پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: کامیابی نیا طول درمانش را گذرانده ولی به بازی فردا نمی رسد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد ربیعی در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس ثبات لازم را از نظر نفرات و بازیکن‌ها از فصل گذشته دارد. البته در فصول گذشته هم ثبات داشته است. ما یک تیم جدیدتری نسبت به فصل گذشته هستیم، امیدوارم روز خوبی باشد و داوری هم خیلی خوب باشد.کامیابی نیا طول درمانش را گذرانده ولی به بازی فردا نمی رسد.

*ذوب‌آهن وارد مرحله تحول شده‌ است

وی افزود: پرسپولیس توانسته ثابت خوبی داشته باشد. ما هم وارد مرحله تحول شده‌ایم و تقابل دو تیم خیلی خوب خواهد بود. در این هفته تمرینات منظمی داشتیم و امیدوارم که هر دو تیم بتوانند بازی تماشاگرپسندی داشته باشند و برای هر دو تیم و تیمم داوری آرزوی موفقیت دارم.

*کامیابی‌نیا در بازی با پرسپولیس غایب است

وی در مورد وضعیت کمال کامیابی نیاز در بازی فردا گفت: کامیابی‌نیا وارد زمین فوتبال شده و کار کلینیکی‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده است. این هفته هم در اصفهان در 4 نوبت دویدن‌هایش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده ولی فردا غایب است. بعد از تعطیلات فیفا آمادگی فیزیکی و تاکتیکی‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست خواهد آورد.

سرمربی تیم ذوب آهن در مورد مصدومان تیمش به جز کامیابی‌نیا اظهار داشت: هفته گذشته ما 6 بازیکنمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتیم که فردا تعداد مصدومانمان به دو یا سه بازیکن رسیده و دو سه بازیکن ما به بازی فردا رسیده‌اند.

*ذوب‌آهن جزء 2 تیم جوان لیگ است

ربیعی در مورد اینکه همیشه در تیم‌هایی بوده که بازیکنان زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کرده، مثل تیم بادران، گفت: شما بادران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفتید، من مس رفسنجان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گویم که در سال‌های اخیر جوانان خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رشد و پرورش دادیم که البته تعدادشان زیاد نیست اما چند بازیکن خوب رشد پیدا کردند. چند بازیکن هم با سن بالاتر در مس رفسنجان احیا شدند. در ذوب آهن تیم جوان‌تری داریم. ما جزء دو تیم جوان لیگ هستیم. در دو بازی گذشته‌مان مقابل ملوان، سپاهان از چند بازیکن زیر 21 سال استفاده کردیم. به مرور زمان آورده خواهد داشت و باید فضا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برایشان مهیا کرد،‌ اما هر چقدر به جلو برویم، از نظر رادمان شرایط بهتری خواهیم داشت.

*پرسپولیس نیازی به تعریف و تمجید من ندارد

وی در مورد ارزیابی‌اش از تیم پرسپولیس که فصل گذشته هم قهرمان لیگ شده و قهرمان جام حذفی، گفت: پرسپولیس نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. از لحاظ بازیکنی ترکیب بازیکنان فصل قبل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کرده، چند بازیکن خوب هم به آن اضافه شده، مثل زاهدی و کنعانی‌زادگان. تیم همان نفرات سال گذشته است. همیشه گفته‌ام ثبات بهبودبخش خواهد بود، حتی اگر شاخص‌اش نتیجه نباشد، ولی باز به شما بهبودی می‌دهد، اما پرسپولیس هم شاخص نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد و هم شاخص ثبات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. پرسپولیس از نظر تاکتیکی هارمونی دارد، از نظر آشنایی و هماهنگی هارمونی دارد. از نظر شناخت مربی و بازیکن در بالاترین سطح خود قرار دارد. خودم همیشه به ثبات علاقه‌مند بوده‌ام. وقتی هم یک کار یا پروژه جدید برمی‌دارید باید بدانید پروژه‌های فنی خُم رنگرزی نیست که شما در کوتاه مدت تغییرات شگرفی ایجاد کنید. فوتبال از نظر من یک چرخش و دَوَران تکراری دارد. تمرین، آنالیز، ترمیم، تمرین. آنالیز و تکرار و دوباره تمرین و ترمیم. اینها تازه چرخه فنی‌اش است. چرخه روانی بحث دیگری دارد. از لحاظ دیسبلین مربی و تیم‌سازی چرخه تکرار دارد و هر سال پیش می‌رویم شرایط بهتر می‌شود. تجربیات مربیگری سال به سال افزایش پیدا می‌کند. فصل به فصل رخ می‌دهد و پرسپولیس در بالاترین حدش قرار دارد.

سرمربی تیم ذوب آهن افزود: همچنین به مربیانی که تازه تیم گرفته‌اند، یکی از آنها هم ذوب آهن است. در رفسنجان هم هرچه تیم سال به سال جلوتر رفت، بهتر شد. همه مربیان نباید در کوتاه مدت قضاوت بشوند. باید زمان بدهیم تا بتوانند فرایند ذهنی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر تیم حاکم کنند.

*یک تیم در تابستان 5 ملی‌پوش جذب کرده!

رفیعی در مورد اینکه در فصل نقل و انتقالات بازیکنان مدنظرش جذب شده‌اند یا نه، اظهار داشت: این سؤال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید این گونه جواب بدهم که زمانی مربی می‌تواند درخواست‌هایی داشته باشد که باشگاه آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجابت کند. چون باشگاه محدودیت و بودجه‌ای مشخص دارد و ما نسبت به بودجه‌مان کار کردیم. نمی‌‌توانستیم با بودجه‌ای که داریم قلاب بیندازیم و ستاره آن چنانی صید کنیم. البته همه بازیکنان ما ستاره هستند و من خیلی دوست‌شان دارم. ولی شما تیمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینید که در فصل نقل و انتقالات 5 ملی پوش جذب کرده‌اند. این شرایط فرق می‌کند. با توجه به بودجه‌ای که داشتیم بازیکن گرفتیم که لیست اولیه‌مان نشد. تازه ما به سراغ بازیکنان که در دسترس هستند رفتیم. ذوب آهن در نقل و انتقالات زورش به 8-9 تیم نمی‌رسید. بااین‌حال مدیریت باشگاه چه آقای احسانی و چه دکتر نکیسا تلاش کردند، یک مقداری از آن انجام شد و بقیه آن هم در پروژه تیم‌سازی است.

*امیدوارم در پروژه 2 یا 3 ساله بتوانیم ذوب آهن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم

وی در مورد سقف بودجه باشگاه ذوب آهن گفت: آنچه به سازمان لیگ اعلام شده 180 میلیارد تومان است که بیش از 50 درصد این مبلغ قراردادهای فصل گذشته بود. روزی که این تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل گرفتم از لیست بزرگسالان 19 نفره، 16 نفر آن قرارداد داشتند و پر بود که تعدادی از آنها تغییر کردند که این در فوتبال سلیقه است. چند نفر از لیست خارج شدند و چند نفر جدیدتر اضافه شدند. چند نفر هم بازیکن آزاد بودند که ما گرفتیم. این فرایند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم. این بودجه اعلام شد که خیلی هم برایش زحمت کشیده شد. باشگاه درگیری‌ها و گرفتاری‌های مالی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، اما همه تلاش کردند این باشگاه موفق شود. ذوب آهن یک باشگاه اصیل است. هواداران بسیار خوبی دارد. هواداری داریم که 50 سال طرفدار ذوب آهن است. این تیم اصیل و ریشه‌دار است. در لیگ برتر همیشه حضور داشته،‌ در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، در آسیا نایب قهرمان شده، باید همه کمک کنند. اصفهان کمک کند. ذوب آهن کمک کند تا در آینده‌ای نزدیک و در پروژه 2 یا 3 ساله بتوانیم ذوب آهن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم و تصویری که در ذهن اهالی فوتبال است.

وی در مورد اینکه با آمدن نکیسا قرارداد یک ساله شما تبدیل به دو ساله شد، گفت: روزی که با ذوب آهن صحبت کردیم، دوستان به من پیشنهاد سه ساله داده بودند، اما من گفتم اگر اجازه بدهید قرارداد یک ساله ببندیم. بعد از آمدن نکیسا، جلساتی داشتیم با او و هیات مدیره محترم. چون پروژه بلندمدت است و نگاه کوتاه مدت نداریم، حتی پیشنهاد سال‌های بیشتر هم دادند که من از آنها سپاسگزارم، اما قرارداد یک ساله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تبدیل به دو ساله کردیم تا ببینیم کارها چطور پیش می‌رود. ان‌شاءالله اتفاقات خوبی برای ذوب آهن رخ بدهد.

*تلفیق تجربه و جوانی همیشه می‌تواند تأثیرگذار باشد

ربیعی در مورد اینکه بازیکنانی مثل شایان مصلح و رضایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارید که تجربه گلزنی به پرسپولیس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دارند، اینها چقدر می‌توانند تأثیرگذار باشند، گفت: تلفیق تجربه و جوانی همیشه می‌تواند تأثیرگذار باشد. وی در مورد اینکه عنایتی برای جذب اسلامی به تیم امید با شما صحبت کرده یا نه، گفت: در اردوی قبلی ما دو بازیکن خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار تیم امید قرار داده‌ایم که در بازی دوستانه ما هم حضور نداشتند و اگر بازیکنی شایستگی و لیاقتش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد دعوت می‌شود. بله، بازی‌ ها در فیفادی هم نیست. اما هر کمکی که بتوانیم به باشگاه ذوب آهن انجام بدهیم،‌ وظیفه شرعی، عرفی و قانونی‌مان است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: