پایگاه خبری خانه فوتبال:

کاپیتان پیشین تراکتور به تحلیل دلایل حذف این تیم در پلی آف لیگ قهرمانان و نتایج ضعیف در ابتدای فصل پرداخت.
مرتضی اسدی  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شکست 3 بر یک تراکتور مقابل شارجه امارات و صعود نکردن این تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: به هر حال وقتی مدعی می‌شوند بهترین تیم تاریخ لیگ برتر یا تاریخ تراکتور بسته شده و چنین نتایجی را می‌بینیم، باید بار دیگر به فصل‌های قبل بازگردیم و ببینیم چه افرادی در نقل و انتقالات تراکتور تاثیرگذار هستند که حتی پاکو خمز به عنوان سرمربی خبر ندارد چه بازیکنانی جذب شده‌‌اند. این برنامه هر سال در تراکتور اتفاق می‌افتد و امسال بیشتر خودش را نشان داد. می‌بینید تیمی که تا این اندازه مدعی پرمهره بودنش هستند، در همین ابتدا 3 بازی پشت سر هم باخته و از رسیدن به  لیگ قهرمانان بازمانده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین صدمه‌ را همان افرادی به تراکتور زدند که باعث انتقال بازیکنان به این تیم شدند. آنها منافع زیادی از این اتفاقات بردند و بزرگ‌ترین اشتباه مدیریت تراکتور نیز از دست دادن محمدرضا اخباری بود. او کاپیتان تراکتور و جزء 3 دروازه‌بان برتر ایران است و از دست دادنش لطمه بزرگی به این تیم زد. الان آنگونه که باید و شاید یک بزرگ‌تر که دلسوز باشد در تراکتور نمی‌بینیم. 

کاپیتان اسبق تراکتور با اشاره به حمایت پرشور هواداران از این تیم گفت: در ادامه قطعا شرایط برای تراکتور سخت‌تر خواهد شد. در فصل جدید لیگ برتر استادیوم هیچ تیمی کامل پر نشده و تراکتور تنها تیمی است که در 2 بازی متوالی، هوادارانش کل ورزشگاه را پر کرده و امیدوار بودند امسال تیم متفاوتی ببینند اما چنین اتفاقی نیفتاد. باید پاسخگوی شوق و اشتیاق این هواداران باشند که همیشه حامی تیم بوده و پرشور و با انرژی بالا به استادیوم آمده و تیم خود را تشویق کردند. سرمربی شارجه شب گذشته پس از بازی در مصاحبه‌اش گفت می‌ترسیدم بازیکنان در این جو ورزشگاه یادگار امام نتوانند بازی خودشان را انجام بدهند.

اسدی تصریح کرد: هواداران کار خودشان را انجام دادند اما برخی اتفاقات اخیر تراکتور به این بازمی‌گردد که هر سال نقل و انتقالات این باشگاه، خودسرانه و با منافع بالای برخی افراد اتفاق می‌افتد. تراکتور باید از این شرایط بیرون بیاید و لازمه‌اش هم غیرت، انرژی و تمرکز بالاتر بازیکنان است. باید دید در ادامه چه اتفاقی می‌افتد.

وی درپاسخ به این سوال که آیا پاکو خمز می‌تواند تراکتور را از این شرایط خارج کند، عنوان کرد: خمز به ابزارش نگاه می‌کند. نمی‌توان گفت قرعه این تیم در شروع فصل سخت بوده است زیرا خود تراکتور امسال حتی جزء مدعیان قهرمانی است. سپاهان و پرسپولیس هم به عنوان مدعی به این تیم نگاه کردند اما با این تفاسیر شرایط خوبی پیش نگرفتند. شاید مقداری ناهماهنگی و درک نکردن همدیگر عاملش باشد اما از افرادی که چنین اتفاقاتی را برای تراکتور رقم زدند، می‌پرسم وقتی بازیکن میلیاردی یا به قول خودتان درجه یک آوردید، چرا باید هماهنگی‌شان تا این اندازه زمان ببرد؟ معمولا وقتی نفرات باکیفیت به یک تیم می‌آیند، سریع با تیم هماهنگ می‌شوند اما در هر بازی تراکتور شاهد ناهماهنگی بیشتر بازیکنان هستیم.

مدافع اسبق تراکتور خاطرنشان کرد: مسؤولان تراکتور باید نسبت به هوادارانی که در 2 بازی مهم با دل شکسته و ناراحتی ورزشگاه را ترک کردند، پاسخگو باشند. همیشه طرفداران نشان داده‌اند حامی تیم هستند که دم‌شان گرم. باید به آنها دست مریزاد گفت و به عنوان کاپیتان سابق تراکتور دست‌شان را می‌بوسم.

اسدی درخصوص شرایط خط دفاعی و دروازه‌بان تراکتور با حضور شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی و حسین پورحمیدی، گفت: یکی از بزرگ‌ترین صدماتی که به تراکتور خورده خارج کردن محمدرضا اخباری به عنوان لیدر و کاپیتان تیم بود که سال‌های فوق‌العاده خوبی را در تراکتور پشت سر گذاشت. در برخی بازی‌های این تیم او با 3-2 واکنش خوب، تراکتور را در بازی نگه می‌داشت اما متاسفانه الان چنین اتفاقی نمی‌افتد. تنها خط دفاع و دروازه‌بان هم مقصر نتایج اخیر نیستند و کل تیم مقصر نیستند زیرا کار دفاعی فقط مختص به آنها نیست. با این وجود از نفرات باتجربه‌ای که جذب شدند، انتظار می‌رود خیلی بیشتر کار را مدیریت کنند تا خودشان هم از زیر این فشار دربیایند. باید تمرکزشان بالا باشد و سرمربی هم به تیم آرامش بدهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: