پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

سود سهام عدالت تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض مشخص شدن سود تصمیم‌گیری انجام می‌شود، گفت: با توجه به عوامل مختلف به نظر می‌رسد که شرایط با ثباتی را شاهد هستیم و اتفاق منفی به نظر نمی‌رسد رخ دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

سود سهام عدالت چقدر است ؟

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بورس تا پایان سال، گفت: نمی‌توانیم در خصوص وضعیت بورس شرایطی را اعلام کنیم چرا که عوامل مختلفی دخیل هستند اما با توجه به عوامل بنیادین، سود و ... به نظر می‌رسد که شرایط با ثباتی را شاهد هستیم و اتفاق منفی به نظر نمی‌رسد رخ دهد.

سود سهام عدالت 1402

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی در خصوص بازار توافقی، تصریح کرد: بازار توافقی را برای اصلاح وضعیت پایه ایجاد کردیم. دوره‌های مختلفی در صعود و فرود بازار داشتیم اما سرمایه‌گذاران بدون توجه به شرایط شرکت‌های پایه معامله انجام می‌دادند. این شرکت‌ها معمولا اخراجی هستند و تداوم فعالیت آنها جای سوال است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط ورود شرکت‌ها در بازار توافقی سخت تر از بازار پایه است اما پس آن با شرایطی مانند تعیین دامنه نوسان آزاد و حجم مبنا براساس توافق کارگزاران معاملات تسهیل می‌شود‌، افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این شرکت‌ها به بازار بالاتر منتقل شوند.

عشقی در پایان گفت: اگر این شرکت‌ها امکان پذیرش ندارند صلاح بر این است که معاملات در همین بازار ادامه پیدا کند و دیگر پذیرش شرکت جدید در بازار پایه را شاهد نخواهیم بود.

از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده

باید گردش حساب بانکی معرفی شده به سامانه سجام را بررسی نمایید. پیگیری سهام عدالت را از سایت سهام عدالت جویا شوید. افرادی که‌ سوال دارند می‌توانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند

پاسخ این سوال بسیار ساده است. برای اطلاع از این موضوع باید به پیامک های بانکی خود مراجعه کنید. لازم به ذکر است که سود سهام عدالت به حساب بانکی که هنگام ثبت نام در سجام یا سامانه سهام عدالت وارد کرده اید، واریز می‌شود.

پس از آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم، بیشترین موضوع مورد بحث در رابطه با سهام عدالت نحوه فروش و چگونگی واریز سود حاصله می‌باشد. ما در  ادامه به بررسی سود واریز و نحوه شناسایی واریز این سود می‌پردازیم. اولین مرحله برای واریز سود سهام عدالت ثبت نام در قسمت سهام عدالت کارگزاری هاست.

برای این امر شما می‌بایست ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کرده و سپس بعد از احراز هویت به دلخواه در سامانه سهام عدالت کارگزاری های ثبت نام نمایید.

بعد از ثبت درسامانه فروش سهام عدالت لیستی از دارایی ها و قیمت روز سهام در پایین صفحه مشخص شده است.

سود سهام عدالت تغییر می‌کند؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با نگاهی به سبد شرکت های بورسی سهام عدالت می‌توان دریافت که افزایش نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی بر سود سالیانه سهام عدالت موثر خواهد بود.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه گفت: با نگاهی به سبد شرکت های بورسی سهام عدالت می‌توان دریافت که افزایش نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها و سایر صنایع بر سود سالیانه سهام عدالت موثر خواهد بود. به عنوان مثال فقط ۲۳ درصد از سبد سهام عدالت را هلدینگ خلیج فارس تشکیل می دهد که سود سالیانه این شرکت تحت تاثیر مستقیم نرخ ۷۰۰۰ تومانی تعیین شده برای خوراک و سوخت است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، از سوی دیگر وجود شرکت‌های پالایشی، فولادی و سیمانی در سبد سهام عدالت موجب متاثر شدن سود نقدی سالیانه سهامداران عدالت از محل افزایش نرخ سوخت این شرکت ها خواهد بود.

او گفت: حال بایستی این سوال پرسیده شود که بهتر نیست به جای آسیب به صنعت، از بین بردن پیش‌بینی پذیری صنایع، زیان سهامداران و سهامداران عدالت و سایر آثار کوتاه مدت و بلند مدت تعیین این چنینی نرخ گاز خوراک، رانت اعطا شده به سایر شرکت‌ها از محل تثبیت نرخ مبنای تعیین قیمت خوراک مایع سایر پتروشیمی‌ها (۲۸۵۰۰ تومان) را اصلاح کرده و از محل عواید حاصل از اصلاح، نرخ گاز خوراک واحدهای پتروشیمی را به نحوی تعیین کرد که با رقابت‌پذیری صنایع، انگیزه سرمایه گذاران خرد و کلان در بخش‌های مولد اقتصادی ما حفظ شود؟ حتی درآمد دولت هم از طریق این شرکت‌ها کاهش پیدا می‌کند چراکه دولت سهامدار اصلی بسیاری از شرکت‌ها (چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم) و هلدینگ هاست و افزایش این نرخ خوراک باعث می‌شود بحران از صنعت پتروشیمی و شیمیایی به بسیاری از صنایع سرایت کند.

جزئیات ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت اعلام شد

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره ثبت‌نام سهام عدالت و واریز سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با تاکید بر اینکه «فعلا هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد»، گفت: هیچ فردی به هیچ جایی برای ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت نباید مراجعه کند و مبلغی را نباید پرداخت کند.

مهدی حاجی‌وند در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اظهار کرد: فعلاً هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد و تاکنون فقط صحبت‌هایی برای تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، صورت گرفته است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت در ادامه بیان کرد: البته این دسته از افراد نباید اقدامی انجام دهند و در صورت نهایی‌شدن این تصمیم، اطلاعات افراد مشمول از کمیته امداد و سازمان بهزیستی گرفته و به سازمان خصوصی‌سازی منتقل می‌شود؛ بنابراین هیچ فردی، به هیچ جایی برای ثبت‌نام دریافت سهام عدالت نباید مراجعه کند و هیچ مبلغی را نباید در این خصوص پرداخت کند.

مهدی حاجی‌وند در پاسخ به این پرسش که «آیا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود خود باید مبلغی پرداخت کنند و یا به جایی مراجعه کنند؟» نیز گفت: برای واریز سود سهام عدالت، هیچ ثبت‌نامی نباید توسط دارندگان سهام عدالت صورت بگیرد و این دسته از افراد نباید به هیچ سایتی مراجعه کنند و لزومی ندارد مبلغی را هم در این زمینه پرداخت کنند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت تصریح کرد: کسانی که طی سالیان گذشته، سود سهام عدالت خود را دریافت کردند، امسال هم به همان شماره شبای بانکی که پیش‌تر معرفی کرده‌اند، سود واریز خواهد شد؛ بنابراین اگر پیامکی دریافت کردند مبنی بر ثبت‌نام جهت دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است و روی هیچ لینکی کلیک نکنند، چرا که​ ممکن است اطلاعاتشان توسط کلاهبرداران هک شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: افراد می‌توانند خبرهای رسمی سهام عدالت را از مبادی رسمی مانند خبرگزاری‌ها، سایت شرکت سپرده‌گذاری و سامانه سهام عدالت پیگیری کنند.

بر اساس آخرین تصمیمات، تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم دربرمی‌گیرد؛ بنابراین در روند جدید، سود سهام عدالت زودتر از سنوات گذشته به حساب مردم واریز خواهد شد.

گفتنی است؛ سود سهام عدالت معمولا اواخر اسفند هر سال به حساب مشمولان واریز می‌شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: