پایگاه خبری خانه فوتبال:

عمر طولانی یا طول عمر بالا خواست بشر و علم امروزی است.دانشمندان توانسته اند دلایل داشتن عمر طولانی را پیدا کنند.پزشکی و درمان بیماریها انسان امروز را به عمر طولانی تر نسبت به گذشتگان رسانده است.

داشتن عمر طولانی با گام های بیشتر

نتایج نشان می‌دهد که سرعت راه رفتن یک فرد نقش مهمی دارد؛ راه رفتن سریع‌تر، صرف‌نظر از کل گام‌های روزانه، با خطر مرگ‌ومیر کمتر مرتبط است.
این باور رایج که افراد باید روزانه ۱۰ هزار گام برای سلامتی مطلوب بردارند را تحقیق بین‌المللی جدید دانشگاه گرانادا اسپانیا تغییر داده است.
این تحقیق نه تنها تعداد ایده‌آل گام‌های روزانه را که افراد باید هدف قرار دهند برجسته می‌کند، بلکه بر مزایای سلامتی سرعت پیاده‌روی نیز تاکید می‌کند.
ایده حمایت از ۱۰ هزار گام روزانه که حدود دهه ۱۹۶۰ در ژاپن به وجود آمد، به‌طور گسترده پذیرفته شد، اما فاقد پشتوانه علمی بود. تحقیق کنونی به این نکته اشاره می‌کند که کلید کاهش خطر مرگ زودرس به‌طور قابل توجهی در پیاده‌روی تقریباً ۷۰۰۰ قدم روزانه نهفته است.
با توجه به متوسط قدم زدن انسان، این مورد به تقریبا ۶.۴ کیلومتر در روز می‌رسد. این تحقیق همچنین مشخص می‌کند که سرعت پیاده‌روی فواید سلامتی به دست آمده را تقویت می‌کند.
فرانسیسکو بی اورتگا، نویسنده اصلی این مقاله اظهار کرد که ما نشان داده‌ایم که همیشه تعداد گام‌های بیشتر بهتر است. رسیدن به ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ قدم روزانه به‌عنوان یک هدف عملی سلامتی برای همه است.
بر اساس یافته‌ها، حتی اهداف افزایشی مانند ۵۰۰ گام روزانه اضافی نیز می‌تواند باعث بهبود سلامت شود. نتایج نشان می‌دهد که سرعت راه رفتن یک فرد نقش مهمی دارد؛ راه رفتن سریع‌تر، صرف‌نظر از کل گام‌های روزانه، با خطر مرگ‌ومیر کمتر مرتبط است.
به‌طور خلاصه، این نتایج به‌عنوان، چراغ راهنما عمل می‌کند و افراد را به سمت اهداف سلامتی قابل دستیابی از طریق پیاده‌روی هدایت می‌کند.
این تحقیق با ایجاد هدف در دسترس‌تر و شناخت نقش سرعت پیاده‌روی، راه را برای افزایش راهبرد‌های سلامت عمومی هموار می‌کند و جوامع را تشویق می‌کند تا به معنای واقعی کلمه برای سلامتی خود گام بردارند.

رازهای مهم برای عمر طولانی که باید بدانید
عمر طولانی

عمر طولانی برای شما چه تصویری دارد؟ ترسناک و غم‌انگیز با روزهای تکراری یا یک شیپور به دست تمام عیار که ندای زندگی می‌زند؟
اگر شما هم سودای کشف لحظات مختلف و لذت تجربه‌های متفاوت را دارید، در عین حال که قدر لحظات زندگی‌تان می‌دانید، احتمالا می‌خواهید به قدری عمر کنید که به تمام سفرهای نرفته، عجایب کشف نکرده، پول‌های درنیاورده، و لحظات زندگی نکرده، دست پیدا کنید.

احتمالا همه ما شب‌هایی را تجربه کرده‌ایم که تصور می‌کردیم هرگز به صبح نمی‌رسند. هر چه ثانیه جلو می‌رفت، گویی زمان سر ناسازگاری داشت و به عقب برمی‌گشت و صبح از راه نمی‌رسید.

در نهایت، بالاخره با رسیدن صبح، با تمام وجود احساس کردیم چند سالی از عمرمان را در یک شب جا گذاشتیم و گذشتیم. درمقابل، روزهایی بوده که گذر زمان را احساس نکردیم.

لحظاتی که با خاطرات خوش کنار عزیزان‌مان سپری شد. به قولی دوران خوش آن بود که با دوست به سر رفت! لحظاتی که امروز وقتی به آن فکر می‌کنید، لبخندی گرم گوشه لب‌تان می‌نشیند و به دل‌تان انگیزه و انرژی می‌دهد.

اما چه کسی بدش می‌آید تا یک عمر طولانی با سلامتی و شادی و حال خوب را تجربه کند؟ مسلما همه ما عمر ۷۰۰ ساله نخواهیم داشت تا بتوانیم به تمام آرزوهای نرسیده‌مان برسیم.

اما می‌توانیم جوری زندگی کنیم که نسبت به سن فیزیکی که در آن هستیم، تجربه‌های ۷۰۰ ساله‌ها را داشته باشیم. حتما برایتان سوال است که چطور ممکن است عمر زیاد داشته باشیم؟ با بوکاپو همراه شوید. می‌خواهیم گشتی در دنیا بزنیم و از فلسفه ایکیگای ژاپنی‌ها راز عمر طولانی را پیدا کنیم.

معنی عمر

مسلما وقتی صحبت از «عمر» به میان می‌آید، منظورمان طول عمر است. طول عمر گاهی به معنای امید به زندگی است و گاهی برای بررسی سن افراد به کار می‌رود.

اصطلاح عمر کوتاه یا عمر بلند در واقع به تعداد سال‌های زندگی فرد، فارغ از کیفیت زندگی اشاره دارد. اما سوال اینجاست، میزان امید به زندگی چه رابطه‌ای با افزایش طول عمر انسان‌ دارد؟

خوشبینی تا چه میزان می‌تواند به ما کمک کند که از بیماری دور بمانیم و زندگی شادتری را در عمرمان تجربه کنیم؟ کتاب خوشبینی اکتسابی به این سوال پاسخ داده است.

میزان امید به زندگی به کیفیت زندگی شما و میزان خوشبینی‌تان بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید امید به زندگی‌تان بیشتر شود، این کتاب را مطالعه کنید.

عمر طبیعی انسان

مطالعات نشان داده ۲ عامل اصلی در عمر طبیعی انسان تاثیرگذار است:

سبک زندگی

 ژنتیک

البته طبق این مطالعه حدود ۳۰ درصد از عمر انسان به ژنتیک او بستگی دارد. این در حالی است که سبک زندگی در عمر طبیعی انسان در ایران یا کشورهای دیگر پس از ۸۰ سالگی، تاثیری ندارد و ژنتیک است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

البته این تاثیر در افزایش عمر شما پس از ۸۰ سالگی تنها یک سوم است. بنابراین اگر مادربزرگ یا پدر بزرگی دارید که تا ۹۰ یا ۱۰۰ سالگی عمر کردند، تنها یک سوم احتمال وجود دارد شما هم عمر طولانی داشته باشید.

راز طول عمر در قرآن

در قرآن کریم، بارها در مورد طول عمر و سلامتی، صحبت شده است. اگر می‌خواهید عمر بابرکت و طولانی داشته باشید، می‌توانید به آیات زیر از قرآن کریم، تکیه کنید. توصیه‌هایی که در قرآن کریم شده است، می‌تواند در بهبود طول عمر موثر باشد. توصیه‌هایی از جمله:

صبحانه را در ساعات اولیه صبح صرف کنید

طبق آیه ۶۳ سوره مریم، قرآن به ۲ وعده در روز، یعنی صبح و شام، اشاره دارد. بنابراین صبحانه را فراموش نکنید.

حجم وعده‌های غذایی‌تان را کنترل کنید

در آیه ۸۱ سوره طه، ذکر شده تا از نعمات و خوراکی‌ها استفاده کنیم اما بیش از حد در خوردن آن زیاده‌روی نکنیم. از لحاظ پزشکی نیز گفته شده پیش از اینکه سیر شوید، دست از بشقاب غذا بکشید.

خود را لایق آرامش پس از بخشش بدانید

در قسمت‌های مختلفی از قرآن، از جمله آیه ۳۶ سوره فصلت می‌بینیم که توصیه به بخشندگی و بخشایش است. روانشناسان هم معتقدند که کینه و کدورت می‌تواند آسیب جدی بر روح و روان و جسم وارد کند و در نهایت باعث کاهش طول عمر می‌شود.

اضطراب، خشم و دلسردی می‌تواند در روابط‌تان تاثیر منفی بگذارد و روح‌تان را آزرده کند. اگر نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیفتد، مطالعه کتاب هنر شاد زیستن به شما کمک می‌کند تا به آرامش درونی برسید.

با دوستان و آشنایان وقت بگذرانید و تفریح کنید

احتمالا این را شنیده باشید که صله ارحام در داشتن عمر طولانی موثر است. از این بابت احساس خوبی که از دیدن خویشاوندان به شما و آن‌ها دست می‌دهد، قلب‌تان را گرم می‌کند.

به همین دلیل داشتن روابط اجتماعی بالا به شما کمک می‌کند تا رشد کرده و احساس تنهایی نکنید.

محاسبه طول عمر
عمر طولانی

محاسبه طول عمر از طریق نرم افزار محاسبه طول عمر یا تست‌های مختلف امکان پذیر است. البته این‌ها صرفا جنبه سرگرمی دارد. در این نرم افزارها چند سوال در زمینه

سلامتی شما

میزان مصرف مشروبات و دخانیات

وضعیت ژنتیک

سابقه حضور فرد دیابتی در خانواده

میزان تحرک و استرس

مصرف گوشت و مرغ

میزان آلودگی هوا و …

از شما پرسیده می‌شود و بر مبنای جواب‌هایی که می‌دهید، تخمینی از طول عمر را به شما نشان می‌دهد. مسلما اگر:

سبک زندگی درستی داشته باشیم

در معرض هوای تازه و طبیعت سرسبز و ناب قرار بگیریم

نوازش آفتاب واقعی را بر روی پوست‌مان به‌طور مرتب حس کنیم

استرس را از خودمان دور کرده و حس خوشبختی داشته باشیم

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: