پایگاه خبری خانه فوتبال:

طارمی به چهره جنجالی فوتبال پرتغال در چند هفته اخیر تبدیل شده و انتقادات بسیاری از سوی تیم‌های رقیب پورتو علیه او مطرح شده است. 

اما یکی از واکنش‌های نادرستی که به عملکرد این بازیکن در زمین نشان داده شده بود از سوی خاویر بود که گفته بود «وقتی این مسلمان به پرتغال آمد حتی شنا کردن بلد نبود و حالا فقط شیرجه زدن را یاد گرفته است.»

این اظهارات با واکنش تندی از سوی بسیاری از هواداران فوتبال پرتغال و حتی کمیته انضباطی روبرو و اعلام شد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این کشور قصد ورود به این ماجرا و جریمه خاویر را به خاطر مطرح کردن این عبارات نژادپرستانه دارد. 

صفحه توییتری متعلق به تیم رسانه‌ای باشگاه پورتو هم نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت:« باید بدانیم که سازمان‌هایی مانند اقدام علیه نژادپرستی، حقوق بشر، کمیسیون اروپا علیه نژادپرستی و حتی دولت پرتغال چه نظری درباره این اظهارات نژادپرستانه و توهین‌آمیز در تلویزیون متعلق به اسپورتینگ دارند؟ یا حتی کمیسیون برابری و اقدام علیه تبعیض نژادی؟ این موضوع بسیاری جدی‌تر از آن است که نادیده گرفته شود.»

این شرایط و انتقادات شدید مطرح شده علیه صحبت‌های خاویر باعث شد که او در نهایت مجبور به عذرخواهی از طارمی شود. 

این ستاره سابق اسپورتینگ و تیم ملی پرتغال در این باره گفت:« من می‌خواهم از مهدی طارمی به خاطر کلماتی که چهارشنبه گذشته گفتم عذرخواهی کنم. من هرگز قصد توهین به کسی را نداشتم و از شخصیت من به دور است که بخواهم از کلمات نژادپرستانه استفاده کنم چون دوستانی از تمامی نژادها و با ادیان مختلف دارم. 

بنابراین از مهدی طارمی که او را مسلمان خطاب کردم عذرخواهی می‌کنم. فقط می‌خواستم به سبک بازی او اشاره کنم چون در بیرون از زمین ارزش و احترام بسیاری برایش قائل هستم. او برای من بازیکنی ارزشمند است که تلاش زیادی برای فوتبال این کشور کرده است.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: