پایگاه خبری خانه فوتبال:

خبر بد برای متقاضیان مسکن ملی.متقاضیان مسکن ملی بخوانند.متقاضیان مسکن ملی باید بخشی از آورده خود را در ابتدا واریز کنند.متقاضیان مسکن ملی نباید هیچ خانه ای داشته باشند.جزئیات جدید برای متقاضیان مسکن ملی را بخوانید.

اخطار ۲۲۰ میلیون تومانی برای متقاضیان مسکن ملی

درحالی ساخت برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هنوز آغاز نشده که راه و شهرسازی تهران با ارسال پیامک هشدار از متقاضیان خواسته آورده خود را به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش دهند.
تسنیم: گرچه حدود ۲ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌گذرد اما ساخت برخی از پروژه‌های این طرح به‌خصوص در استان تهران هنوز اجرا نشده است. پروژه‌هایی که عدم همراهی سیستم بانکی مهم‌ترین دلیل طولانی شدن فرآیند ساخت آنها اعلام شده است.
 در این بین متقاضیان برخی پروژه‌ها با وجود این‌که حدود ۱۶۰ میلیون تومان آورده را واریز کرده‌اند از صبح امروز با پیامک اخطار واریز مبلغ ۶۰ میلیون تومان دیگر از سوی اداره راه و شهرسازی استان تهران غافلگیر شده‌اند. این اداره کل با ارسال پیامکی به شرح زیر از متقاضیان خواسته تا یکماه دیگر ۶۰ میلیون تومان واریز کنند؛
«متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقای / خانم/ با توجه به پیشرفت پروژه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ساعت ۰۰: ۰۰ مبلغ ۶۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال به شماره‌حساب ------- واریز نمایید.»
این در حالی است که به گفته این متقاضی، پروژه موردنظر با وجود واریز آورده ۱۶۰ میلیون تومانی پیشرفت فیزیکی صفر درصدی دارد. وی در این‌باره به تسنیم گفت: تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را طی چند مرحله برای واحد نهضت ملی مسکن واریز کرده‌ام، اما هنوز پروژه موردنظر آغاز نشده است.
وی افزود: در این شرایط دلیل درخواست واریز ۶۰ میلیون تومان برای پروژه‌ای که هنوز شروع نشده را نمی‌دانم.
به گزارش تسنیم، راه و شهرسازی استان تهران اوایل مهرماه امسال نیز با ارسال پیامک به متقاضیان نهضت ملی مسکن به آنها در خصوص حذف این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود. متن پیام مذکور به شرح زیر است؛«اخطار حذف از پروژه، ‌به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰: ۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
پیامک مذکور برای متقاضیانی ارسال شده بود که تا پیش از اخطار حذف از پروژه حدود ۱۵۰ میلیون تومان آورده را واریز کرده‌ بودند.

مسکن ملی

تأمین مسکن کارگران در قالب نهضت مسکن ملی با همکاری وزارت راه

علی‌حسین رعیتی‌فرد امروز در حاشیه اولین همایش ملی ایمنی و بهداشت شغلی در جمع خبرنگاران در مورد اینکه آیا حداقل دستمزد قرار است با توجه به تورم افزایش یابد؟ گفت: طبق قانون میزان افزایش حداقل حقوق با توجه به تورم و نه الزاما به اندازه تورم است. سال گذشته تورم 41 درصد بود درحالی‌که حداقل حقوق 57 درصد افزایش یافت، امسال هم در یک فرایند سه جانبه‌گرایی افزایش حداقل حقوق مشخص شد.
وی گفت: البته قبول دارم با توجه به تورم شرایط کارگران و حتی کارمندان دچار مشکل شده است اما اینکه صرف نمایندگان کارگران پیشنهاد برگزاری جلسه افزایش حداقل حقوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند، کافی نیست. باید در یک فرایند سه جانبه‌گرایی اجماع حاصل شود. کارفرما هم دغدغه‌هایی دارد که در تامین حقوق کارگران به مشکل برخورد می‌کنند.
معاون روابط کار اظهار داشت: شورای عالی کار قبلاً هر چهار ماه یکبار برگزار می‌شد، الان هر ماه یک بار برگزار می‌شود و جلسه این شورا تا آخر مهرماه برگزار می‌شود، اما هنوز مطلبی در مورد تجدیدنظر در حقوق کارگران در دستورکار قرار نگرفته است.
رعیتی فرد در مورد اینکه نمایندگان کارگران می‌گویند از 5 ماه قبل پیشنهاد تجدیدنظر حداقل حقوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داده‌اند، افزود: دستور جلسات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبلاً رئیس و دبیرخانه شورای عالی کار تصمیم می‌گیرد و هنوز اجماعی در مورد اینکه تجدیدنظر در حداقل حقوق باشد صورت نگرفته، البته در جلسات کارشناسی بحث شده است، اما در شورای عالی کار در دستورکار قرار نگرفته است.
وی در مورد اینکه آیا با مزایای جانبی مانند بن کارگری و یا سبد معیشت نمی‌توان به جبران قدرت خرید کارگر پرداخت؟ گفت: ما مانع این نیستیم که کارفرما حقوق بیشتری به کارگر بدهد، شورای عالی کار طبق ماده 41 قانون سالانه کف و حداقل حقوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص می‌کند. برای سقف حقوق مانعی وجود ندارد و کارفرما می‌توان میزان بیشتری بدهد یا سبد معیشت در نظر بگیرد، در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون روابط کار اظهار داشت: قبول دارم که معیشت کارگران در شرایط تورمی سخت شده است، اما حداقل حقوق کارگران سالی یک بار مشخص می‌شود. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، باید در یک فرایند سه‌جانبه‌ باشد که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

رعیتی فرد افزود: اگر قرار باشد حداقل دستمزد بدون سه‌جانبه‌گرایی اضافه شود، 50 درصد کارگاه‌های ما دارای اشتغال زیر 10 نفر و کوچک هستند و هزینه دستمزد در آنها گاهی به 50 درصد هم می‌رسد. البته در کارگاه‌های بزرگ و شرکت‌هایی مانند پتروشیمی و نفت نسبت هزینه دستمزد زیر 10 درصد است، اما در کارگاه‌های کوچک نسبت دستمزد به تولید 50 درصد است و اگر قرار باشد حداقل حقوق زیاد شود منجر به تعدیل نیرو می‌شود. در آن صورت هزینه‌ای بر صندوق مستمری و بازنشستگی وارد می‌شود.

وی در مورد اصلاح قانون کار هم گفت: لایحه اصلاح قانون کار در کارگروه‌ها نهایی شده و مورد توافق شرکای اجتماعی هم قرار گرفته و قرار است به زودی به صحن دولت ارسال شود.

معاون روابط کار در مورد اینکه با توجه به هزینه مسکن در سبد خانوار آیا دولت قرار است برای کارگران تسهیلات ویژه‌ای بدهد، اظهار داشت: معاون تعاون از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی مسکن کارگران شده است و در این زمین تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شد‌ که از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای مسکن کارگری استفاده شود.

قیمت پروژه‌های نهضت مسکن ملی استان تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام اینکه قیمت پروژه‌های نهضت مسکن ملی پایتخت یکسان است، گفت: پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن ۴ شهر ۵ درصد است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است اظهار کرد: آورده متقاضیان متناسب با متراژ برای هر پروژه متفاوت است و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد میزان 550 میلیون تومان تسهیلات ساخت توسط دولت به پروژه ها پرداخت می شود.
وی ادامه داد:  طرح های نهضت مسکن ملی در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی 25 درصد و همچنین پروژه های جدید در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، رباط کریم ، نصیرشهر با میانگین 5 درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال اجرا است. 
جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد،افزود:تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران 160 هزار و 109 نفر هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: براساس تایید کمیسیون ماده 5 استان و تاییدیه نقشه های معماری توسط این اداره کل متراژ واحدها از 50 مربع متر تا 90 متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: مراحل واریز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها از متقاضیان اخذ می شود،پس از تایید اولیه و افتتاح حساب 40 میلیون تومان و سایر اقساط براساس فونداسیون ، اتمام فونداسیون ، اسکلت ، سقف ، سفت کاری ، نازک کاری و کارهای پایانی از متقاضیان اخذ خواهد شد.
جنتی گفت:قرارداد مسکن با متقاضیان نیز پس از مشخص شدن قیمت نهایی واحدها تنظیم و با متقاضیان امضا می شود.

مسکن ملی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: