پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی ازبکستان می‌گوید که بازی فردا با ایران تفاوت بسیار زیادی نسبت به فینال تورنمنت کافا دارد.
به گزارش "ورزش سه"، ایران در دومین دیدار خود از مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 و همچنین جام ملت‌های آسیا 2027 به مصاف ازبکستان خواهد رفت. دیداری که قرار است در شهر تاشکند برگزار شود و مهم‌ترین بازی این گروه محسوب می‌شود.

سرچکو کاتانچ سرمربی ازبکستان در نشست خبری پیش از بازی شرکت کرد و پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران بود. او گفت که دیدار با ترکمنستان دیگر اهمیت خود را از دست داده است و باید در مورد بازی با ایران صحبت کنیم!

کاتانچ در این نشست خبری گفت: روز همگی به‌خیر! حرف خاصی برای گفتن نیست. برای بازی فردا آماده‌ایم. ما می‌دانیم که دیدار مهمی است، همه چیز را به خوبی درک می‌کنیم. می‌توان گفت که نه تنها ایران، بلکه همه مسابقات در این گروه از اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: فوتبال با نتیجه صفر – صفر شروع می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که فرصت‌ها برابر است. شاگردان من به انگیزه نیاز ندارند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چه نوع حریفی در مقابل آن‌ها قرار دارد.

سرمربی ازبکستان اضافه کرد: اعتراف می‌کنم که چند مشکل مقابل ترکمنستان وجود داشت. با این حال، نمی‌تواند به طور جدی ما را تحت تأثیر قرار دهد. فردا در جو استادیوم عالی بازی خواهیم کرد. فکر می‌کنم همه چیز برای ما خوب تمام شود.

او درباره تقابل قبلی با ایران در کافا گفت: فینال جام کافا دوستانه بود. به همین دلیل نیازی نیست که به آن بازی توجه خاصی شود. فردا یک بازی رسمی است و بدون شک آن را جدی خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: دیدار با ترکمنستان اهمیت خود را از دست داد. حالا بیایید درباره ایران و دیدار حساسی که در پیش داریم، صحبت کنیم. من 2 سال است که با این بازیکنان کار می‌کنم. سعی می‌کنم از همه لحاظ با خصوصیات آن‌ها آشنایی داشته باشم.

کاتانچ اضافه کرد: دیدار در مرحله مقدماتی با کافا کاملا متفاوت است. فشار در آنجا زیاد خواهد بود، از مربی گرفته تا بازیکنان، مهم این است که بتوانیم شرایط را به درستی ارزیابی کنیم. ایرانی‌ها در حال حاضر ترکیب فوق‌العاده‌ای دارند. شما بهتر از من می‌دانید که مهاجمان، وینگرها و هافبک‌های ایران در چه وضعیتی هستند.

سرمربی ازبکستان در پاسخ به این سوال که آیا اوتابک شوکوروف قرار است مانند بازی‌های اخیر به عنوان یک عنصر تهاجمی بازی کند، گفت: از بازیکنانم می‌خواهم که هر کاری برای پیروزی انجام دهند. بنابراین اوتابک فهمید که برای پیروزی باید تهاجمی بازی کند. اما در این زمینه دستور خاصی نمی‌دهم.

کاتانچ در پایان گفت: اگر بازیکنان در باشگاه‌های درجه یک بازی کنند، روی نتایج ما هم تاثیر می‌گذارد. دلیلش این است که تیم‌های بزرگ همیشه ذهنیت برنده بالاتری دارند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: