعدی کنترل بیشتری بر روی تاکسی غیر فعال انجام می‌گیرد و سه مرتبه پیامک به تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال ارسال می‌کنیم و اگر باز هم فعالیت نداشته باشند در مرحله اول طرح ترافیک آنها ابطال و بعد از آن سهمیه سوخت‌شان لغو می‌شود.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی در نظر دارد که امکانات رفاهی ویژه‌ای برای تاکسیرانان فعال در نظر بگیرد، گفت: ما معتقدیم که تاکسی باید در خدمت حمل و نقل عمومی و نه در خدمت شخص باشد.

فروش بنزین ۴۰۰ هزار تومانی در ایران صحت دارد؟

در زابل یک دبه ۲۰ لیتری، ۳۰۰ هزار تومان و در چابهار بیش از ۴۰۰ هزار تومان است و افراد برای اینکه بتوانند به مسیر خود ادامه دهند مجبور هستند که این ارقام را برای خرید بنزین خارج از سهمیه بپردازند.
ماجرا از آن قرار بود که به دلیل قاچاق سوخت در این استان، دولت سیاستی متفاوت را از همان آغاز اعمال کرد و سقف سوخت‌گیری روزانه بنزین در این استان را به ۶۰ لیتر در روز محدود کرد و اجازه سوخت‌گیری با نرخ آزاد را نیز از مصرف‌کنندگان گرفت. به همین دلیل عجیب نبود که زیر هر تابلو در شهرهای این استان، «بنزین موجود است»، یک عبارت تکراری باشد.
یک منبع آگاه با اشاره به وسعت این استان و نامتناسب بودن چنین تصمیمی می‌گوید: «وسعت استان بسیار بیشتر از سایر استان‌هاست؛ شمال تا جنوب استان بیش از ۹۰۰ کیلومتر است و روزانه فقط ۶۰ لیتر امکان سوخت‌گیری (بنزین سهمیه‌ای) وجود دارد. در این حالت، بسیاری از افرادی که در استان قصد دارند فرضاً از شمال استان به چابهار بروند، مجبور هستند پس از تمام شدن سهمیه بنزین روزانه، متوقف شده و پس از ۱۲ شب سهمیه روز بعد را دریافت کرده و به مسیر خود ادامه دهند.»

او در ادامه یادآور می‌شود: «علاوه بر اینکه در استان سیستان‌وبلوچستان، خرید بنزین خارج از سهمیه وجود ندارد و این سبب شده تا هزینه خرید بنزین، با نرخ آزاد و به صورت دبه ۲۰ لیتری، سرسام‌آور باشد، قیمت‌ها در شمال و جنوب استان متفاوت است. البته قیمت آن بستگی دارد که چه مقدار بنزین را افراد می‌توانند از مرز جابه‌جا کنند که همین مسئله بر قیمت بنزین خارج از جایگاه‌های بنزین تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان نمونه در زابل یک دبه ۲۰ لیتری، ۳۰۰ هزار تومان و در چابهار بیش از ۴۰۰ هزار تومان است و افراد برای اینکه بتوانند به مسیر خود ادامه دهند مجبور هستند که این ارقام را برای خرید بنزین خارج از سهمیه بپردازند.»

این منبع آگاه که به سیاستگذاری دولت منتقد است، ادامه می‌دهد: «قاچاق سوخت از مرز را بهانه قرار داده‌اند، اما اگر بخواهید به‌طور معمول نیز از بنزین موردنیاز خود استفاده کنید، امکان‌پذیر نیست و تنها استفاده‌ای که می‌توانید از بنزین دولتی داشته باشید، با کارت بنزین خودتان است و به‌هیچ‌وجه به پلاک‌های ثبتی خودرو در سایر استان‌ها در هیچ نقطه‌ای از جایگاه‌های سوخت سیستان‌وبلوچستان، حتی یک لیتر بنزین نمی‌دهند. از همان ابتدا سهمیه‌بندی سوخت در استان همزمان با کل کشور آغاز شد، مردم استان نارضایتی‌های خود را اعلام کردند و حتی این موضوع رسانه‌ای شد و دولتی‌ها وعده افزایش سهمیه سوخت استان را طرح کردند، اما تاکنون این وعده‌ها عملی نشده است.»

محدودیت جدید سوختگیری بنزین اعلام شد

جزئیات محدودیت سقف روزانه سوختگیری بنزین در کشور اعلام شد. در تهران ۲ روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است.
به گزارش اقتصادنیوز ، سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با ۴ مدل روبرو هستیم: ۱۵ لیتری ۲۰ لیتری ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری. نسبت به شهرها متفاوت است.
سوختگیری با کارت سوخت شخصی با ۳ مدل ۳۰ ۴۰ و ۶۰ لیتر است. 
در تهران ۲ روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است. 

کمبود یا افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره شرایط تامین بنزین جایگاه‌های سوخت توضیحاتی را منتشر کرد.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در پی افزایش تقاضای مصرف بنزین و به دنبال افزایش سفر‌های تابستانی در روز‌های اخیر، فرایند تامین سوخت برخی جایگاه‌ها، با تاخیر مواجه شده است.
میزان مصرف بنزین در کشور در مقایسه با پارسال، روزانه ۱۳ میلیون لیتر افزایش یافته است.
در تلاشیم تامین سوخت این جایگاه‌ها، با کمترین تاخیر، ادامه یابد.
تعیین سقف عرضه سوخت‌گیری از کارت، به معنای تغییر قیمت سوخت نیست و هیچ قانون و مصوبه‌ای در این راستا نداریم.

گزارش میدانی از آخرین وضعیت تامین سوخت

خبرنگاران صداوسیما برای اطلاع رسانی از اخرین وضعیت توزیع بنزین به صورت میدانی در جایگاه‌های سوخت رسانی حضور پیدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزرای صداوسیما، در پی افزایش تقاضای مصرف بنزین و افزایش سفرهای تابستانی در روزهای اخیر فرآیند سوخت رسانی در برخی از جایگاه ها با تاخیر همراه شده است. خبرنگاران صداوسیما با حضور در جایگاه های سوخت در شهر تهران به طور میدانی نحوه سوخت رسانی در سطح شهر را به صورت زنده پوشش دادند.

نحوه سوخت رسانی در جایگاهی در منطقه پیروزی در شرق تهران

 نحوه سوخت رسانی در جایگاه ۱۳۶ خیابان ایت الله کاشانی

یارانه بنزین به خانواده‌های بدون خودرو داده می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه توزیع آن و همچنین تغییر نحوه مدل توزیع سهمیه‌بندی بنزین نداشته‌ و اساسا بعید است جمع‌بندی نهایی کمیسیون به این سمت رود که یارانه بنزین به جای پلاک خودرو به خانوار داده شود.

محسن زنگنه در نشست خبری با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: در ماده ۳۱ لایحه برنامه مربوط به یارانه انرژی دولت تنها به این موضوع اشاره کرده که یارانه انرژی به طور مساوی بین آحاد مردم تقسیم شود، اما اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد، در لایحه چیزی نیامده است، به همین دلیل ماده ۳۱ مرعا مانده است. بر این اساس انتشار هر خبری مبنی بر مصوبه کمیسیون تلفیق درباره قیمت بنزین و حامل‌های انرژی و نحوه توزیع آن را تکذیب می‌کنم، چون هنوز تلفیق وارد بررسی این ماده نشده است. کمیسیون تخصصی تلفیق هم این موضوع را مراعا گذاشته که به خاطر مسائل حول این قضیه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان تعلق می‌گیرد، گفت: دولت در ماده ۳۱ تنها بیان کرده که یارانه انرژی به طور مساوی بین ایرانیان تقسیم شود اما توضیح نداده که منظور از تقسیم مساوی چیست و قرار است چگونه انجام شود. به همین دلیل ما این موضوع را در تلفیق مراعا گذاشتیم. علاوه بر این تاکنون اعضای هیات رئیسه تلفیق به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و رئیس مجلس دو جلسه با رئیس‌جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهوری و برخی وزرا داشتیم که در این دو جلسه موضوع ارز، سیاست‌های ارزی و انرژی مطرح شد. با توجه به تعدد نظرات قرار بر این شد که طی روزهای آینده جلسه‌ای درباره انرژی و صرفه جویی انرژی و حامل‌های انرژی برگزار و تصمیم گیری شود.

بعید است که جمع‌بندی نهایی تلفیق دادن سهمیه بنزین به شهروندان به جای پلاک خودرو باشد

زنگنه تاکید کرد: تا کنون بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نشده و تصمیم گیری هم صورت نگرفته است. درباره دادن یارانه بنزین به مردم به جای خودرو هم چند سال است که نظراتی مطرح می‌شود که به جایی هم نرسیده، کمیسیون تلفیق هم تاکنون تصمیم گیری در این باره نداشته و بعید است که جمع‌بندی نهایی تلفیق هم به این سمت رود که بخواهیم یارانه بنزین را به افراد و خانوارها بدهیم. البته باز هم می‌گویم تا کنون تصمیمی گرفته نشده است.

بنزین

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اگر رشد مصرف بنزین به همین شیوه کنونی ادامه داشته باشد غیر قابل کنترل شده و قطعا برای تامین نیاز حمل و نقل باید واردات داشته باشیم. رمضانعلی سنگدوینی درباره روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: در حال حاضر مصرف تمام حامل‌های انرژی از جمله برق، گاز و بخصوص بنزین بالاست و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: اکنون متوسط مصرف بنزین در کشور به بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و حتی در روزهایی از ایام نوروز به ۱۴۲ میلیون لیتر هم رسید که لازم باید برای کنترل این ارقام تدابیری اندیشیده شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: حتما باید در برنامه هفتم توسعه به دولت تکلیف شود که نسبت به بهینه‌سازی مصرف سوخت اقدام کرده و راهکارهای لازم را برای نیل به این مهم اتخاذ کند. وی گفت: اکنون سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار در کشور انرژی مصرف می‌شود که در این بین مصرف متوسط بنزین که به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده رقم بسیار بالایی بوده و لازم است که به هر طریق ممکن این میزان مصرف متعادل شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت این است که به دولت تکلیف کنیم خودروهای گازسوز، هیبریدی و کم مصرف را تولید و وارد چرخه حمل و نقل کند چراکه هرقدر که مصرف سوخت را کاهش دهیم یک‌گام به اجرایی شدن صادرات و ارزآوری برای کشور نزدیک‌تر خواهیم شد. وی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف بنزین صادرات این فرآورده باارزش را بیمه خواهد کرد، یادآور شد: یکی از اقدامات مهم برای کاهش مصرف بنزین بکارگیری گاز مایع (ال‌پی‌جی) در خودروها است، ضمن اینکه این سوخت به لحاظ کیفیت نیز برای خودرو مناسب‌تر بوده و عمر موتور خودرو را بالا می‌برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیته انرژی برگزار شد بنا بر این شد که در برنامه ۵ ساله کمک کنیم که دولت به سمت اجرای برنامه صرفه‌جویی در مصرف سوخت برود. وی بیان داشت: اگر رشد مصرف بنزین به همین شیوه کنونی ادامه داشته باشد غیر قابل کنترل شده و قطعا برای تامین نیاز حمل و نقل باید واردات داشته باشیم. سنگدوینی گفت: در حال حاضر نیمی از مردم کشور خودرویی ندارند و نیمی دیگر دارای خودرو بوده و از یارانه بنزین برخوردارند، حتی در این بین برخی بیش از یک خودرو دارند و در نتیجه با نرخ ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانی بنزین از سوبسید بیشتری نیز بهره می‌برند بنابراین لازم است که دولت و مجلس روی این مسئله کار کنند تا عدالت اجرا شود. وی تاکید کرد: در شرایط کنونی مهمترین اولویت دولت و مجلس ابتدا معیشت مردم و سپس بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی است تا تبدیل به واردکننده حامل‌های انرژی بخصوص بنزین و گاز تبدیل نشویم. عضو‌هیات رییسه کمیسیون تلفیق گفت: طبق تصمیمی که در مجلس اتخاذ شده وزارت نفت و‌نیرو در برنامه هفتم توسعه مکلف شده‌اند که انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا مصرف برابر الگوی تعیین شده رایگان محاسبه شود. وی درباره اجرایی شدن استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت فعلی نیز گفت: هنوز در برنامه هفتم توسعه و کمیته انرژی و دولت در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

سنگدوینی درباره افزایش قیمت بنزین نیز تاکید کرد: دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند و اگر برنامه‌ای بود دولت در بودجه می‌آورد، کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند در صدد بهم زدن آرامش مردم و جامعه هستند

تخصیص سهمیه بنزین به کارت بانکی به کجا رسید؟

علی‌اکبر نژاد علی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در یکی از جایگاه های سوخت اجرایی شد، اظهار کرد: برای استفاده از کارت های بانکی دو راهکار وجود داشت که هر دو راهکار را در دستور کار قرار دادیم و نظر ما این بود که وقتی این طرح از فاز مطالعاتی خود خارج شد اطلاع رسانی ویژه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بررسی آزمایشی باتوجه به اینکه یک کار فنی است به زمان نیاز دارد، گفت: در بحث استفاده از کارت بانکی تاکسی های اینترنتی طرح موضوع کردند.فرایند استفاده از کارت در داخل جایگاه ها به معنای حذف کامل کارت هوشمند سوخت نیست یعنی آنچه با تاکسی های اینترنتی برخورد می کنیم استفاده از کارت آزاد جایگاه ها روی تجهیزات قدیمی است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در گفت و گویی تلویزیونی با بیان اینکه استفاده از کارت بانکی مدیا ویژه خود را دارد، گفت: زمان دقیق اجرای طرح را نمی توان اعلام کرد تا به نتایج درخشان برسیم، یک کار جدید است که پیاده سازی آن زمان بر است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: