پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی وقت‌ها سعی می‌کنند سر استقلال کلاه بگذارند، تیم‌هایی هستند که 15 بازی را یک بر صفر می‌برند اما هیچکس هیچ چیزی نمی‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جواد نکونام پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل ملوان در نشست خبری اظهار داشت: یاد پرویز کماسی بخیر؛ مسیر ورود به سالن کنفرانس خبری من را خسته کرد و به نفس نفس انداخت. بازی را خوب شروع کردیم اما روی غفلت و با وجود نکته‌ای که گفته بودیم یک پنالتی اتفاق افتاد اما سیدحسین حسینی ما را در بازی نگه داشت. در دقیقه 6 در بازی ماندیم پس از آن جریان بازی را در دست داشتیم. 

*می‌دانستیم ملوان بازی مستقیم انجام می‌دهد

وی افزود: می‌دانستیم ملوان بازی مستقیم انجام می‌دهد و رو به استفاده از توپ سوم می‌آورد، روی کرنر و اوت‌های دستی برنامه داشتند، روی ضربات بلند در بازی امروز برنامه نداشتیم و متأسفانه روی توپ‌های سوم و اوت‌های دستی به مشکل خوردیم. در مجموع رفته رفته خوب بازی کردیم و در نیمه اول 2-3 موقعیت فوق‌العاده داشتیم. در دقیقه 27 یا 28 صحنه‌ای درون محوطه حریف اتفاق افتاد که مشکوک بود، نمی‌دانم پنالتی بود یا نبود؛ اما اگر پنالتی هم می‌گرفتند اتفاقی نمی‌افتاد.

* قضاوت مهدوی خوب بود

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: در کل قضاوت رضا مهدوی خوب بود. با  توجه به اینکه مدافعان ما مقابل تیمی که می‌خواهد بازی مستقیم انجام بدهد باید حواس‌ جمع عمل می‌کردند، سعی کردیم به عقب زمین و بازی مستقیم حریف حواس‌مان باشد. تلاش کردیم توپ‌های سوم را در این نیمه بگیریم و اوت‌های دستی را ببریم. سعی کردیم در نیمه دوم این کنترل را انجام بدهیم شاید در صحنه‌هایی آن هم به خاطر خستگی بازیکنان به این دلیل که نمی‌توانستیم تغییری انجام بدهیم به ویژه تغییرات زودهنگام. زیرا اگر اتفاقی می‌افتاد دیگر بازیکن جایگزین در برخی پست‌ها نداریم و قدرت ریسک‌مان کمتر بود.

*تیم ما در دقایقی خواب ماند

نکونام ادامه داد: توانستیم در ضربات ایستگاهی که روی آنها کار کرده بودیم به گل برسیم. بازی قبلی ملوان را دیده بودیم و این تیم پس از دریافت گل نمایشش به سمت بازی مستقیم می‌رود. توانستیم این موضوع را کنترل کنیم و اجازه ندادیم به دروازه ما نزدیک بشوند. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم. دو موقعیت خوب داشتیم که روی دو مرحله ایجاد شد. نتوانستیم آن فرصت‌ها را تبدیل به گل کنیم. در مجموع ملوان خوب بازی کرد اما این موضوع به این دلیل بود که تیم ما در دقایقی خواب ماند. تلاش بچه‌ها واقعاً فوق‌العاده بود و خیلی عالی زحمت کشیدند. توانستند بهترین بازی را به نمایش بگذارند. با وجود خستگی برخی بازیکنان و جایگزین نداشتن از همه نفراتم هم تشکر می‌کنم.

*ما باید از هوادارانمان در ورزشگاه استفاده کنیم

وی با اشاره به غیبت تماشاگران تأکید کرد: جای هواداران استقلال کاملاً خالی بود. باید از هوادارانمان استفاده کنیم. اگر این مسابقه در انزلی برگزار می‌شد همه هواداران بودند نمی‌دانم چرا این اتفاق باید الان بیفتد، چرا قبلاً‌و زودتر نیفتاد تا هواداران هم امروز باشند و از فوتبال لذت ببرند. واقعاً انرژی‌مان بدون هواداران کم می‌شود. این موضوع فقط مربوط به استقلال نیست بلکه برای همه تیم‌ها است. الان می‌خواهیم به اصفهان برویم و بازی کنیم. هواداران سپاهان خیلی در این بازی تأثیر دارند. امیدوارم استادیوم قشنگ آزادی به شکل سابق خود بازگردد و هواداران حضور داشته باشند. با این وجود مهم سه امتیاز بازی بود که  با تمام وجود آن را کسب کردیم و به طرفداران‌مان تقدیم می‌کنیم.

*با همین بضاعتی که داریم، می جنگیم

سرمربی استقلال عنوان کرد: با همین بضاعت و نفراتی که داریم، می‌جنگیم و کار را جلو می‌بریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. 

*فکر نمی‌کنم تاکنون چنین شرایطی برای یک مربی استقلال بوده باشد

نکونام در مورد مصاحبه اخیر مهدی تارتار مبنی بر حمایت‌های ویژه از استقلال در شرایطی که این باشگاه همچنان مشکلات مالی دارد و دست‌های خودش بسته است و با این وضعیت تا چه زمانی می‌خواهد کارش را ادامه بدهد، تصریح کرد: وظیفه شما کار خبری است. اگر حمایتی بوده باید ما هم بدانیم زیرا از سال گذشته بچه‌های ما حداقل 30 تا 40 درصد طلب دارند. منظور از حمایت‌های ویژه را متوجه نمی‌شوم اما نظرش قابل احترام است. حداقل امسال اینگونه نبوده، سال‌ها است هوادار استقلال هستم اما تاکنون چنین شرایطی را ندیده بودم. در کل فوتبال خود نیز تجربه چنین موضوعی را نداشتم. فکر نمی‌کنم تاکنون چنین شرایطی برای یک مربی در استقلال پیش آمده باشد ولی به عشق هواداران‌مان و لطف آنها که همیشه من را شرمنده کرده‌اند و حامی بازیکنان بودند قرار شد کارمان را انجام بدهیم. 

*هیچ بازیکنی بدون نظر مستقیم من جذب نخواهد شد

وی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی براینکه قرار است نفراتی مثل سامان تورانیان و آریا برزگر را مثل محمد منتظر عراقی آزاد کنند و اگر منتظر را می‌خواست چرا او را مازاد اعلام کرد و همچنین اخباری که در خصوص پیشنهاد برخی بازیکنان توسط مدیرعامل استقلال به خودش منتشر شده است، اظهار داشت: می‌توانم در مورد یک قسمت از این سؤال‌ها واضح جواب بدهم. این بازیکنان در تیم ما هستند و به خاطر اینکه نمی‌توانستیم از سقف بودجه رد شویم مجبور شدیم این کار را انجام بدهیم اما هیچ بازیکنی بدون نظر مستقیم من جذب نخواهد شد. دیده‌اید و شنیده‌اید که در کار خود تعارف ندارم و باید کار درست انجام شود. منتظر محمد بازیکن باکیفیتی بود اما با توجه به بودجه خود مجبور شدیم جابه‌جایی انجام دهیم که این اتفاق افتاد. در مورد تورانیان و برزگر این بچه‌ها هستند و منتظریم در این هفته کارشان درست شود و وارد لیست استقلال شوند و در خدمت آنها  هستیم. 

*بازیکنان توانا و باکیفیت در استقلال هستند و من کاری نکردم

سرمربی استقلال در خصوص ثبت دومین کلین‌شیت در هفته دوم مسابقات و عملکرد خوب محمدحسین مرادمند و سیدحسین حسینی نسبت به فصل گذشته گفت: اینها بازیکنان با کیفیتی هستند. نفراتی که در استقلال بازی می‌کنند قطعاً بهترین کیفیت را دارند زیرا استقلال تیم بزرگی است و بازیکن بزرگ برای باشگاه بزرگ است. شاید این نفرات در مراحلی اشتباهاتی داشته‌اند اما اصلاً به این موضوع نگاه نمی‌کنم زیرا بهترین هستند، کیفیت واقعی خود را هم نشان می‌دهند من کاری نکردم و توانایی خودشان است. چیزی نیست که بخواهم در موردش بازی کنم. 

*خوب یا بد، باید بازی‌ها را ببریم

نکونام در مورد اینکه آیا روی بهبود خط دفاعی تمرکز گذاشته است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و هواداران باید بدانند من چند سال است که مربی هستم. روبه‌روی استقلال هم بازی کرده‌ام، خیلی وقت‌ها سعی می‌کنند سر استقلال کلاه بگذارند، تیم‌هایی هستند که 15 بازی را یک بر صفر می‌برند اما هیچکس هیچ چیزی نمی‌گوید اما اصلاً اینگونه نیست.  خودتان فوتبال را آنالیز می‌کنید، می‌بینید و گزارش تهیه می‌کنید. در فوتبال دو تیم برای بردن بازی می‌کنند و فقط یک تیم می‌برد. یادم است سال گذشته استقلال در یک مسابقه یک بر صفر جلو بود و در کورس قهرمانی بود. من آن مسابقه را به عنوان یک مربی آنالیز می‌کردم. بی‌مهابا جلو رفتن تا گل دوم و گل سوم را بزنند اما گل تساوی را خوردند، اسم آن بازی را نمی‌برم شاید درست نباشد اما باید بدانیم باید خوب بازی کنیم و ببریم. البته سه امتیاز و پیروزی را می‌خواهیم. اگر خوب یا بد بازی کنیم باید ببریم. البته سه امتیاز و پیروزی را می‌خواهیم. اگر خوب یا بد بازی کنیم باید ببریم تا در نیم‌فصل شرایط تیم را تقویت کنیم تا در نیم‌فصل بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

* روزی مثل کی‌روش شوم، بهترین روز زندگی ام خواهد بود

وی در مورد آمار دو برد با دو کلین‌شیت خیلی خوب است اما تیمش همچنان در موقعیت‌سازی مشکل دارد در شرایطی که می‌گویند جواد نکونام از کارلوس کی‌روش خیلی الگو گرفته است و با این وضعیت آیا استقلال در فصل پیش‌رو تفکر دفاعی دارد و یا به خاطر کمبود مهره کم موقعیت ایجاد می‌کند، گفت: در مورد این موضوع که صحبت دوستان من نیست و صحبت رقبا است چندین بار حرف زده‌ام. اگر روزی بتوانم مانند کارلوس کی‌روش شوم بهترین روز زندگی‌ام است. در مورد کسی حرف می‌زنیم که در تاریخ فوتبال ایران تأثیرگذار بود. مانند  میروسلاو بلاژویچ، برانکو و مربیان دیگر. هواداران ما باید نسبت به این صحبت باهوش باشند. بازی می‌کنیم که برنده شویم. در خیلی از بازی‌ها با اختلاف یک گل بازنده شده‌ایم اما حریف خوب دفاع کرده است. سعی می‌کنیم بهترین بازی خودمان را انجام بدهیم. 

*سر استقلال کلاه می‌گذارند

سرمربی استقلال تأکید کرد: تیمی که با 5 مدافع و 3 هافبک مقابل تیمی دفاعی بازی می‌کند عبور از لایه‌هایش سخت است و نیاز به برخی بازیکنان و ابزار دارید که هنر خود را نزدیک 18 قدم نشان بدهند. بچه‌های ما امروز خیلی خوب بازی کردند در نیمه دوم شروع خوبی نداشتیم اما به بازیکنانم گفتم بهترین عملکرد را زمانی دارید که برنده می‌شوید زیرا اگر خوب هم بازی کنید و بازنده شوید کسی در موردش صحبت نمی‌کند. به همین خاطر به هواداران می‌گویم سر استقلال کلاه می‌گذارند.

*بازی به بازی جلو می‌رویم

نکونام در پاسخ به این سؤال که استقلال در کسب پیروزی خوب عمل کرده اما استقلال مشکلات مالی و حواشی زیادی در مدت اخیر داشته و ظاهراً به او گفته‌اند آبی‌پوشان به شکلی بسته شدند اگر پنجم هم شوند مشکلی وجود ندارد و با این نتایج اخیر چقدر هواداران می‌توانند حتی به کسب قهرمانی بدون شکست امیدوار باشند، گفت: امسال را نمی‌توان با هیچ سالی مقایسه کرد. همه می‌توانید شهادت بدهید برخی مشکلات وجود دارد که واقعاً در فوتبال آنها را ندیده‌ام. البته تمرکز ما روی بازی است. مشکلات مالی از سال گذشته در این تیم وجود داشت و بازیکنان 6-7 ماه است حقوق نگرفته‌اند.  البته تمرکزمان روی بازی است و بازی به بازی جلو می‌رویم.

* قانون و زبان فوتبال را بلد هستم

وی افزود: اینکه مدیرعامل باشگاه از من حمایت کرده و بگوید با پنجم یا چهاردهم شدن حامی من است سبب خوشحالی است اما من قانون و زبان فوتبال را بلد هستم. هر روز باید بجنگم، زحمت بکشم و تلاش و مبارزه کنم تا به موفقیت برسیم. باید خودم و تیم این کار را انجام بدهیم. از ابتدای فصل اتفاقاتی را دیده‌ام که شاید یک لحظه هم در ذهن من نبوده است اما باید جلو برویم و ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. اکنون به سمت بازی‌های ملی و دیدارهای تیم ملی و بزرگسالان می‌رویم. شنیده‌ام حدود 10 تا 11 بازیکن من قرار است به این تیم‌ها بروند هرچند باعث خوشحالی است اما در آن حالت باید شما (خبرنگاران) هم بیایید تا با هم فوتبال بازی کنیم. استقلال یار کم دارد و ان‌شاءالله بتوانیم فوتبالی هم با خبرنگاران بازی کنیم. البته یک نفر هم از خبرنگاران مصدوم هستند(باخنده).

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: