پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی و کالابرگ هر دو در امسال پرداخت می شوند .یارانه نقدی قرار است اختیاری شود. یارانه نقدی در سال جدید با تغییرات مهمی مواجه خواهد شد. مجلس اخبار جدیدی درباره یارانه نقدی مطرح کرد. اخبار جدید در مورد یارانه نقدی را در ادامه می خوانید:

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرهای جدیدی درخصوص افزایش یارانه نقدی و احتمال قطعی یارانه بعضی از خانوارها توضیحات مهمی ارائه داد.

خبر مهم وزیر رفاه درباره کاهش و قطعی یارانه نقدی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قطع و کاهش یارانه برخی از خانوارها خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رفع نارضایتی‌ها نسبت به انجام به روز رسانی برخط اطلاعات اقتصادی و اعمال داده‌های سال 1402 سرپرستان خانوارهایی که، یارانه‌شان به اشتباه قطع شده یا یارانه‌شان به اشتباه کاهش یافته و دهک‌بندی‌های غیرواقعی برایشان ثبت شده ، خبر داد.

نماینده شاهین شهر در مجلس بیان کرد: این سوال جهت رسیدگی و طی شدن مراحل قانونی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که باید به کمیسیون تخصصی جهت رسیدگی ارجاع شود و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ پیرامون سوال در کمسیون مربوطه حضور یابد.

شرح سوال نماینده شاهین‌شهر از مرتضوی وزیر کار به شرح ذیل است:

 پیرو اعتراض برخی سرپرستان خانوار در خصوص قطع یارانه نقدی ایشان در صورتی که واجد شرایط بوده‌اند، به نظر می‌رسد داده‌های اطلاعاتی که جهت راستی‌آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارها در سامانه مرکز آمار و هدفمندی یارانه‌ها وارد شده بعضا با خطا و اشتباه همراه بوده و یا برای تفکیک مسائل مالی سرپرستان خانوار چاره‌‌اندیشی نشده است به دلیل اینکه سرپرستان خانوارهایی که به عنوان نمونه ذکر می‌شود علیرغم واجد شرایط بودن، یارانه‌ ایشان قطع شده است.

1-    بازنشسته‌ای که وجه پاداش سنوات پایان خدمت را به حسابش واریز کرده‌اند و به دلیل افزایش موجودی حساب محروم از دریافت یارانه گردیده است.

2-    کاسبی که بابت خرید محصولات مغازه اجاره‌ای خود تراکنش مالی حساب داشته است

3-    کارمند قرض‌الحسنه‌ای که مسئول دایره چک بوده و تراکنش مالی مربوطه به بانک داشته است

4-    خانواده‌ای که درآمد فرزند بالای 18 ساله‌اش را به حساب سرپرست خانوار منظور کرده‌اند.

در راستای این اشتباهات هستند خانوارهایی که علیرغم داشتن تمکن مالی بسیار بالا یارانه دریافت می‌کنند و ...

حال این سوال مطرح است چرا نسبت به انجام بروزرسانی برخط اطلاعات اقتصادی و اعمال داده‌های سال 1402 سرپرستان خانوارها اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ تا با انجام راستی‌آزمایی‌ها یارانه خانوارها نیازمندی که یارانه‌شان قطع شده دوباره برقرار و دهک‌بندی‌های غیرواقع اصلاح شود؟/ تسنیم

واریز یارانه ویژه 937 هزارتومانی برای این خانوارها

یکی از برنامه‌های مهم و مستمر "صندوق اعتباری هنر" توجه به مسأله سلامت اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین هزینه‌های درمانی آنان به هنگام بروز بیماری است.

اهتمام ویژه به سلامت جامعه فرهنگی و هنری کشور و توجه به نگرانی آنها بابت هزینه‌های مختلف درمان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود که همواره بر این مهم تأکید و مورد پیگیرهای مجدانه قرار گرفته است.

یارانه نقدی

از این رو صندوق هنر، ضمن تأمین و پرداخت بیش از نیمی از حق بیمه اعضا، تلاش می‌کند تا با مشارکت شرکت‌های بیمه‌گر توانمند، حداکثر امکانات درمانی را با حداقل هزینه ممکن برای بیمه‌شدگان تحت پوشش مهیا کند.

با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی و سایر عوامل تأثیرگذار که منجر به افزایش بیش از 80درصدی نرخ حق بیمه‌های درمان تکمیلی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر شد، صندوق اعتباری هنر در طرح بیمه تکمیلی سال 1402-1403 تلاش کرد مبلغ کمتری از این افزایش به هنرمندان تحمیل شود و با وجود محدودیت‌های منابع، سهم بیشتری از حق بیمه درمان تکمیلی را متقبل شود و توسط صندوق پرداخت کند.

بر این اساس در طرح امید، هر عضو از مبلغ سالانه یک میلیون و 320 هزار تومان، 382 هزار و 800 تومان پرداخت می‌کند و 71 درصد حق بیمه یعنی 937 هزار و 200 تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح آرامش، مبلغ پرداختی سهم عضو، از مبلغ سالانه 3 میلیون و 360 هزار تومان، یک میلیون و 276 هزار و 800 تومان است و 62 درصد از کل حق بیمه به مبلغ 2 میلیون و 83 هزار و 200 تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه 5 میلیون و 400 هزار تومان، صندوق، 45 درصد آن، یعنی 2 میلیون و 430 هزار تومان را متقبل و هر عضو 2 میلیون و 970 هزار تومان پرداخت می‌کند.

اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور متقاضی دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی، می‌توانند از روز شنبه 18 تا سه‌شنبه 28 شهریورماه 1402 به مدت 10 روز با مراجعه به پیام‌رسان اختصاصی صندوق اعتباری هنر به نشانی app.honarcredit.ir و یا سایت صندوق اعتباری هنر Profile.honarcredit.ir  نسبت به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی سال 1402-1403 اقدام کنند./تسنیم

فرمول یارانه نقدی آبان ماه تغییر کرد

جدای از این اخبار، خبر دیگری مبنی بر تغییر شیوه پرداخت یارانه به مردم در صدر اخبار قرار گرفت و اندکی بعد گمانه‌های زیادی درباره افزایش مبلغ یارانه نقدی مطرح شد. اما ظاهرا در این طرح جدید، قرار است تنها صدک جایگزین دهک شود. تسنیم در این باره طی گزارشی نوشته است که اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی می‌شد و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک بود، حالا قرار است به‌جای دسته‌بندی ۱۰تایی جامعه، جمعیت ایران به ۱۰۰ دسته تقسیم شود که این به معنای بالا رفتن مبلغ یارانه نیست اما به‌معنی افزایش شمار یارانه‌بگیران هست.

بر اساس این گزارش، در حالی دولت به دنبال تغییر شیوه و فرمول پرداخت یارانه و افزایش رغبت مردم به استفاده از کالابرگ است که تورم فزاینده و رشد اقتصادی پایین در اقتصاد ایران، فاصله بین دستمزد و هزینه کم‌درآمدها را به شدت افزایش داده و حالا دیگر این کمک‌های حمایتی پاسخگوی نیاز آنها نیست.

بسیاری از افراد از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط کرده‌اند و به گفته برخی کارشناسان دیگر طبقه متوسط محو شده و جای خود را به طبقه متوسط فقیر داده است. فقر به شدت گسترش یافته و حالا انواع مختلفی از آن مانند فقر زمانی و فقر خشن در جامعه ایران نمایان شده است.

به همین دلیل کارشناسان به دولتمردان توصیه می‌کنند که ابتدا تورم را مهار کنند و بعد به سراغ شیوه‌های حمایتی از کم‌درآمدها بروند./ تجارت نیوز

صدک بندی یارانه نقدی چیست؟

در شرایط فعلی، کل خانوارهای ایرانی به ۱۰ دهک تقسیم شده‌اند و به‌واسطه متغیر بودن اندازه (بُعد) خانوارها، هر دهک تقریباً ۱۰ درصد جمعیت کشور را در برمی‌گیرد؛ اما در صدک بندی، دیگر خانوار ملاک نیست و افراد دسته‌بندی می‌شوند و کل جمعیت کشور به ۱۰۰ صدک که هر یک دقیقاً یک درصد جمعیت کشور را دربرمی‌گیرد، تقسیم خواهند شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه صدک بندی، یک روش دقیق‌تر برای تحلیل و اطلاع‌رسانی مؤثر است، گفت: ما مبنای دسته‌بندی جمعیت را تغییر می‌دهیم تا عدالت معقول‌تری اعمال شود؛ اما صدک‌بندی جای تحلیل و داده را نمی‌گیرد و همچنان دسته‌بندی افراد بر مبنای اطلاعات و آزمون وسع انجام خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: