پایگاه خبری خانه فوتبال:

اکبر گلپایگانی صدای طلایی آواز ایرانی درگذشت.مرحوم اکبر گلپایگانی مشهور به گلپا بود.اکبر گلپایگانی در 90 سالگی بر اثر بیماری رهسپار دیار باقی شد.

اطلاعیه همسر اکبر گلپایگانی

خانواده «گلپا» هیچ سخنگویی ندارد | از درج آدرس منزل و اطلاعات نادرست، دلگیریم| شرایط خاکسپاری در قبرستان ظهیرالدوله مهیا نشد

«گلرخ گرایلی» همسر استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) جزییات کامل و دقیق مراسم خاکسپاری و تشییع همسرش را اعلام کرد.
بهمن بابازاده خبرنگار موسیقی در گفت‌وگو با همسر استاد نوشت: او با گلایه از برخی افراد منتسب به خانواده گلپا، گفت: «خانواده گلپا هیچ سخنگویی ندارد. تمام تصمیم ها برای مراسم از سوی خانواده گرفته شده است. مراسم تشییع ایشان ساعت ۱۰ صبح فردا سه شنبه ۱۶ آبان در قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.»
خانم گرایلی با گلایه از انتشار آدرس منزل شخص گلپا در برخی رسانه ها و فضای مجازی، تاکید کرد: «از انتشار آدرس منزل شخصی و اطلاعات نادرست دلگیریم. پیگیری برای خاکسپاری ایشان در قبرستان ظهیرالدوله طبق وصیت شان انجام شد ولی ظاهراً این شرایط مهیا نیست و آقای نوربخش اعلام کردند این موضوع شدنی نیست.»
اکبر گلپایگانی (گلپا) شامگاه ۱۳ آبان در بیمارستان نیکان به دلیل ایست قلبی درگذشت.

مراسم یادبود و عزاداری در خانه اکبر گلپایگانی

تصویر تاریخی اکبر گلپایگانی در کنار اسطوره‌های تیم منچستریونایتد
اکبر گلپایگانی

در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) ‎گلپا کنسرتی در لندن داشت که این موضوع باعث شد چند تا از ستاره های بزرگ آن زمان تیم منچستر یونایتد برای شنیدن موسیقی و صدای گلپا به کنسرت او بروند. ‌مرحوم ‎هوشنگ ظریف هم در این کنسرت نوازنده تار بود و گویا یکی از شاگردان ‎گلپا که با اعضای تیم منچستر در ارتباط بوده،از سوابق هنری و آثار او برای آن ها می گوید. اکبر گلپایگانی معروف به گُلپا از خوانندگان سرشناس موسیقی اصیل ایرانی بود.این خواننده پیشکسوت سرشناس کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر امروز شنبه ۱۳ آبان ماه بر اثر بیماری درگذشت.

اعلام جزئیات مراسم خاکسپاری اکبر گلپایگانی

پیکر اکبر گلپایگانی سه‌شنبه ۱۶ آبان ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل منزل این مرحوم به آدرس فرمانیه، خیابان وطن‌پور، پلاک ۲۶ به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) رهسپار می‌شود.
پیکر زنده‌یاد اکبر گلپایگانی معروف به «گلپا» سه‌شنبه (۱۶ آبان) به خانه ابدی رهسپار می‌شود.
محمد گلریز (خواننده و برادر اکبر گلپایگانی فقید) در گفت‌وگویی با ایسنا از جزئیات خاکسپاری برادرش خبر داد.
بنابر آنچه گلریز می‌گوید، پیکر اکبر گلپایگانی سه‌شنبه ۱۶ آبان ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل منزل این مرحوم به آدرس فرمانیه، خیابان وطن‌پور، پلاک ۲۶ به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) رهسپار می‌شود.
او همچنین گفت که احتمالا روز پنجشنبه ۱۸ آبان مراسم ختم این هنرمند فقید برگزار می‌شود.

اکبر گلپایگانی ۱۰ بهمن سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد.
در سال ۱۳۱۸ گلپا وارد دبستان فرهنگ شد و به عنوان قاری قرآن در کلاسش برگزیده شد. پس از این فعالیتها، اکبر گلپایگانی با آشنایی با تعدادی قاری قرآن و تعزیه‌خوان و کار کردن زیر نظر آنها اصول اولیه آوازخوانی را آموخت. در سال ۱۳۲۰ وی به‌طور جدی و منظم تعلیم موسیقی و دستگاه‌ها را نزد پدرش آغاز کرد. اکبر گلپایگانی در سال ۱۳۲۶ اولین تجربه شرکت در یک گروه ارکستر کر را به دست آورد و در سال ۱۳۲۷ در انجمن موسیقی مدرسه نظام عضو شد و از سال ۱۳۲۸ به بعد کم‌کم با اساتید طراز اول موسیقی آشنا شد و تعلیم را زیر نظر این اساتید آغاز کرد.

گلپا اجرای بیشترین آواز در برنامه گلها را دارد.
او در سال ۸۴، دکترای افتخاری از دانشگاه تهران دریافت کرد. همچنین آوای آواز او در یک فیلم جهانی به نام «مده آ» ساخته کارگردان ایتالیایی پازولینی گنجانده شد.

آهنگ زیبای چرا عاشق نباشم...روزی که اکبر گلپایگانی از نبودن خواند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: