پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو دوباره دچار تغییرات شده است.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است. قیمت خودرو با یک تنش منفجر می شود.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده بود.

قیمت خودرو صعودی شد|معادله بازار و قیمت خودرو به هم ریخت

قیمت خودروهای پرفروش داخلی امروز با افزایش به‌روزرسانی شده است.
نوسانات نرخ ارز و تغییرات سیاست‌های مالی دولت تأثیر مستقیمی بر وضعیت بازار خودرو دارد. قراردادن تعرفه‌های وارداتی بر خودروهای خارجی، محدودکردن تولید و فروش خودروهای ارزان قیمت و نامساعد برای مردم، و همچنین کمبود سوخت در برخی مناطق کشور از دیگر مشکلاتی است که بازار خودرو در ایران با آن روبرو است.
قیمت محصولات ایران خودرو در بازار خودرو امروز به‌طور میانگین ۱۰ الی ۱۵ میلیون طی یک روز بالا رفته است که تارا اتوماتیک، رانا و پژو پارس با افزایش ۱۵ میلیونی در صدر افزایش قیمت‌ها قرار گرفتند. همچنین طبق قیمت روز محصولات سایپا، قیمت کوییک و شاهین با افزایش ۱۰ میلیونی طی یک روز رکورد زدند.

در ادامه جدیدترین قیمت خودرو های پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به هفته گذشته (۳۱ شهریورماه) را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲مدل ۱۴۰۱ به ۴۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۱۰  میلیون تومان رسیده است که نسبت به  هفته گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۰۵ میلیون تومان است که طی روز گذشته تغییر نکرده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۷۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانورامامدل ۱۴۰۲ امروز ۶۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. این خودرو تقریبا طی سه ماه گذشته ۱۷۰ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۷۷۰میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این  مدل طی سه ماه گذشته ۱۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۴۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۶۵ تومان قیمت خورده است که ۵ میلیون طی یک روز گران شده است. همچنین  طی ۳۷ روز حوالی ۴۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا دنده ای ۱۴۰۲ هم به ۶۶۰میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است و طی سه ماه گذشته ۱۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۰۵  میلیون تومان رسیده است که به معنای ریزش ۵ میلیونی طی روز گذشته است. دنا ۳۵ میلیون در ۲۹ روز گذشته ارزان شده است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۳۰ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۹۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است و طی سه ماه گذشته ۲۲۵میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۵۰ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۶۵ میلیونی شده است که ۱۵ میلیون طی یک روز کاهش پیدا کرده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۴۵میلیون تومان است که  نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۲۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۵۰ میلیون تومان است شده است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۵ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۹۵ میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است و طی ۲۳ روز گذشته ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است. همچنین قیمت این خودرو طی ۱۲ روز گذشته ۴۵میلیون ارزان است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۳۰ میلیون تومان است و  نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است و حوالی ۲۵۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ثابت مانده است و ۳۱۵میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰  نیز نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است و حوالی ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک نیز ۳۹۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۵ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۳۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۴۵ میلیون است که  ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای  افزایش ۵ میلیونی طی یک روز است اما طی ۳۳  روز گذشته ۵۰ میلیون گران شده است.

شگرد خودروسازان برای توقف ریزش قیمت خودرو|جدول قیمت

در حالی در بازار خودرو خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند و هنوز بازار خرید خودرو راکد است، خودروسازان با کند کردن روند عرضه خودرو در تلاش هستند، روند ریزشی قیمت خودرو را متوقف کنند.
به گزارش‌تسنیم، در طول دو روز گذشته خبرهای مختلفی مبنی بر تغییر عرضه خودرو در سامانه یکپارچه مطرح شده است که همین موضوع بلاتکلیفی مردم را در خرید خودرو آن هم با قیمت کارخانه افزایش داده است اما نکته مهم اینجاست ثبات نرخ ارز باعث شده تا اظهارات ضد و نقیض مسئولین وزارت صمت در مورد قیمت و تغییر سازوکار فروش خودرو تاثیری بر بازار نداشته باشد و عملاً هنوز مردم تمایلی به خرید خودرو ندارند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد درحال حاضر هنوز مردم خوشبین به حضور خودروهای وارداتی در بازار هستند و به همین دلیل دست از خرید کشیده‌اند تا به واسطه حضور خودروهای وارداتی ریزش قیمتی در انواع محصولات بوجود آید.
اما در این شرایط خودروسازان نیز برای جبران ضرردهی و جلوگیری از لغو قراردادهای مردم، عرضه محصولات را به بازار محدود کرده‌اند به نوعی خودرویی وارد بازار نمی‌شود تا ریزش قیمتی بیشتری اتفاق بیفتد.
به اعتقاد فعالان بازار اگر عرضه افزایش پیدا کند کاهش قیمت‌ها بیشتر می‌شود و در این شرایط مصرف کننده ترجیح می دهند خرید خود را از بازار آزاد انجام دهد تا ماه‌ها معطل خودروساز برای تحویل خودروی ثبت‌نامی نباشد.

جدول قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو

قیمت خودرو مدل های دنا صعودی شد

قیمت دنا باز هم صعودی شد | دنا پلاس اتوماتیک در کانال ۸۰۰ میلیونی + جدول
قیمت دنا در بازار آزاد بالاخره پس از چندین هفته صعودی شد. بر اساس قیمت روز محصولات ایران خودرو ، قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفت و به کانال ۸۰۰ میلیونی وارد شد. قیمت دنا معمولی صفر نیز با جهش ۱۰ میلیونی به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت کارخانه دنا ۱۴۰۲ را نیز در ادامه بخوانید.
با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت دنا کارخانه و بازار آزاد به دست خواهید آورد.
قیمت بازار انواع خودرو دنا کارخانه و بازار
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر (کارخانه) ۵۴۴,۰۴۵,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای ساده ۱۴۰۲|ایران خودرو، رینگ فولادی،ترمزکاسه ای صفر ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای ساده ایران خودرو - رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ای صفر (کارخانه) ۳۴۹,۸۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای ساده ۱۴۰۱| ایران خودرو صفر    ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ۵ دنده توربو ۱۴۰۱ | ایران خودرو  صفر  ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ۶ دنده توربو ۱۴۰۲ | ایران خودرو  صفر  ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ۶ دنده توربو ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر (کارخانه) ۴۸۲,۰۴۹,۰۰۰
دنا پلاس جوانان اتوماتیک توربو ۱۴۰۲ | ایران خودرو صفر (کارخانه) ۵۹۱,۸۵۴,۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱| ایران خودرو  صفر ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودرو

پیش‌ بینی یک کارشناس اقتصادی از بازار و قیمت خودرو در ماه‌های آینده

امیرحسین کاکایی با اشاره به اینکه سال گذشته، وکلای مردم در مجلس دو طرح عجیب و غریب را ارائه کردند؛ گفت: «یکی از این طرح‌ها "جوانی جمعیت" نام گرفت و به صورت اتوماتیک ۵۰ درصد تولید خودرو جداسازی شد و به یک عده خاص تعلق گرفت و طرح دوم "خودروهای فرسوده" بود که ۲۰ درصد تولید را به خودروهای فرسوده تعلق داد و در نهایت ۷۰ درصد خودروهای تولید شده از مسیر عادی و رقابتی خارج شد.»

وی در ادامه با اشاره به این که این مسیر در سال جدید نیز ادامه داشته‌است؛ گفت: « ۴۰۰ هزار از دستگاه‌های تولیدی امسال، در سال گذشته پیش‌فروش شده‌است و از تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو که ادعای آقای فاطمی امین است، ۲۰۰ هزار دستگاه آن به بخش خصوصی تعلق گرفت، ۶۰۰ هزار دستگاه آن نیز متعلق به طرح جوانی جمعیت است و به صورت حداقلی ۱۰۰ هزار دستگاه آن نیز به طرح خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد و ۴۰۰ هزار دستگاه آن نیز پیش فروش شده‌است و ۹۰۰ هزار دستگاه آن نیز اخیرا پیش فروش شده‌است و در نهایت ۲۰۰ هزار دستگاه بیشتر از ظرفیت تولید پیش فروش شده‌است و در صورتی که امسال تنشی در بازار خودرو ایجاد شود هیچ خودرو اضافه‌ای وجود ندارد تا خودروساز برای کنترل بازار، آن را به فروش بگذارد.»
وی در واکنش به طرح فروش قسطی خودرو گفت: «این طرح تنها برای جمع‌آوری پول مطرح شده‌است، چراکه کل تولید و حتی بیشتر از آن پیش فروش شده‌ و خودرویی برای فروش قسطی باقی نمانده‌است.»

قیمت خودرو اسقاطی و فرسوده اعلام شد

پیرامون بحث‌های اخیر در رابطه با افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده در سایت‌ها و آگهی‌های فروش اینترنتی، انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز در این خصوص واکنش نشان داده و ضمن اعلام اینکه قیمت غیرواقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست، تاکید کرده است که مراکز اسقاط به هیچ‌وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودروی فرسوده و گواهی اسقاط نیستند.
طبق اعلام انجمن مذکور، سید امیر احمدی، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده تا انجمن ضمن برنامه‌ریزی برای تولید گواهی، نیاز آن‌ها را تامین کند.

رسیدگی به بازار سیاه خریدوفروش خودروهای فرسوده

وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌های غیر واقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست و عده‌ای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند، از دستگاه‌های نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند.

پس از آن، محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط نیز در واکنش به اتفاقات اخیر، تصریح کرد: مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند، اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند؛ بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

وی افزود: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

قیمت خودروهای فرسوده چقدر است؟

قیمت خودرو

مشهدی شریف با بیان اینکه طی چند روز گذشته قیمت خودروهای فرسوده به طور عجیبی افزایش یافته، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

قیمت خودرو آزاد شد؟شورای رقابت خبر داد

در طول هفته‌های اخیر اخبار مختلفی مبنی بر آزاد سازی قیمت خودرو مطرح شده است که همین امر باعث نگرانی خریداران خودرو از سامانه یکپارچه شده است؛ به همین منظور توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تصریح این نکته که براساس قانون و مطابق دستورالعمل 543 شورای رقابت این شورا متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است، افزود: این موضوع هنوز تغییری نکرده و با توجه به قانون شورای رقابت این وظیفه را انجام می دهد.
وی با اعلام اینکه ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده اند، افزود: ما در طول دو سال گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف شد اگر این راهکار معقول و منطقی بود چرا در بهمن ماه سال گذشته باز به اجبار شورای رقابت به این حوزه ورود پیدا کرد.

 مدیر روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: در آن مقطع حتی خودروسازان با برگزاری جلساتی در شورای رقابت خواستار ورود این شورا به قیمت گذاری بودند که این موضوع نشان می‌دهد سازوکار قیمت گذاری خودرو درست بوده است.

توکلی با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال گذشته بازار خودرو به ثبات قیمتی دست پیدا کرده است، گفت: در شرایط فعلی برخی می خواهند با اظهارنظرهایی نادرست در بازار التهاب بوجود بیاورند. باید این نکته را درنظر گرفت که بازار خودرو بازار خاصی است که به دلیل شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی قابل قیاس با سایر کشورها نیست و نمی‌توان برای‌آن نسخه واحد در نظر گرفت. امروز تولید به اندازه کافی انجام  و سازمان حمایت نیز سود عادلانه‌ای را برای خودروسازان در نظر گرفته است. آنها نیز برهمین اساس نسبت به فروش محصولات خود اقدام می کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: