پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان نوعی وام است که دولت برای کمک به بازنشستگان پرداخت می کند. وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان با شرایط عالی و بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود.

30 میلیون وام بازنشستگان واریز شد

از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲۳۷ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران استان خوزستان وام ضروری دریافت کرده اند.

 «آرش رشادتمند» مدیر صندوق استان خوزستان در این باره اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی پنج نوبت، ۷۲۳۷ فقره وام ضروری با کارمزد ۴ درصد از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به مشترکین استان خوزستان پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: در مرحله پنجم واریز وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری، به ۱۴۵۵ نفر بازنشسته و وظیفه‌بگیر در استان خوزستان این وام پرداخت شده است.

رشادتمند در پایان گفت: همزمان با واریز مرحله پنجم وام ضروری، وام حمپاد(حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی) نیز در مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ ۶ میلیون تومان به حساب ۱۴ نفر و در مقطع دکتری به مبلغ ۸ میلیون تومان به حساب ۵ نفر از بازنشستگان استان خوزستان واریز شد.

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان کی باز می شود؟

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران در خصوص وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

شماری از بازنشستگان کارگری از باز نشدن سامانه ثبت نام وام بیست میلیون تومانی انتقاد کردند. براساس اطلاعیه‌های صادر شده قرار بود این سامانه برای ثبت نام بازنشستگان از بیستم ماه باز شود.

حسن ایزدان در این رابطه گفت: متاسفانه تا این لحظه سامانه ثبت نام وام باز نشده است؛ به نظر می‌رسد به دلیل اینکه دیگر به پایان ماه نزدیک شده‌ایم، باز شدن این سامانه در ماه جاری منتفی باشد.

به گفته وی، به احتمال زیاد ثبت نام وام بازنشستگان به ماه آینده موکول می‌شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

ایزدان با بیان اینکه بازنشستگان بسیاری در انتظار دریافت وام بودند؛ گفت: بازنشستگان با مراجعه به کانون نسبت به این مساله انتقاد می‌کنند؛ این در حالیست که باز شدن سامانه برای ماه جاری برعهده‌ی سازمان تامین اجتماعی بوده و سازمان هنوز به این مهم اقدام نکرده است.

وام بازنشستگان

این فعال صنفی بازنشستگان گفت: مستمری‌بگیران سازمان برای دریافت یک وام ناچیز بیست میلیون تومانی نباید تا این اندازه انتظار تحمل کنند.

وام بازنشستگان 2 برابر شد ؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی از واریز مرحله چهارم تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی از واریز مرحله چهارم تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

میرهاشم موسوی گفت: یکی از خدماتی که سازمان تأمین‌ اجتماعی در کنار پرداخت بموقع مستمری ماهانه به بازنشستگان ارائه می‌دهد، تسهیلاتی است که برای رفع مشکلات در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد و در سال جاری، رقم این تسهیلات قرض‌الحسنه به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌ اجتماعی در این مرحله خبر داد و افزود: با احتساب این پرداختی‌ها، از ابتدای امسال جمعاً ۱۵۷ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور پرداخت شده است.

موسوی گفت: در مرحله چهارم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌ اجتماعی، 40 هزار فقره وام 20 میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌ اجتماعی پرداخت ‌شد. در این مرحله ثبت‌نام این افراد که مشکل بانکی نظیر معوقه یا مسدودی حساب نداشته‌ و واجد شرایط بوده‌اند، توسط کانون‌های بازنشستگی در سامانه ثبت نهایی شده بود. این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شده و پیامک آن هم برای بازنشستگان ارسال شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: