پایگاه خبری خانه فوتبال:

دور جدید فروش خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه.خبر جدید از سامانه یکپارچه خودرو.سامانه یکپارچه فروش خودرو سامانه‌ای است که به منظور ثبت نام و خرید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است.متقاضیانی که قصد خرید خودرو فقط از طریق این سامانه یکپارچه و انجام فرایند ثبت نام در بخش مورد نظر می توانستند شانس خودرا امتحان کنند.سامانه یکپارچه برای فروش بدون قرعه کشی خودرو و با روش نوبت دهی و از ابداعات دوران وزارت فاطمی امین بود

قیمت و جزئیات خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه صرفاً جهت انتخاب خودروها از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ تا ساعت ۲۳: ۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ در دسترس خواهد بود.
سامانه یکپارچه در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام نموده و اولویت آنها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفا جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ تا ساعت ۲۳: ۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ در دسترس است.
در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام‌کنندگان قبلی است.
سامانه یکپارچه
تبصره ۱- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.
تبصره۲- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌شود.
تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.
تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌شود.
تبصره ۵- عدم واریز وجه حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌شود.
تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده ۳ ماه است لذا واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.
تبصره ۷- در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشند.
تبصره ۸-تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.
تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام‌کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده‌اند ولی هنوز دعوت نامه‌ای از شرکت‌ها دریافت نکرده‌ و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می‌توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.
*در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی به قوت خود باقی است.
* در صورت لغو سفارش قبلی، اولویت قبلی برای دریافت خودروی حذف و باید انتخاب جدید انجام شود.
* تا زمانی که متقاضیان عرضه‌های قبلی خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای آن خودروها برای سایر اولویت‌ها صورت نخواهد گرفت.
تبصره ۱۰- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

سامانه یکپارچه|دولت دوباره تعرفه واردات خودرو را افزایش داد
سامانه یکپارچه

همین چند ماه قبل بود که به طور ناگهانی تعرفه واردات خودرو به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرد. نکته مهم این است که طی این مدت هیچ کدام از مسئولان دلیل افزایش تعرفه ها را اعلام نکرده اند و صرفاً دولت و مجلس این اتفاق را گردن هم می اندازند.
به نقل از آخرین‌خودرو، حال می بینیم که این بار نوبت به افزایش تعرفه خودروهای مونتاژی رسیده است. محصولاتی که در ثبات قیمت بازار تاثیر زیادی دارند و افزایش تعرفه واردات قطعات منفصله، تبعاتی را بر بازار خودرو خواهد داشت. البته این اتفاق می تواند بار دیگر اثبات کند که دولت حمایت زیادی را از دو خودروساز بزرگ انجام می دهد و با این اقدامات به دنبال ایجاد یک حاشیه امن برای ایران خودرو و سایپا است.
در حال حاضر سود بازرگانی دولت از واردات قطعات منفصله خودروهای مونتاژی کمتر از ۱۵۰۰ سی سی و با عمق ساخت داخل کمتر از ۲۰ درصد، ۲۸ درصد است. حال دولت تعرفه این بخش را به ۵۱ درصد رسانده است.
سود بازرگانی دولت از خودروهای با ساخت داخل ۲۰ تا ۵۰ درصد در شرایط فعلی ۶ و ۱۱ و ۱۶ درصد محاسبه می شود. اما دولت سود بازرگانی این بخش را هم افزایش داده و ناگهان به ۲۸ درصد رسانده است.

فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه 
سامانه یکپارچه

مجری طرح واردات خودرو، ضمن اشاره به ادامه روند واردات خودروها به کشور، از عرضه خودروهای وارداتی که قیمت آن‌ها مشخص شده، طی هفته جاری و هفته آینده خبر داد.
مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با رادیو اقتصاد در خصوص روند تحویل خودروهای وارداتی و واردات خودروهای جدید گفت: واردات خودروها به صورت انبوه و خرد در حال انجام است. تا پایان مرداد ماه از میان ۳۵ شرکتی که مجوز واردات اخذ کرده‌اند، ۱۸ شرکت موفق به ثبت سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: از میان این ۱۸ شرکت، تاکنون تقریباً ۱۰ شرکت خودروهای خود را وارد کرده و الباقی در حال طی کردن مسیر واردات هستند. شرکت‌ها به سبب اینکه منتظر بودند تا در وهله اول مجوزهای استاندارد، محیط‌زیست و… را اخذ کنند، سپس ثبت نهایی درخواست‌ها را در شرکت‌های بزرگ انجام دهند، این روند طولانی شد. البته که تولید و حمل این خودروها، به‌ویژه اینکه قرار باشند از شرق آسیا وارد شوند، مستلزم یک زمان است.

مجری طرح واردات خودرو اعلام کرد: در مرحله اول، با توجه به اینکه همه مجوزها برای خودروهای وارد شده اخذ شده، فاز اول تحویل خودروها را آغاز خواهیم کرد؛ در حقیقت طی هفته جاری و هفته آینده، تحویل خودروهای وارداتی شرکت‌هایی که قیمت خودروها را گرفته‌اند (تاکنون چهار شرکت واردکننده لیست قمیت خودروهای خود را اخذ کرده‌اند) انجام خواهد شد.

وی افزود: از هفته بعد نیز برای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از کشور مبدا تولیدکننده بارگیری شده و اسناد حمل داشته باشند، عرضه صورت خواهد گرفت. شرکت‌ها بسته به توان خود ماهانه امکان واردات ۳۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه را داشته و وارد می‌کنند.

ضیغمی با بیان اینکه از زمان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته، از میان ۳۴ هزار نفری که در قرعه کشی شرکت داده شده بودند، حدوداً ۳۰ هزار نفر در نوبت دریافت هستند و الباقی انصراف داده‌اند، گفت: در فاز اول خودروی این ۳۰ هزار نفر تحویل داده می‌شود.

مجری طرح واردات خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی شرکت‌ها قراداد تولید ماهانه ۶۰۰۰ دستگاه دارند؛ این بدان معناست که برای ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دستگاه قرارداد می‌بندند، اما چنانچه کشور مبدا توان لجستیکی خوبی داشته باشد، این تعداد قرارداد می‌تواند عدد بسیار بالاتری باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با منبع تأمین ارز برای واردات خودروها، تصریح کرد: ارز خودروهای وارد شده تاکنون تأمین شده و تا پایان سال جاری، حداقل یک میلیارد یورو مصوبه وجود دارد که می‌توانیم از ارز صادرات غیر، استفاده کنیم. برای بیش از این نیز، چنانچه محل سرمایه‌گذاری خارجی یا منابع خارجی وجود داشته باشد، می‌توان از آن برای واردات خودرو استفاده کرد.

وی متذکر شد که سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی برای آن دست از مشتریانی که در مرحله اول (در اسفند ماه سال گذشته) ثبت‌نام کرده و دارای اولویت هستند، در هفته جاری برای انتخاب خودروی مورد نظر فعال و بازگشایی می‌شود. در این مرحله ثبت‌نام جدیدی صورت نخواهد گرفت و تنها خودروهای جدید برای مشتریان دارای نوبت، عرضه خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: