پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان |وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود. وام بازنشستگان در 3 نوع مختلف پرداخت خواهد شد.

شرایط ثبت نام جدید وام بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: قرار بود تا پایان سال جاری به ۴۰ هزار بازنشسته در شهر تهران وام ۲۰ میلیونی پرداخت کنیم اما تاکنون توانسته‌ایم وام ۱۳ هزار بازنشسته را پرداخت کنیم و هنوز سایت برای ثبت نام مرحله سوم وام بازنشستگان نیز باز نشده است اما بازنشستگان می‌توانند از طریق کانون‌ها برای دریافت وام اقدام کنند.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران با اشاره به آخرین آمار بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران، اظهار کرد: ما آمار‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران را براساس ثبت نام در بیمه‌های تکمیلی اعلام می‌کنیم، در شهر تهران قریب به ۶۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی زندگی می‌کنند که با احتساب آمار شهرستان‌های تهران این میزان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی کارفرمایان در قبال کارگران خود، گفت: متأسفانه بعضا دیده می‌شود برخی از کارفرمایان، حقوق بازنشستگان را پیش از ایام بازنشستگی به کمترین میزان می‌رسانند و در نهایت حقوق بازنشستگی بیمه شده به پایین‌ترین حد می‌رسد، در نتیجه بازنشسته با حداقل دستمزد بازنشسته می‌شود.

فشار گرانی داروها بر سبد معیشتی بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در ادامه به گرانی دارو‌ها اشاره کرد و گفت: امروز به نسبت گذشته قیمت دارو‌ها افزایش یافته و این چالش زندگی بازنشستگان را مشکلات جدی روبرو کرده است.

قرار بود سالانه ۶۰ هزار بازنشسته به سفرهای زیارتی بروند اما نرفتند

دهقان کیا، اعزام بازنشستگان به سفر‌های زیارتی سیاحتی و پرداخت وام‌های ۲۰ میلیونی را از اقدامات رفاهی سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: قرار بود سالانه ۶۰ هزار بازنشسته به سفر‌های زیارتی و سیاحتی اعزام و به ۴۰۰ هزار بازنشسته نیز وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شود اما در شش ماهه نخست سال این موضوع رخ نداد. قرار شده تا در ۶ ماه دوم سال حدود ۵۰ درصد از تعهدات سفر‌های زیارتی را اجرا کنند.

زمان ثبت نام جدید وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی یادآور شد: قرار بود تا پایان سال جاری به ۴۰ هزار بازنشسته در شهر تهران وام ۲۰ میلیونی پرداخت کنیم اما تاکنون توانسته‌ایم ۱۳هزار بازنشسته را پرداخت کنیم و هنوز سایت برای ثبت نام مرحله سوم وام بازنشستگان نیز باز نشده است اما بازنشستگان می‌توانند از طریق کانون‌ها برای دریافت وام اقدام کنند.

باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای حقوق ۱۴۰۱ پرداخت می‌شد

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران درباره آخرین وضعیت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تقریباً ۷۵درصد تا سال ۱۳۹۹ پرداخت کرده‌اند اما در سال ۱۴۰۰ قرار بود ۲۵ درصد باقی مانده اجرایی شود که در ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز اجرایی شد اما ایرادی که وجود داشت این بود که باید این متناسب‌سازی بر مبنای حقوق اسفندماه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شد که این گونه نبود و ملاک حقوق اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود و دقیقاً این همان مسأله‌ای است که اعتراض بازنشستگان را در پی داشته است و باید بپرسیم چرا دولتمردان حاضر به پرداخت این میزان از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیستند؟

وی یادآور شد: امروز ما ۸ حدود هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تهرانی حقوق پرداخت می‌کنیم که ممکن است مجموع این حقوق با هزینه‌های متناسب‌سازی به ۹ هزار میلیارد تومان برسد./ فارس

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان 50 میلیونی هدیه دولت برای بازنشستگان + وام بازنشستگان با سود صفر و تحویل آنی

کارت خرید اقساطی یکی از تسهیلات مخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در این روش از وام و تسهیلات برای آنها فراهم است. برای همین هم کارا کارت در دسترس‌شان قرار گرفته تا بتوانند نقدی کالا و لوازم موردنیازشان را بخرند و به صورت اقساطی هزینه آن را پرداخت کنند. کارا کارت این امکان را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارمندان دولت می‌دهد تا کالاهای موردنیاز خود را قسطی خریداری کنند.

کارت خرید اقساطی یکی از تسهیلات مخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در این روش از وام و تسهیلات برای آنها فراهم است. برای همین هم کارا کارت در دسترس‌شان قرار گرفته تا بتوانند نقدی کالا و لوازم موردنیازشان را بخرند و به صورت اقساطی هزینه آن را پرداخت کنند. کارا کارت این امکان را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارمندان دولت می‌دهد تا کالاهای موردنیاز خود را قسطی خریداری کنند. 

انواع کارت خرید اقساطی

اما خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به شرایطی دارد. اولین شرط اقدام برای دریافت کارت خرید اقساطی مناسب است. مثلا اگر فرد بازنشسته یا مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی باشد، باید برای دریافت کارا کارت اقدام کند. راهش هم ساده است. کافی است به سامانه رفاه به آدرس «samanehrefah.ir » برود و بعد از ثبت‌نام یکی از شعبه‌های بانک رفاه کارگران را برای دریافت کارا کارت انتخاب کند. ۱۵روز بعد از ثبت نام و انتخاب شعبه هم می‌تواند با مراجعه به شعبه بانک، کارت را تحویل بگیرد. بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح هم می‌توانند برای دریافت حکمت کارت اقدام کنند. با این کارت‌ها، خرید از فروشگاه اقساطی برای دریافت هر نوع کالایی در دسترس عموم مردم است.

از کدام فروشگاه‌ها می توانیم خرید کنیم؟

کافی است لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تهران را در سایت این سازمان ببینید. خرید از تمام این فروشگاه‌ها و پرداخت اقساطی هزینه‌ها برای تمام دارندگان کارا کارت مهیاست. فروشگاه مستمری بگیران تامین اجتماعی در تمام مناطق تهران و دیگر شهرهای ایران امکان خرید اقساطی با کارا کارت را برای تمام بازنشستگان و مستمری بگیران فراهم کرده است. حتی خرید اقساطی از فروشگاه رفاه برای بازنشستگان هم امکانپذیر است.

بانک رفاه کارگران به‌تازگی تأمین مالی کارا کارت را برعهده‌گرفته است که شرکت‌های تولیدی به‌ویژه تولیدکنندگان کالاهای ایرانی و خدماتی هم می‌تواند از این امکان استفاده کنند. در فاز نخست 500 میلیارد تومان خط اعتباری برای فروشگاه رفاه و اتکا از سوی بانک رفاه کارگران به‌منظور توسعه طرح در نظر گرفته‌ شده است که صرفاً در ازای خرید کالا برای دارندگان کارا کارت تخصیص پیدا می‌کند.

بازپرداخت 24 ماهه اقساط کاراکارت

فاز دوم کارا کارت با افزایش طول مدت بازپرداخت اقساط به 24 ماهه آغازشده است که در این مرحله به‌صورت آزمایشی با فروشگاه‌های رفاه و اتکا کار دنبال شده است. ضمن اینکه با هماهنگی صورت گرفته با شرکت افق طلایی امکان خرید اقساطی آپارتمان با تسهیلات بسیار ویژه نیز با این کارت فراهم‌شده است.

باید یاد آور شویم وام گیرنده و ضامنین باید فاقد چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته و معوق در بانک ها باشند.

میزان تسهیلات کاراکارت

در این طرح میزان تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چهار برابر میانگین حقوق و مزایای دریافتی یک‌ساله گذشته تا سقف 10 میلیون تومان و برای کارمندان دولت تا 50 میلیون تومان امکان‌پذیر است و تاکنون 404 هزار کاراکارت صادرشده است که بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند برای دریافت کارت خود به شعب بانک رفاه کارگران مربوطه مراجعه کنند.

کاراکارت؛ خدمات پزشکی تا خرید خودرو

کارمندان و بازنشستگان حتی می‌توانند با کارا کارت کتاب و سایر اقلام فرهنگی نیز خریداری کنند. دامنه خدماتی کارا کارت بسیار متنوع است به‌نحوی‌که دارندگان می‌توانند تمامی کالاها و خدمات موردنیاز خود اعم از لوازم‌خانگی با همه برندها، مفروشات، مبلمان، خدمات پزشکی و دندانپزشکی، زیبایی، گردشگری، فرهنگی را از تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی طرف قرارداد خریداری کنند. همچنین دبیرخانه اجرایی کارا کارت با گروه خودروسازی سایپا جهت خرید تمامی محصولات آن شرکت با کاراکارت تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده که در حال اجراست.

چطور کارا کارت بگیریم؟

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی متقاضی می‌توانند جهت دریافت کارا کارت خود به شعب بانک رفاه مربوطه و کارمندان دولت به معاونت‌های پشتیبانی و منابع انسانی مربوطه مراجعه کنند. کارت بازنشستگان تهران و البرز از پیش صادرشده و نزد شعبه‌ای که حقوق دریافت می‌دارند موجود است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی به نشانی refah.mcls.gov.ir مراجعه کنند. همچنین درصورتی‌که کارمندان دولت در هر اداره‌ای خواهان دریافت این کارت باشند می‌توانند به معاونت‌های پشتیبانی و منابع انسانی دستگاه متبوع خود مراجعه کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: