پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا امسال متغیر شده است به صورتی که در اوایل سال بشدا نجومی و در ماه بعد روند نزولی به خود گرفت.قیمت طلا امروز 10 آبان 1402 در بازار نوسان بدی دارد. قیمت طلا در روزهای اخیر بعد از جنگ غزه عجیب شده است. قیمت طلا در  2 روز گذشته سیر صعودی داشت. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

امروز قیمت طلا ۱۸ عیار عقب نشسته است و هر گرم به به ۲,۴۸۵,۴۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۰۳ درصدی داشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در جریان معاملات امروز بازار طلا قیمت‌ها در مقایسه با روز گذشته کاهش یافته است.

قیمت طلا / آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۷۸ (یک هزار و نهصد و هفتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۷ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱,۹۷۸ -۷.۲۰ -۰.۳۷ 09:00

۱,۹۸۵ -۱۰.۲۰ -۰.۵۲ روز قبل

۱,۹۹۵ -۱۰.۶۰ -۰.۵۴ ۲ روز پیش

قیمت طلا / قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۴۸۵,۴۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۰۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲,۴۸۵,۴۰۰ -۲۵,۴۰۰ -۱.۰۳ 11:17

۲,۵۱۰,۸۰۰ ۲۸,۹۰۰ ۱.۱۵ روز قبل

۲,۴۸۱,۹۰۰ -۱۴,۸۰۰ -۰.۶ ۲ روز پیش

قیمت طلا / قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۰۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۰,۷۶۶,۰۰۰ (ده میلیون و هفتصد و شصت و شش هزار) تومان معامله شد.

قینت طلا / آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۲۹,۳۰۰,۰۰۰ (بیست و نه میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۲ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲۹,۳۰۰,۰۰۰ -۳۵۰,۰۰۰ -۱.۲ 11:17

۲۹,۶۵۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰ ۱.۶۸ روز قبل

۲۹,۱۵۰,۰۰۰ -۲۰۰,۰۰۰ -۰.۶۹ ۲ روز پیش

قیمت طلا / قیمت نیم سکه امروز

همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۱۵,۵۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

قیمت طلا / آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۹۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ (ده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

قیمت طلا / قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۵,۸۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و هشتصد هزار) تومان قیمت خورد.

قیمت طلا

قیمت طلا / سیگنال منفی دلار به بازار سکه

همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار، سکه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته وارد فاز صعودی شد.

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها از بازار سکه نشان می‌دهد که قیمت سکه با افزایش ۵۶۸ هزار تومانی، هم‌اکنون در مرز ۳۰ میلیون تومان قرار گرفته است. هر قطعه سکه امامی در حال حاضر در بازار ۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان قیمت دارد.

کارشناسان اقتصادی دلیل افزایش قیمت در بازار‌های مالی را رشد قیمت طلا در بازار‌های جهانی در پی گسترش تنش‌های موجود در منطقه عنوان می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها هر چند بازار‌ها نسبت به جنگ تمام عیار اخیر سرد شده‌اند، اما همچنان احتمال شدت گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه بالاست.

آن‌طور که از روند بازار دیده می‌شود، طی یک هفته گذشته سکه امامی ۴۰۸ هزار تومان و طی یک ماه گذشته ۲ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، هم‌اکنون در بازار هر قطعه سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

حباب سکه امامی نیز یه ۵ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

افزایش قیمت طلا تا یک ماه آینده

یک فعال بازار طلا می‌گوید: این بازار بعد از چند ماهی که از ثبات برخوردار بود با توجه به جنگ اسرائیل و حماس، تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت‌ها خیلی تغییر کرد. هر مثقال از ۱۰ میلیون به ۱۱ میلیون رسیده و انس جهانی نیز به ۲ هزار دلار افزایش یافته است. این‌ها شاید در روز‌های اول مقداری تقاضا را وارد بازار کرد، اما رفته رفته با کاهش قیمت، رفتار خریداران هم تغییر کرد و منتظرند که ببینند چه اتفاق جدیدی در بازار می‌افتد.

اقتصاد۲۴ نوشت: در آستانه یک ماهگی تنش‌ها میان حماس و اسرائیل بازار طلا همچنان درگیر نوسانات بسیاری است و در آخرین تحرکات این منطقه که شروع حملات زمینی اسرائیل به غزه را به دنبال داشت، طلا به عنوان یک محل امن برای سرمایه‌گذاری باز هم بر مدار صعود به راه خود ادامه داد. حالا اگرچه امید برای آتش‌بس در این جنگ با تصویب درخواست آتش بس فوری از سوی سازمان ملل به وجود آمده، اما پیش بینی کارشناسان همچنان بر افزایش قیمت این فلز زرد رنگ دلالت دارد.

نرخ طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر دو میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۱۳ تومان است که ۱۶ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز دوشنبه است. سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۹ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان است؛ حدود ۲۱۵ هزار تومان بیشتر از آخرین روز دوشنبه.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۱،۰۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز دوشنبه حدود ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان معامله می‌شود. بر این اساس، روز سه‌شنبه حباب سکه امامی با حدود ۸۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبلش به پنج میلیون و ۱۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلا / تغییر رفتار متقاضیان در بازار طلا با تداوم جنگ

هفته گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ از تداوم رکود در بازار طلا با وجود افزایشی شدن قیمت خبر داده بود. به گفته وی اگرچه جنگ مقداری بازار‌های جهانی طلا را افزایشی کرد و بازار‌های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد و منجر به نوسانات قیمت طلا و سکه شد، اما آنطور که در سنوات گذشته با افزایشی شدن قیمت بازار ملتهب می‌شد و تقاضا افزایش پیدا می‌کرد، این وضعیت در بازار داخل مشاهده نمی‌شود و افزایشی شدن قیمت طلا و سکه به معنای افزایش تقاضا نیست.

عبادلله محمدولی، فعال بازار طلا نیز ضمن تایید این اظهارات توضیحاتی نیز درباره وضعیت شکل گرفته در بازار ارائه کرد و به اقتصاد ۲۴ گفت: «بازار‌های مختلف زمانی که قیمت‌ها تثبیت شده است و یک سیر افزایشی ضعیفی دارد نشان دهنده این است که بازار امنی برای سرمایه گذاری است. چه در بازار طلا و چه در بازار‌های دیگر مانند مسکن و خودرو، ولی نوسانات، اراده و تصمیم را از خریداران می‌گیرد.»

این فعال بازار طلا می‌افزاید: «بازار بعد از چند ماهی که از ثبات برخوردار بود با توجه به جنگ اسرائیل و حماس، تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت‌ها خیلی تغییر کرد. هر مثقال از ۱۰ میلیون به ۱۱ میلیون رسیده و انس جهانی نیز به ۲ هزار دلار افزایش یافته است. این‌ها شاید در روز‌های اول مقداری تقاضا را وارد بازار کرد، اما رفته رفته با کاهش قیمت، رفتار خریداران هم تغییر کرد و منتظرند که ببینند چه اتفاق جدیدی در بازار می‌افتد.»

او در عین حال به خریداران و سرمایه گذاران به خصوص کسانی که سرمایه خرد دارند و می‌خواهند وارد بازار شوند توصیه کرد که در این نوسانات به هیچ وجه وارد بازار طلا و سکه نشوند، چرا که با ریسک بالایی همراه است و می‌گوید: بر اساس تجربه خودم در این سال‌ها بازار طلا بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری بلند مدت و میان مدت است. از همین رو به هیچ وجه نباید برای سوددهی کوتاه مدت به آن چشم داشت. این موضوع شاید در معامله‌های اولیه شیرین باشد، اما بقیه آن با ریسک همراه است.

با این همه پیش بینی قیمت طلا برای سرمایه‌گذاران این حوزه همچنان حائر اهمیت است. طبق پیش بینی این فعال بازار قیمت طلا در یک ماه آینده ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا / روز تعیین کننده برای طلای جهانی

به گزارش اقتصاد ۲۴، طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۹.۳۱ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس آخرین آمار تا لحظه تنظیم این گزارش بهای هر اُنس طلا در بازار‌های جهانی ۲ هزار دلار است. بازار‌های جهانی از در روز‌های اخیر با تعقیب سایه‌وار اخبار جنگ با نوسان همراه بوده و طلا نیز به تبعیت از این اصل و از آن جایی که در رابطه مستقیم با جنگ قرار دارد دوبار در دامنه ۱۹۹۰ دلار و ۲ هزار دلار در نوسان بوده است.

عامل مهم دیگر که به گفته کارشناسان اقتصادی تعیین کننده قیمت طلا خواهد بود نرخ بهره فدرال رزرو است که گفته می‌شود در روز چهارشنبه برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد. طبق گزارش‌ها به احتمال بسیار زیاد نرخ بهره در سطح ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد باقی خواهد ماند.

منبع: اقتصاد24

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: