پایگاه خبری خانه فوتبال:

واریزی جدید به حقوق کارمندان در سال 1402.حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد. حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود. حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

خبر مهم درباره تغییر فرمول فوق‌العاده ویژه حقوق کارمندان

سال گذشته مجلس قانونی برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان مصوب کرد که این قانون در حال حاضر برای همه‌ی دستگاه‌ها به یک شکل اجرایی نمی‌شود.

سال گذشته مجلس در میانه‌ی سال، قانونی برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان مصوب کرد. سازمان اداری استخدامی کشور در راستای اجرای این مصوبه یک دستورالعمل اجرایی نوشت و دستگاه‌ها نیز بر اساس این دستورالعمل احکام کارگزینی کارکنان را تنظیم کردند.  طبق این دستورالعمل پارامتری به عنوان ترمیم حقوق در کنار حق عائله‌مندی و حق شغل و غیره در احکام تمام کارکنان آورده شد.

این دستورالعمل البته مورد انتقاد قرار گرفت؛  منتقدان می‌گفتند که طبق قانون مصوب مجلس، ترمیم حقوق می‌بایست در حق شغل و شاغل لحاظ شود و گنجاندنِ یک پارامتر جداگانه در احکام مخالف قانون است.

چالش‌ها بر سر این دستورالعمل اجرایی برقرار بود تا اینکه در نهایت اوایل امسال این دستورالعمل از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد. دیوان، سازمان اداری استخدامی را فاقد صلاحیت قانونی برای تدوین چنین دستورالعملی دانست و از دولت خواست تا به قید فوریت نسبت به اجرای صحیح قانون اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق عمل کند.

محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت)  در خصوص این رأی می‌گوید: در حال حاضر رای دیوان در دستگاه‌های مختلف دولت، به صورتِ سلیقه‌ای اعمال می‌شود. هر دستگاهی بر اساس برداشت خود اقدام به صدور احکام برای کارکنان خود کرده است.

سقائیان فرد بیان کرد: مسئله‌ی دیگر این است که رئیس امور برنامه و بودجه استان‌ها به سازمان‌های استان‌های مختلف نامه‌ای ابلاغ کرده که در این نامه صراحتا اشاره شده که طبق قانون برنامه ششم، بار مالی هر افزایش حقوقی باید قبل از تصویب در بودجه دیده شده باشد.

وی ادامه داد: به هر حال اجرای رای دیوان در مورد افزایش ترمیم حقوق، بار مالی خواهد داشت و خب این بار مالی در بودجه‌ی امسال دیده نشده است. پس با توجه به نامه‌ی رئیس امور برنامه و بودجه استان‌ها، سازمان‌ها نمی‌توانند رای دیوان را اجرا کنند چون بار مالی در بر خواهد داشت.

سقائیان فرد تاکید کرد: طبق قانون، تاخیر در اجرای رای دیوان عدالت اداری با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. پس از طرفی سازمان برنامه و بودجه، نداشتن بودجه را دلیل‌عدم اجرای این قانون می‌داند و از طرفی طبق قانون، رای دیوان باید اجرا شود.

وی گفت: این مسائل سبب بلاتکلیفی دستگاه‌های دولتی در بحث ترمیم حقوق شده است. این مشکل در وزارت بهداشت هم وجود دارد. برای اعمال رای دیوان، این موضوع باید در هیات امنای وزارت بهداشت تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود که تا الان این اتفاق نیفتاده است.

سقائیان فرد گفت: معاون توسعه وزارت بهداشت در نامه‌ای پیشنهادی مبنی بر تغییر فرمول فوق‌العاده ویژه دادند که خب بی‌نتیجه مانده است.

وی بیان کرد: از معاون اول رییس‌جمهور می‌خواهیم که جلسه‌ای با حضور دیوان عدالت اداری، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات تشکیل دهند و به یک جمع‌بندی در این خصوص برسند.

سقائیان فرد تاکید کرد: رفتار جزیره‌ای در خصوص اجرای چنین قانونی، سبب نارضایتیِ کارکنان دولت شده است./ ایلنا

حقوق کارمندان

ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان از مهرماه؟

ابهامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص ترمیم حقوق، تعیین تکلیف شد بر این اساس ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری بر سایر مؤلفه‌های پرداخت بی تأثیر است.

ترمیم حقوق موضوع جزء یک ماده واحده «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» که مقرر کرده بود از اول مهرماه سال گذشته معادل ریالی 3000 امتیاز به حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه کند، به صورت ثابت است.

 بر اساس بررسی شورای حقوق و دستمزد در شصت و سومین جلسه که در 21 شهریورماه سال جاری برگزار شد، ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به میزان 3000 امتیاز ثابت است.

ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری بر سایر مؤلفه‌های پرداخت بی تأثیر است

در این جلسه از شورای حقوق و دستمزد، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی، با توجه به تعدد استعلامات و ابهامات دستگاه‌های اجرایی و برداشت نادرست از مفاد رأی صادره از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع دادنامه شماره 140231390000199136 مورخ 29‌‌‌‌‌‌/1‌‌‌‌‌‌/1402 درخصوص نحوه تأثیر مبلغ «ترمیم حقوق» موضوع جزء(1) ماده واحده «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» بر سایر مؤلفه‌های پرداخت، مصوب شد که مبلغ ناشی از اعمال امتیازات جزء(1) ماده واحده قانون مذکور از تاریخ 01‌‌‌‌‌/07‌‌‌‌‌/1401 در محاسبه «پاداش پایان خدمت» و «ذخیره مرخصی استحقاقی» در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی افراد مشمول قابل احتساب است./ تسنیم

حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش می یابد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر مهمی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در نیمه دوم سال 1402 داد.

داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها یکبار در سال و آن هم در ابتدای سال اعمال شد، تاکید کرد: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم.

منظور روز دوشنبه درباره موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری با توجه به عدم کاهش تورم و فشارهای اقتصادی به مردم گفت: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم. افزایش حقوق‌ها یک بار در سال لحاظ می‌شود و افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال مدنظر قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره پرداخت مطالبات گندمکاران بیان کرد: بخش عمده ای از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مختصر مطالباتی باقی مانده که در حال تامین منابع آنها هستیم. از این رو این مطالبات در اولین فرصت پرداخت خواهد شد./ خبرآنلاین

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: خدمتگزاران و سرایداران به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل ۳۵ و ۵۰ درصد حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود، برخوردار می‌شوند.

 جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه برای ارتقای شأن و منزلت خدمتگزاران و سرایداران مدارس، عنوان کرد. یکی از عوامل تأثیر گذار در مدارس نیروهای سرایدار یا خدماتی هستند. مستقیما با دانش آموزش و معلم در ارتباط هستند. متأسفانه در حال حاضر از حداقل حقوق برخوردارند. لازم است که حقوق این عزیزان ارتقا یابد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد. بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق؛ خدمتگزاران و سرایداران مدارس بعد از گذاراندن دوره‌های کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود. به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل ۳۵ و ۵۰ درصد حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود، برخوردار می‌شوند.

۳۵ تا ۵۰ درصد به حقوق این عزیزان اضافه شود

وی با بیان اینکه این مصوبه کمک بسیار خوبی برای خدمتگزاران و سرایداران مدارس است. اضافه کرد: پس از اینکه در کمیسیون تلفیق برنامه مسائل و مشکل خدمتگزاران مدارس مطرح شد. اعضای کمیسیون تلفیق برنامه حمایت قاطعی داشته. به این پیشنهاد رأی مثبت دادند. تا بین ۳۵ تا ۵۰ درصد به حقوق این عزیزان اضافه شود.

کوچکی نژاد اظهار امیدواری کرد. این مصوبه در صحن مجلس نیز رأی مثبت بیاورد. تا با رأی نمایندگان این مصوبه تبدیل به قانون و احکام جدید برای این عزیزان صادر شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: امروز مدارس کشور به شدت نیازمند نیروهای سرایدار و خدمتگزار جدید نیز است. زمینه جذب نیروهای جدید نیز در آموزش و پرورش فراهم شده. نیروهای جدید به زودی جذب خواهند شد./ سلام نو

دستور رئیسی برای واریز پاداش 15 میلیون تومانی به حساب کارمندان

عضو کمیسیون تلفیق جزئیات مصوبه اعضای کمیسیون متبوعش درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان ، سربازان و مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را تشریح کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبات کمیسیون متبوعش درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، سربازان و همچنین مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به‌ میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

حقوق کارمندان

وی افزود: براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق‌بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق‌بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: همچنین با مصوبه اعضا حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان به‌میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

ارکانی با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمسیون متبوعش درباره مستمری تحت پوششین سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: با تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق مستمری ها و سایر حمایت‌ها از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: