پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان |وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود. وام بازنشستگان در 3 نوع مختلف پرداخت خواهد شد.

جدیدترین خبر درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران، جزئیات اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران این صندوق را تشریح کرد و گفت: ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از هفته جاری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محسن کهتری در این باره اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر متولی امر بیمه اجتماعی جوامع مختلف هدف شامل ساکنین مناطق روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و همچنین شاغلین کشاورزان، قالیبافان، هنرمندان صنایع دستی و کارگران فصلی است.

وی افزود: در این صندوق یک ­سوم مبلغ حق بیمه توسط بیمه شده و دو سوم آن توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران با بیان اینکه این صندوق در راستای ارائه خدمات کمی و کیفی مطلوب به بخشی از جامعه هدف خود که شامل مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان متوفی هستند، برای اولین بار اقدام به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه کرده است گفت: این تسهیلات بدون ضامن، بدون وثیقه و بدون بهره، در اختیار مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد.

کهتری ادامه داد: تعداد افراد مشمول دریافت تسهیلات در سطح کشور ۲۲ هزار نفر است. در استان تهران، جمعاً ۲۳۰۰ خانوار مستمری‌بگیر داریم و از این تعداد، مستمری بگیرانی که مشمول این طرح هستند، می‌توانند ازآن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به مستمری بگیران مشمول دریافت این تسهیلات از طریق کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استان تهران آغاز شده و هر یک از این متقاضیان با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود، می‌توانند نسبت به تکمیل فرم درخواست، اقدام و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند گفت: ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از هفته جاری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران اضافه کرد: آدرس و شماره تماس ۳۶ دفتر کارگزاری استان تهران از طریق سایت اینترنتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به نشانی roostaa.ir در دسترس متقاضیان قرار دارد.

وام بازنشستگان افزایشی شد؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی از پرداخت ۱۷۰ هزار فقره وام به بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای افزایش مبلغ وام در سال آینده هستیم.

علی دهقان‌کیا در ارتباط با آخرین آمار پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بنا بر آخرین گزارشی که از کانون بازنشستگان دریافت شده است در کل کشور ۱۷۰ هزار نفر و در تهران بالغ بر ۳۰ هزار نفر وام خود را پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رقم وام پرداختی ۱۲ میلیون تومان بوده و ثبت نام و پرداخت به سایر بازنشستگان و متقاضیان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که میزان وام بازنشستگان سال آتی افزایش پیدا خواهد کرد گفت: در این بخش صحبتی نشده ولی ما انتظار داریم که این رقم در سال آینده افزایش پیدا کند اما به طور کلی هنوز در بحث رقم جلسه و مبحثی نداشته‌ایم.

وی در ارتباط با رقم و زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تأمین اجتماعی تصریح کرد: آنچه را که سازمان تأمین اجتماعی تاکید دارد این است که میزان عیدی به بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت می‌شده است البته ما انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر باشد اما به هر ترتیب احساس می‌شود که میزان عیدی همانند فرمول سنوات گذشته به بازنشستگان پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: در خصوص رقم آن هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است همچنین در خصوص زمان آن نیز باید منتظر اعلام سازمان تأمین اجتماعی باشیم اما پیش‌بینی می‌شود که طبق سنوات گذشته در بازه زمانی سال‌های قبل پرداخت شود.

وی در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: در این خصوص از هفته‌های آتی جلسات برگزار می‌شود و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که عنایت ویژه‌ای را به شرایط اقتصادی و زندگی بازنشستگان داشته باشد./تجارت نیوز

وام بازنشستگان / سقف خالص پرداختی حقوق بازنشستگان: ۵۰ میلیون

همچنین در لایحه بودجه سال آتی ذکر شده است که سقف خالص پرداختی متوسط سالانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هرعنوان در سال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوقهای بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در کلیه مناطق کشور به میزان پانصد میلیون ریال (۵۰ میلیون تومان) است.

پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی و همچنین شرکت ها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.

وام بازنشستگان / مجوز واگذاری اموال برای پرداخت پاداش پایان خدمت

در این لایحه آمده است که به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و مستثنیات آن اجازه داده می‌شود برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان خود با هدف تسهیل در پرداخت،  در صورت موافقت مستخدم یا مستخدمین مشمول بازنشستگی، با تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به واگذاری اموال مازاد منقول و غیرمنقول دستگاه پس از اخذ مجوز از عالی ترین مقام دستگاه و تعیین قیمت آن با ارزیابی سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری، به واجدان شرایط بازنشستگی به صورت منفرد یا مشترک اقدام کند.

دستورالعمل اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور ظرف سه ماه پس از تصویب قانون، ابلاغ خواهد شد./ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: