پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا در سال 1402 متغیر شده است.قیمت طلا نوسان بدی دارد. قیمت طلا عجیب شده. قیمت طلا در  2 روز گذشته سیر صعودی داشت. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

قیمت طلا، دلار و سکه امروز شنبه 29 مهر 1402

در بازار امروز قیمت دلار کاهشی شد و قیمت سکه برمدار صعود قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز،امروز قیمت دلار بر مدار نزول قرار گرفت اما قیمت سکه مسیر رشد را دنبال کرد. 

قیمت طلا / آخرین نرخ اونس طلا

امروز هر اونس طلا با رشد ۰.۱۳ درصدی به ۱,۹۸۱ (یک هزار و نهصد و هشتاد و یک ) دلار رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۰.۳۴ درصدی به ۲,۴۲۱,۹۰۰ (دو میلیون و چهارصد و بیست و یک هزار و نهصد ) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / قیمت مثقال طلا 18 عیار امروز

امروز هر مثقال طلا 18 عیار  با رشد ۰.۳۴ درصدی به ۱۰,۴۹۱,۰۰۰ (ده میلیون و چهارصد و نود و یک هزار) تومان رسید.

قیمت طلا / قیمت دلار در بازار آزاد امروز

امروز دلار در بازار آزاد  با کاهش ۱.۰۸ درصدی به ۵۰,۶۰۰ (پنجاه هزار و ششصد ) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / آخرین نرخ یورو در بازار آزاد

امروز یورو در بازار آزاد  با کاهش ۱.۰۴ درصدی به ۵۳,۵۳۷ (پنجاه و سه هزار و پانصد و سی و هفت ) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / آخرین نرخ پوند

امروز پوند  با کاهش ۰.۸۳ درصدی به ۶۱,۵۸۵ (شصت و یک هزار و پانصد و هشتاد و پنج ) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / آخرین نرخ درهم امارات (حواله)

امروز درهم امارات (حواله) با کاهش ۰.۸۶ درصدی به ۱۳,۸۸۰ (سیزده هزار و هشتصد و هشتاد ) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / قیمت لیر ترکیه امروز

امروز لیر ترکیه  با کاهش ۱.۱ درصدی به ۱,۸۱۰ (یک هزار و هشتصد و ده ) تومان رسید.

قیمت طلا / آخرین نرخ دلار کانادا

امروز دلار کانادا با کاهش ۱.۰۵ درصدی به ۳۶,۹۲۸ (سی و شش هزار و نهصد و بیست و هشت ) تومان رسید.

قیمت طلا / آخرین نرخ دلار استرالیا

امروز دلار استرالیا  با کاهش ۰.۹۳ درصدی به ۳۲,۰۰۰ (سی و دو هزار) تومان رسید.

قیمت طلا / آخرین نرخ سکه امامی

امروز سکه امامی با رشد ۰.۴۱ درصدی به ۲۹,۰۲۰,۰۰۰ (بیست و نه میلیون و بیست هزار) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / قیمت نیم سکه امروز

امروز نیم سکه با رشد ۰.۹۵ درصدی به ۱۵,۷۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید.

قیمت طلا

قیمت طلا / قیمت ربع سکه امروز

قیمت ربع سکه با رشد ۱.۸۶ درصدی به ۱۰,۷۰۰,۰۰۰ (ده میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید.

قیمت طلا / آخرین نرخ سکه گرمی

امروز هر سکه گرمی با کاهش ۰.۸۴ درصدی به ۵,۹۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و نهصد هزار) تومان رسید.

قیمت دلار سرگردان میان غزه و هرات 

اقتصادنیوز: برخی از فعالان بازار دلار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در هفته جاری مانند هفته گذشته اخبار و سیگنال‌های جنگ حماس و اسرائیل را تحت نظر خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به بازار ارز تهران از ۱۵ مهر ماه به بعد نشان می‌دهد که با شروع درگیری‌های نظامی در نوار غزه، قیمت دلار دچار نوسانات چشمگیری شد.

در همین راستا،  نرخ دلار روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر ماه به سطوح قیمتی کانال ۵۳‌هزار تومانی رسید. اما با گذشت زمان و اتمام هفته سوم مهر، شاخص ارزی دچار افت قیمت شد. روند کاهشی جدید دلار به بازار هفته پایانی مهر نیز سرایت کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات هفته گذشته فعالیت خود را با قیمت ۵۱‌ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد. روند کاهشی جدید دلار، نرخ این ارز را در روز‌های میانی هفته‌ای که گذشت به کانال ۵۰‌ هزار تومانی و بازه قیمتی ۵۰‌ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰‌ هزار و ۵۰۰ تومان بازگرداند.

با این حال، پس از انتشار اخبار  شوکه کننده در رابطه با موج جدید حمله‌های نظامی به نوار غزه و همچنین واکنش رسمی مقامات کشور، اسکناس آمریکایی در تهران افزایشی شد. در روز چهارشنبه ۲۶ مهر، دلار در سطح قیمتی روز ابتدایی هفته یعنی رقم ۵۱‌ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. در روز پنج‌شنبه نیز قیمت دلار با تعدیل نرخ ۱۵۰ تومانی در رقم ۵۱‌ هزار و ۱۵۰ تومان به فعالیت خود پایان داد.

از سوی دیگر، حباب درهم در روز پنجشنبه به کمترین سطح از دوم مردادماه رسید که نشان می‌دهد بازارساز ذخیره کافی برای عرضه در بازار و کنترل نوسان دارد. با این حال درهم در برزخ حمایت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و مقاومت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان گرفتار شده و خروج از هر طرف وضعیت صعودی و یا نزولی درهم را مشخص می‌کند.

در شرایط کنونی؛ دسته‌ای از معامله گران باور دارند با باز شدن بازار ارز هرات در روز شنبه احتمالا بخشی از تقاضای روزهای گذشته به بازار امروز سرازیر خواهد شد و همین امر زمینه ساز رشد هیجانی قیمت دلار می‌شود. 

برخی دیگر می‌گویند در هفته جاری بازار ارز تهران دوباره گوش به فرمان اخبار و سیگنال های سیاسی حول محور جنگ غزه و حماس خواهد بود.عده ای از تحلیلگران سیاسی می گویند در صورتی که خبری از آتش بس به بازار مخبره شود اسکناس آمرکیی در سرازیری خواهد افتاد.

قیمت طلا

به عقیده فنی‌ها قیمت دلار هرات برای رشد باید بالای سطح فعلی یعنی 50 هزار و 600 تومان تثبیت دهد. مقاومت مهم بازار ارز هرات ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان است و اگر این مرز را بشکند سد ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان را در پیش دارد.

قیمت طلای جهانی غوغا کرد

اقتصادنیوز: قیمت اونس طلا در معاملات نقدی روز جمعه غوغا به پا کرد و تا یک قدمی کانال ۲ هزار دلار بالا رفت که البته دوباره به سمت پله هشتم کانال ۱۹۰۰ دلار برگشت. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در اولین‌ روز هفته را چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در روزهای پایانی هفته قبل تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان بالا رفت. با این حال در ادامه معاملات تا ابتدای کانال ۲۹ پایین آمد و روز پنجشنبه در حول و حوش ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

اما روز جمعه در بازار جهانی طلا غوغا به پا شد؛ برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا می‌گفتند همین اتفاق احتمالا در اولین روز هفته جاری بر روی نوسانات نرخ سکه امامی اثرگذار باشد. قیمت اونس طلا  دیروز به سطح روانی ۲ هزار دلار در هر اونس نزدیک شد. رشد شارپی قیمت طلا در حالی است که روز پنجشنبه این فلز گران بها در حدود ۱۹۷۴ دلار به کار خود پایان داده بود.

فعالان اقتصادی مهم ترین علت افزایش قیمت طلا را ناشی از ترس معامله گران از تشدید بیشتر درگیری در خاورمیانه می دانند که باعث افزایش جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن شده است. البته قیمت طلای جهانی در زمان نگارش این گزارش در حدود ۱۹۸۱ دلار معامله شد.

آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته اخیر که جنگ‌ میان حماس و اسرائیل آغاز شده، قیمت اونس طلا در حدود ۱۶۶ دلار افزایش قیمت را ثبت کرده است و از  ۱۸۳۰ دلار به ۱۹۹۶ دلار رسیده است.

از سوی دیگر، به نظر می رسد که دومین محرک صعودی شدن قیمت سکه امامی در روز جاری، قیمت طلای آب شده باشد.

این فلز گران بهای داخلی که عصر پنجشنبه هر گرم در حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده بود، در پشت خط جمعه به سطح ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

با تمام این اوصاف، نرخ دلار در روز گذشته جانی برای صعود نداشت و افت محدودی را تجربه کرد.

پیشکسوت های بازار می گویند در شرایط کنونی در صورتی که قیمت دلار مانند قیمت طلا افزایشی شود، احتمالا خریداران بیشتری روانه بازار سکه می‌شوند اما اگر دلار جان بالا رفتن نداشته باشد، سوخت نوسان سایر عوامل زیاد نیست.

قیمت سکه امامی در روزهای پایانی هفته قبل تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان بالا رفت. با این حال در ادامه معاملات تا ابتدای کانال ۲۹ پایین آمد و روز پنجشنبه گذشته در حول و حوش ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تکنیکال کارها معتقدند قیمت سکه در حال حاضر مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد، می تواند تا کانال ۳۰ میلیون تومان گام بردارد.

البته یادآوری این نکته ضروری است که قیمت سکه که هفته گذشته به نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان رسیده بود، به دلیل عدم همراهی نرخ دلار دوباره تا پله نهم کانال ۲۸ میلیون تومان پایین آمده بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: