پایگاه خبری خانه فوتبال:

افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه مردم را می‌ترساند.دریافت بنزین با تغییر سقف همراه است.قیمت بنزین در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است. قیمت بنزین در نرخ کرایه موثر است.جزئیات جدید قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

تصمیم جدید برای سوخت گیری با کارت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه "هیچ افزایش قیمتی در مورد بنزین مورد نظر نیست و برنامه ای در این زمینه وجود ندارد"، گفت: شایعات گاه و بیگاه افزایش نرخ بنزین، عمدتا از رسانه های خارجی و بیگانه با نیت های سوء، مطرح می شود.
به نقل از تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حاشیه مراسم رونمایی از مدارک طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر محدودیتی در بخش سوخت گیری خودروها نداریم، آنچه لحاظ شد این بود که با توجه به اینکه کارت سوخت شخصی را در اختیار تمامی مالکان خودروها و موتورسیکلت ها قرار داده ایم، کارتی که در جایگاه ها برای سوخت گیری وجود دارد، به عنوان کارت اضطراری است و در مواقعی که شخصی کارت سوخت به همراه نداشته باشد می تواند از کارت اضطراری موجود در جایگاه ها استفاده کند.

تعداد کارت های آزاد جایگاه های سوخت افزایش یافت

وی افزود: تعداد کارت های اضطراری موجود در جایگاه ها را افزایش داده ایم تا مردم در سوخت گیری با مشکلی مواجه نباشند، اما قطعا باید به سمت استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی پیش برویم و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید تا پایان شهریور ماه به سهم ۹۰درصدی استفاده از کارت شخصی در سوخت گیری برسیم تا تراکنش ها در بخش توزیع بنزین، کنترل پذیر تر شود.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: ۲۱۰ لیتری که به صورت سهمیه نرخ اول و نرخ دوم در کارت های سوخت خودروهای شخصی در هر ماه واریز می شود، سهمیه قابل قبولی است که پاسخگوی نیاز مردم است.

وی ادامه داد: سقف سوخت گیری در هر نوبت با کارت های آزاد جایگاه داران در نقاط مختلف کشور وجود دارد، اما برای اینکه چالشی در بحث سوخت گیری وجود نداشته باشد، تعداد کارت های آزاد جایگاه ها افزایش داده ایم.

سالاری با بیان اینکه "هیچ گونه مشکلی در تأمین بنزین کشور نداریم و عرضه سوخت بدون وقفه و بدون هیچ چالشی در حال انجام است"، گفت: در بحث ناترازی بنزین، هم اکنون شرایطمان مساعد است و با تمهیداتی که صورت گرفته، مشکلی در بحث تأمین بنزین نداریم.

وی افزود: متوسط مصرف بنزین کشور در سال جاری تا امروز ۱۱۴ میلیون لیتر در روز بوده است.

افزایش تعداد جایگاه های سیار برای عرضه مطلوب بنزین در ایام اربعین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه تا امروز بالغ بر ۵ میلیارد لیتر ذخیره سازی نفت گاز در نیروگاه ها انجام شده، گفت: پیشنهاداتی برای انجام صادرات نفت گاز ارائه کرده ایم تا صادرات انجام شود و تا امروز هم دو محموله نفت گاز صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد جایگاه های سیار برای سوخت رسانی مطلوب تر بنزین به زوار اربعین، افزایش پیدا کرده است و تمهیداتی را برای ایام اربعین درنظر گرفته ایم که با افزایش تردد در مسیرهای مربوطه، مشکلی در زمینه تأمین بنزین به وجود نیاید.

سالاری در پاسخ به اینکه آیا واردات بنزین داریم؟، گفت: واردات بنزین نداریم اما اگر در شرایطی نیاز به تأمین بنزین داشته باشیم، مکانیزم مورد نظر ما در این زمینه، انجام سوآپ است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "هیچ افزایش قیمتی در مورد بنزین مورد نظر نیست"، گفت: شایعات گاه و بیگاه افزایش نرخ بنزین، عمدتا از رسانه های خارجی و بیگانه با نیت های سوء، مطرح می شود.

از محل شفاف سازی و پایش توزیع LPG کاهش ۲۹درصدی در مصرف گاز مایع داشتیم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص جزئیات ورود LPG به سبد سوخت خودروها گفت: در قانون آمده که سوخت LPG به خانوارهایی که به شبکه سراسری گاز دسترسی ندارند، داده شود، که در این زمینه برای رسیدن مناسب سوخت به دست مصرف کننده، از طریق ثبت نام در سامانه سدف و بر اساس تراکنش های صورت گرفته، اقدام می کنیم.

وی افزود: LPG که به دست خانوارهای فاقد دسترسی به گاز طبیعی می رسد با قیمت هر کیلو ۲۳۰ تومان خواهد بود.

سالاری تصریح کرد: بخش های دیگری مثل اصناف که نیازمند دریافت گاز مایع بودند، تدابیری اندیشیده شده که سامانه مربوطه به سامانه تجارت آسان وصل شود و بتوانند ثبت نام کنند تا شناسایی ها درست صورت بگیرد و از انحراف در توزیع گاز مایع جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به شرکت های پالایشی مجوزی داده شده که بر اساس آن، الان در حال صادرات گاز مایع مازاد هستند و پالایشگاه ها صادرکننده LPG شده اند و با این نقدینگی حاصل از این محل، در طرح های توسعه کمی و کیفی، هزینه خواهند کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا امروز حدود ۶۴درصد تراکنش ها در بخش توزیع گاز مایع هدفمند و قابل رهگیری شده، گفت: باید این رقم به ۹۰ درصد برسد و در این زمینه به خوبی در حال پیگیری هستیم و از محل شفاف سازی توزیع گاز مایع، حدود ۲۹درصد مصرف گاز مایع کاهش یافته است، که این ظرفیت خوبی برای صادرات است و هم در بندرعباس و هم در آبادان داریم امروز صادرات دریایی LPG انجام میدهیم.

 ۲۰۰ هزار خودروی LPG سوز در کشور شناسایی شد/ نیاز به تدوین استاندارد و تعیین قیمت LPG برای سوخت خودرو داریم

وی افزود: در بخش خودرو، خودروهایی که از LPG استفاده می کردند را شناسایی کرده ایم و به صورت خوداظهاری ورود کرده اند که ۲۰۰ هزار خودرو در کشور شناسایی شده اند که از سوخت LPG استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: برای توسعه LPG در بخش خودرو، نیاز هست هم جایگاه عرضه LPG ایجاد کنیم، هم استاندارد مربوطه هم در بخش خودرو و هم در بخش جایگاه تدوین شود و هم اگر بخواهیم سهمی در سبد سوخت به LPG بدهیم باید همسنگ سازی اتفاق بیفتد و باید نظام قیمت گذاری LPG در بخش حمل و نقل شکل بگیرد تا با تمام این موارد، بتوانیم به صورت عملی سهم LPG را در سبد سوخت خودروها افزایش دهیم.

 بنزین

برداشته شدن محدودیت دریافت بنزین

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: محدودیت سوختگیری با کارت‌های سوخت آزاد در اختیار جایگاه‌های مسیر مواصلاتی تا مرز تمرچین برداشته شده تا هیچ زائری با مشکل تامین سوخت مواجه نشود.
ایرنا: مرتضی بشیر با تاکید بر همراهی شرکت نفت با زائران اربعینی اظهار کرد: به منظور رفاه حال زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تسهیل در امر سوخت رسانی به وسایل نقلیه و خدمات رسان، ۱۶۷ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و سی ان جی سوخت منطقه به‌طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند.
وی با اشاره به وضعیت کارت‌های سوخت جایگاه‌داران افزود: با توجه به احتمال اینکه زائرین اربعین سهمیه کارت خود را در مسیر تا مرز تمرچین به اتمام برسانند لذا محدودیت سوختگیری با کارت‌های آزاد داخل جایگاه‌های این مسیر مواصلاتی تا مرز تمرچین برداشته شد.
بشیر با اشاره به بازرسی از اکیپ‌های سوخت نیز ادامه داد: اکیپی از بازرسی و بسیج منطقه به‌ صورت شبانه روزی در راستای نظارت بر ارائه خدمات مطلوب جایگاه‌ها به زائران کربلای معلی در بازدید متوالی و رسیدگی به شکایات مردمی هستند.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعان توسط کارکنان جایگاه‌ها گفت: با روسای نواحی و مالکین جایگاه‌های عرضه نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا نسبت به تامین و توزیع مطلوب سوخت مجاری عرضه در مسیر زائرین اقدام کنند.

طرح لاگ هوشمند بنزین برای این خودروها

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس طرح «لاگ هوشمند» هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به داده‌های پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و می‌توانیم تاکسی‌های فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.
به نقل از همشهری، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیرفعال در تهران از اول شهریور خبر داد و گفت: دو جریمه برای این تاکسی‌ها در نظر گرفتیم.
محمد علوی زاده درباره طرح موسوم به «لاگ هوشمند» در راستای شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال، گفت: از اول شهریور ماه طرحی به نام «لاگ هوشمند» با هدف شناسایی تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال در سطح شهر تهران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های خطی باید در خط حاضر شوند و ناظر خط نیز فعالیت این نوع تاکسی‌ها را کنترل می‌کند، افزود: تاکسی‌های گردشی و تلفنی باید بطور مداوم در سطح شهر حرکت کنند؛ اما متأسفانه درصد قابل توجهی از این نوع تاکسی‌ها کم فعالیت هستند که در راستای طرح «لاگ هوشمند» آنها را شناسایی خواهیم کرد.​

علوی زاده با بیان اینکه بر اساس این طرح هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به داده‌های پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و با این معیار می‌توانیم تاکسی‌های فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که با تاکسی‌های غیر فعال چه برخوردی می‌شود؟ گفت: اگر تاکسی گردشی و تلفنی پرداخت هوشمند نداشته باشد در مرحله اول به او پیامک ارسال می‌کنیم مبنی بر اینکه چرا و به چه علت فعالیت ندارد و در ماه بعدی کنترل بیشتری بر روی تاکسی غیر فعال انجام می‌گیرد و سه مرتبه پیامک به تاکسی‌های گردشی و تلفنی غیر فعال ارسال می‌کنیم و اگر باز هم فعالیت نداشته باشند در مرحله اول طرح ترافیک آنها ابطال و بعد از آن سهمیه سوخت‌شان لغو می‌شود.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی در نظر دارد که امکانات رفاهی ویژه‌ای برای تاکسیرانان فعال در نظر بگیرد، گفت: ما معتقدیم که تاکسی باید در خدمت حمل و نقل عمومی و نه در خدمت شخص باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: