پایگاه خبری خانه فوتبال:

واریزی جدید به حقوق کارمندان در سال 1402.حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد. حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود. حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

دستور رئیسی برای واریز پاداش 15 میلیون تومانی به حساب کارمندان

عضو کمیسیون تلفیق جزئیات مصوبه اعضای کمیسیون متبوعش درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان ، سربازان و مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را تشریح کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبات کمیسیون متبوعش درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، سربازان و همچنین مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به‌ میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق‌بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق‌بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: همچنین با مصوبه اعضا حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان به‌میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

ارکانی با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمسیون متبوعش درباره مستمری تحت پوششین سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: با تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق مستمری ها و سایر حمایت‌ها از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق سربازان تا ۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومان

وی همچنین درباره مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حقوق سربازان در سال آتی،گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور ۴۸ میلیون ریال، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور ۶۰ میلیون ریال و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور ۷۲ میلیون ریال است.

عضو کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون همچنین تأکید کرد که دستورالعمل این بند با توجه به تحصیلات، درجات و تعداد فرزندان آن توسط ستادکل نیروهای مسلح تهیه می‌شود.

نماینده نیشابور در مجلس با اشاره مصوبه دیگر اعضا کمیسیون متبوعش اضافه کرد: همچنین با تصویب اعضا مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که از جایی حقوق نمی‌گیرند ماهانه کمک‌ معیشتی به میزان شش میلیون تومان، برای جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و ۵ میلیون تومان برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر و معلولان شدید و خیلی شدید پرداخت کنند.

ارکانی تصریح کرد: مصوبات تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب اکثریت اعضا جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

بررسی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۲ تقریبا در کمیسیون تلفیق به پایان رسیده و فردا یکشنبه آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی تبصره‌ها و مفاد مراعا مانده برگزار شده و در نهایت لایحه برای بررسی نمایندگان در سامانه بارگذاری می‌شود./تسنیم

هیئت وزیران در جلسه ۱/۵/۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۱۷۲۵۷۹/۵۱۰۳۹ مورخ ۲۸/۴/۱۴۰۲ معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نامه شماره ۳۶۰۷/ ت۶۱۱۲۴هـ مورخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح کرد.

۱- در بند (۳) بعد از واژه «افزایش» واژه «ضریب» الحاق میشود.

۲- بند (۵) به شرح زیر اصلاح و تبصره های (۱) و (۲) آن به قوت خود باقی و متن زیر به عنوان تبصره (۳) به بند مذکور الحاق میشود.

۵ -در اجرای جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاههای اجرایی به میزان بیست درصد (۲۰) افزایش یافته و به شرح زیر تعیین میشود:

الف- برای کارمندان دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مشمولان قانون مزبور و نیز بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاههای اجرایی به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال

ب- برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد (۱۶.۰۳۴۴۰۰) ریال

تبصره -۳ در هر صورت رعایت حداقل مبلغ حکم کارگزینی موضوع بند (۶) این تصویب نامه در خصوص کارکنان رسمی ،پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

۳- بند (۶) به شرح زیر اصلاح میشود:

الف- در ابتدای بند مذکور عبارت در اجرای جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» الحاق میشود.

ب- عبارت «حداقل مبلغ حکم کارگزینی یا قرارداد افرادی که در سال جاری استخدام یا در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کارگیری میشوند هفتاد میلیون (۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین میشود.» حذف میشود.

پ- در تبصره (۱) بند یاد شده، عبارت و صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت موضوع بند (هـ) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی احتساب می‌شود.» حذف می‌گردد.

دستورالعمل انتقال کارکنان دولت سال ۱۴۰۲ و نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی ابلاغ شد.

در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ با استناد به جز ۴ ماده ۴ ضوابط اجرایی بودجه دستورالعمل انتقال کارکنان دولت سال ۱۴۰۲ و نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

۱- در سال ۱۴۰۲، هیچگونه ابلاغ اعتباری برای جابه جایی حقوق و مزایای کارکنان انتقالی، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور / سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام نمی گیرد.

-۲- پس از تایید انتقال کارکنان توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دستگاههای اجرایی مبدا و مقصد دستگاه اجرایی مقصد مکلف به صدور حکم کارگزینی برای کارکنان انتقالی می باشد. در صورت انتقال کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه اجرایی مبدا ملی / استانی مکلف است حقوق و مزایای مستمر و عیدی آنان را براساس آخرین احکام کارگزینی صادره توسط دستگاه اجرایی مقصد تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نماید.

پرداخت مزایای غیر مستمر از جمله اضافه کار رفاهی و سایر پرداختهای پرسنلی از تاریخ ،انتقال بر عهده دستگاه اجرایی مقصد ملی استانی میباشد. بدیهی است مابه التفاوت حکم کارگزینی صادره در دستگاه اجرایی مقصد با آخرین حکم کارگزینی وی در دستگاه اجرایی مبدا کاهش یا افزایش و سایر پرداختهای پرسنلی در دستگاه اجرایی مقصد در تخصیص اعتبار دستگاه اجرایی مبدا مقصد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،استان پیش بینی می گردد. توجه دستگاه اجرایی مقصد موظف است هرگونه تغییر در وضعیت استخدامی و یا تغییر در احکام کارگزینی کارکنان انتقالی را به اطلاع دستگاه اجرایی مبدا برساند.

۴- در صورت جا به جایی کارکنان قراردادی از طریق فسخ قرارداد قبلی و انعقاد قرارداد جدید و رعایت اصل برابری فرصتها و شرایط مندرج در ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت حقوق و مزایای مستمر و سایر مزایای غیر مستمر از جمله اضافه کار رفاهی و سایر پرداختهای پرسنلی آنان از تاریخ انتقال تا پایان سال ۱۴۰۲ بر عهده دستگاه اجرایی مقصد (تابعه ملی / استانی می باشد.

-۵- هرگونه استخدام با بکارگیری نیرو به عنوان جایگزین برای نیروهای انتقالی صرفا با رعایت مواد (۶) و (۱۳) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به شماره ۴۲۰۰۹ ت ۶۱۲۶۶ هـ مورخ ۱۴۰۲/۳/۱۰ و سایر قوانین و مقررات مربوطه پس از طرح و تصویب در کارگروه مشترک سازمان و سازمان اداری و استخدامی کشور امکان پذیر است.

-۶- ارسال مدارک زیر برای بررسی درخواست جا به جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ الزامی است - تاییدیه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دستگاه اجرایی مبدا و مقصد

- آخرین حکم کارگزینی فرد در دستگاه اجرایی مبدا و حکم کارگزینی صادره در دستگاه اجرایی مقصد برای کارکنان رسمی و پیمانی - آخرین قرارداد منعقده در دستگاه اجرایی مبدا و قرارداد منعقده در دستگاه اجرایی مقصد برای کارکنان قراردادی

- فرمهای تکمیل و تایید شده شماره (۱) و (۲) پیوست این دستورالعمل

- آخرین برگه فیش حقوقی دریافتی از دستگاه اجرایی مبدا و اولین برگه فیش صادره در دستگاه اجرایی مقصد

۷-سازمان برنامه و بودجه کشور / سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مکلف است براساس مستندات مندرج در بند (۶) اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال یافته رسمی پیمانی و قراردادی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کاهش از مبدا و افزایش به مقصد پیش بینی نماید.

۸- حقوق و کسورات کارکنان رسمی براساس آخرین حکم کارگزینی دستگاه مبدا و سایر پرداختی های پرسنلی آنان به میزان مبلغ پیش بینی اعتبار ۱۴۰۲ دستگاه مبدا مطابق بند ۱۰ این دستور العمل است.

۱۰- به منظور بررسی درخواستهای ارسالی برای جا به جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال یافته در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مراحل زیر مورد اقدام قرار گیرد.

الف - جابه جایی بین دستگاههای اجرایی استانی

الف - (١) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرائی استانی مبدا نسخه کاغذی)

الف (۲) ارسال فرمهای تکمیل شده نسخه (کاغذی به دستگاه اجرایی استانی مقصد برای تایید

الف - (٣) ارسال فرمهای تکمیل شده نسخه (کاغذی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبدا و مقصد برای تایید

الف - (۴) ارسال فرمهای نهایی نسخه کاغذی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقصد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبدا جهت درج اطلاعات و بارگزاری فرمها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال توجه : در صورت انتقال کارکنان بین دستگاههای اجرایی مشمول نظام بودجه استانی در یک ،استان نیاز به ارسال فرمها نبوده و موضوع با تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ذی ربط انجام می گیرد.

ب- جابه جایی از دستگاه اجرایی استانی به دستگاه اجرائی ملی

ب (۱) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط واحد استانی دستگاه اجرائی مبدا نسخه کاغذی

ب (۲) ارسال فرمهای تکمیل شده نسخه (کاغذی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبدا

ب (۲) ارسال فرمهای تکمیل شده نسخه کاغذی به دستگاه اجرایی ملی مقصد برای تایید

ب (۳) ارسال فرمهای نهایی تکمیل شده (نسخه کاغذی) توسط دستگاه اجرایی ملی مقصد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبدا جهت درج اطلاعات و بارگزاری فرمها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال

ج -جابه جایی از دستگاه اجرایی ملی به دستگاه اجرایی استانی

ج- ۱) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرائی ملی مبدا (نسخه کاغذی)

ج- ۲) ارسال فرمهای تکمیل شده (نسخه کاغذی) به واحد استانی دستگاه اجرایی مقصد برای تایید

ج۳)- ارسال فرمهای تکمیل شده نسخه کاغذی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقصد برای تایید

ج (۴)- ارسال فرمهای نهایی نسخه کاغذی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقصد به دستگاه اجرایی ملی مبدا جهت درج بارگزاری فرمها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال

د -جا به جایی بین دستگاههای اجرایی ملی

د (۱) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرائی ملی مبدا (نسخه کاغذی)

د - (۲) ارسال فرمهای تکمیل شده نسخه کاغذی به دستگاه اجرایی ملی مقصد برای تایید/تسنیم

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: