پایگاه خبری خانه فوتبال:

استقلال در شرایطی روز پنج شنبه به مصاف پرسپولیس می رود که دست برتری در دربی های اخیر برای سرخ ها بوده است.
به گزارش "ورزش سه"، کمی بیشتر از 24 ساعت تا آغاز دربی شماره 102 استقلال و پرسپولیس باقی مانده است. آبی پوشان برای حفظ صدرجدول رده بندی و افزایش فاصله با رقیب دیرینه به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند و در سمت مقابل نیز شاگردان گل محمدی که یک بازی کمتر انجام داده اند، به دنبال کاهش فاصله با صدر هستند.

جواد نکونام که با غیبت دو مهره مهم و تأثیرگذار خود در خط دفاعی یعنی ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند روبرو است، فردا کار سختی را برابر پرسپولیس خواهد داشت. با این حال، آبی پوشان با انگیزه پیروزی در این مسابقه و شکستن طلسم عجیبی که در دربی ها به آن گرفتار شده اند، پای به زمین مسابقه می گذارند.

در شرایطی که طی سالیان متمادی استقلال در دربی پایتخت عملکرد بهتری نسبت به رقیب داشت و تعداد پیروزی های این تیم بیشتر از رقیب دیرینه بود، اما پس از پیروزی معروف سه بر صفر در جام حذفی و خلق رکور معروف سوبله چوبله، آبی ها در سراشیبی عجیبی گرفتار شده اند و برابر همشهری خود، نتایج بسیار ضعیفی را به دست آورده اند.

از بهمن 1390 و دربی که پرسپولیس با هت تریک ایمون زیاد به پیروزی رسید، تا به امروز 26 دربی در زمین مسابقه برگزار شده و تکلیف یک مسابقه نیز با رأی کمیته انضباطی مشخص شده که در کل و از این 27 شهرآورد اخیر، استقلال فقط در 2 مسابقه توانسته است در طول 90 دقیقه به پیروزی برسد.

در این 27 شهرآورد اخیر، استقلال یک بار و در دربی شماره 85 و یک مرتبه نیز در دربی 87 برنده از زمین خارج شد و در سایر مسابقات، نتوانسته است در جریان بازی از سد حریف سنتی خود عبور کند. البته آبی پوشان دو بار و در ضربات پنالتی، با هدایت فرهاد مجیدی از سد حریف خود عبور کردند که طبق قوانین فیفا، این دو بازی جزو آمار پیروزی ها در تقابل های دو تیم محاسبه نمی شود.

من اینکه از آخرین پیروزی استقلال برابر پرسپولیس که در جریان بازی به دست آمده باشد، پنج سال و 9 ماه و سیزده روز می گذرد. در دیداری که آبی پوشان با تک گل وریا غفوری به پیروزی رسیدند و پس از آن، چهارده شهرآورد دیگر برگزار شده که استقلال در جریان بازی به پیروزی دست پیدا نکرده ولی دو مرتبه با برتری در ضربات پنالتی، راهی مرحله بعد جام حذفی شده است.

حالا و در شرایطی که طی 27 دربی اخیر سهم پرسپولیس 11 پیروزی و استقلال 2 برد بوده است (یک مورد از پیروزی های سرخپوشان با رأی کمیته انضباطی به دست آمد)، جواد نکونام تلاش می کند تا به طلسم طولانی مدت آبی ها برابر رقیب دیرینه پایان دهد که البته برای رسیدن به این هدف، کار بسیار سختی را در پیش دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: