پایگاه خبری خانه فوتبال:

شرایط جدید گرفتن وام مسکن .بانک تخصصی بخش مسکن طرح های جدید وام مسکن از محل انواع سپرده‌گذاری را اعلام کرد. بانک عامل بخش مسکن اقدام به طراحی وام مسکن و سبد متنوعی از طرح‌های ویژه سپرده‌گذاری شامل ۸ طرح ویژه کرده است که مشتریان و متقاضیان وام مسکن می‌توانند متناسب با شرایط و هدفی که از سپرده‌گذاری دارند اقدام به انتخاب یک یا چند مورد از این طرح‌ها برای سپرده‌گذاری کنند و دریافت وام مسکن کنند.

وام مسکن ۲ برابر شد

بانک مسکن از افزایش تا ۱۰۰ درصدی وام خرید مسکن برای خانوارهای دارای ۴ فرزند از محل تسهیلات خرید و جعاله تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز خبر داد.

 در راستای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز به ازای هر فرزند زیر 20 سال و حداکثر تا 4 فرزند افزایش یافت.

به ازای یک فرزند زیر 20 سال سن 25 درصد، دوفرزند زیر 20 سال 50 درصد، سه فرزند زیر 20 سال 75 درصد و 4 فرزند زیر 20 سال سن 100 درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می شود.

دوره بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل در تقسیط به روش ساده، به ازای هر فرزند زیر 20 سال سن، به میزان 2 سال (در مجموع برای 5 فرزند و حداکثر تا سقف ده سال) قابل افزایش است.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعطای این تسهیلات مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر و فرزند بالاتر از 2.5 نباشد. با توجه به مهلت زمان اجرای قانون، اعطای تسهیلات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا آبان ماه 1407 امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش تسنیم، در زمان حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز برای متقاضیان در شهر تهران به صورت انفرادی 400 میلیون تومان و درحالت زوجین 800 میلیون تومان و سقف تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن در تمامی شهرهای کشور 160 میلیون تومان است.

چنانچه خانواده ای دارای 4 فرزند زیر 20 سال سن بوده و پدر به همراه فرزندان متولد شهر تهران باشند؛ براساس قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» این خانواده درحالت انفرادی می تواند علاوه بر 400 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به ازای هر فرزند 100 میلیون دیگر و در مجموع تا سقف 800 میلیون تومان برای خرید مسکن و همچنین برای تعمیر مسکن علاوه بر 160 میلیون تومان، به ازای هر فرزند 40 میلیون تومان و به عبارتی تا 320 میلیون تومان درقالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کند.

سقف تسهیلات قابل استفاده زوجین در شهر تهران از محل اوراق ممتاز برای خرید مسکن یک میلیارد و 600 میلیون تومان و جعاله مسکن 320 میلیون تومان است.

متقاضیان این تسهیلات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سقف تسهیلات از محل اوراق ممتاز در شهرهای مختلف کشور به پورتال بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir مراجعه کنند./ تسنیم

وام مسکن ۹۶۰ میلیونی، سراسری نیست

وام مسکن از محل اوراق تسهیلات حداقل ۲۴۰ میلیون و حداکثر ۹۶۰ میلیون است. کف رقم وام مسکن به مجرد‌های ساکن شهر‌های کوچک تعلق می‌گیرد. در حالی که مجرد‌های ساکن شهرستان ۳۲۰ میلیون و مجرد‌های ساکن تهران، نفری ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت می‌کنند.

وام مسکن قابل پرداخت به زوج‌ها دو برابر این رقم‌هاست. یعنی رقم وام مسکن مسکن زوج‌ها در شهر‌های کوچک به ۴۸۰ میلیون تومان می‌رسد. اگر در مراکز استان یا شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای دریافت وام خرید مسکن اقدام کنید، می‌توانید دو تا وام ۳۲۰ میلیونی و روی هم رفته ۶۴۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن بگیرید. در تهران به یک زن و شوهر برای خرید مسکن ۸۰۰ میلیون وام تعلق می‌گیرد، اما هنوز تمام نشده...

متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن چه متاهل باشند، چه مجرد می‌توانند همزمان با تسلیم درخواست دریافت وام، علاوه بر اصل تسهیلات، درخواست دریافت وام جعاله هم بدهند. مبلغ وام جعاله در سراسر کشور ۱۶۰ میلیون تومان است و به هر پلاک ثبتی تنها یک وام جعاله مسکن تعلق می‌گیرد.

وام خرید مسکن در صورت اضافه شدن تسهیلات جعاله در تهران برای زوج‌ها حداکثر به ۹۶۰ میلیون تومان می‌رسد. مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند با دریافت وام جعاله، توان خود از محل تسهیلات را تا ۵۶۰ میلیون تومان افزایش دهند.

قسط وام تعمیرات مسکن، جدا از وام خرید محاسبه می‌شود و مهلت بازپرداخت آن پنج ساله است

وام مسکن

قدرت وام خرید مسکن در مراکز استان و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت پس از اضافه شدن تسهیلات جعاله برای زوج‌ها تا ۸۰۰ میلیون تومان و برای مجرد‌ها تا ۴۸۰ میلیون تومان بالا می‌رود. زوج‌های ساکن شهر‌های کوچک می‌توانند با درخواست وام جعاله، ۶۴۰ میلیون وام بگیرند و اگر متقاضی مجرد باشد، حداکثر میزان وام مسکن برایش با احتساب تسهیلات اجاره به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

اقساط وام جعاله مسکن، جدا از تسهیلات خرید مسکن محاسبه و دریافت می‌شود و اگرچه نرخ سود آن ۲۲.۵ درصد است، اما باید آن را در مدت پنج سال تسویه کنید. به‌این ترتیب هر قسط وام جعاله مسکن حدود چهار میلیون و ۴۶۰ هزار تومان خواهد بود.

حداقل و حداکثر رقم وام مسکن

وضعیت متقاضیان

تسهیلات خرید مسکن

تسهیلات جعاله

سقف تسهیلات پرداختی

زوج ساکن تهران

800 میلیون تومان

160 میلیون تومان

960 میلیون تومان

مجرد ساکن تهران

400 میلیون تومان

160 میلیون تومان

560 میلیون تومان

زوج ساکن شهر بزرگ

640 میلیون تومان

160 میلیون تومان

800 میلیون تومان

مجرد ساکن شهر بزرگ

320 میلیون تومان

160 میلیون تومان

480 میلیون تومان

زوج ساکن شهر کوچک

480 میلیون تومان

160 میلیون تومان

640 میلیون تومان

زوج ساکن شهر کوچک

240 میلیون تومان

160 میلیون تومان

400 میلیون تومان

همه نمی‌توانند از سقف وام مسکن استفاده کنند

وام مسکن از محل اوراق تسهیلات با یک شرط مهم پرداخت می‌شود؛ مبلغ وام نباید بیشتر از ۸۰ درصد ارزش ملک باشد. یعنی اگر زوجی قصد دریافت کل رقم ۸۰۰ میلیون تومانی تهران را دارند، باید دنبال خانه‌ای بگردند که قیمتش بالای ۹۶۰ میلیون تومان باشد.

سقف تسهیلات قابل پرداخت به زوج‌های ساکن مراکز استان و شهر‌های بزرگ با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۶۴۰ میلیون تومان است. این دسته متقاضیان به‌شرطی می‌توانند کل رقم تسهیلات را درخواست کنند که خانه مدنظرشان دست‌کم ۷۶۸ میلیون تومان ارزش داشته باشد. سقف تسهیلات قابل پرداخت به زوج‌ها در شهر‌های کوچک یعنی ۴۸۰ میلیون تومان نیز تنها قسمت کسانی خواهد شد که برای خرید خانه‌ای با قیمت حداقل ۵۷۶ هزار تومان پای میز مذاکره می‌نشینند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: