پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدافع میانی پرسپولیس در بازی مقابل تیم سابقش یک تصویر حیرت‌انگیز از خود نشان داد.
به گزارش ورزش سه گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس در دو بازی نیم فصل دوم در مرکز خط دفاعی سرخ‌ها در کنار محمد حسین کنعانی‌زادگان به میدان رفته است.
گولسیانی که فصل قبل در کنار پورعلی‌گنجی عملمکردی فوق‌العاده در خط دفاعی پرسپولیس داشت در نیم فصل نخست فصل جاری نتوانست با کنعانی شرایط فصل قبل را در دفاع سرخ‌ها تکرار کند و تا حدودی افت عملکرد داشت.

این مدافع بلند قامت که حالا یکی از خارجی‌های باسابقه فوتبال ایران به حساب می‌آید در تعطیلات زمستانی و بعد از شروع سال جدیدی میلادی به کشورش رفت و با وجود شروع شدن تمرینات زیر نظر اوسمار دیرتر به تهران برگشت چرا که از یک مصدومیت کهنه زانو رنج می‌برد و نیاز داشت تا در گرجستان روی زانوی خود تزریقی انجام دهد و مدتی تمرین نداشته باشد.

گولسیانی در دو بازی اخیر پرسپولیس بخصوص در مصاف با تراکتور که در سی دقیقه پایانی تیم اوسمار بشدت  تحت فشار قرار گرفته بود نمایش قابل تحسینی ارائه داد و در  ثبت کلین شیت بیرانوند جزو نفرات موثر بود کما اینکه در اراک نیز دچار اشتباه نشد و اگر بیرو آن سوپرگل را نمی‌خورد این خط دفاع در آن بازی هم نمره قبولی گرفته بود.

با این وجود آنچه در مورد گولسیانی در اردوی پرسپولیس قابل توجه بوده غیر از مصاحبه‌های حرفه‌ای و صحبت‌های بدون حب و بغضش، تعصب و جدیت او در مسابقات رسمی بوده بدون اینکه قصد نمایش داشته باشد یا در مصاحبه‌هایش گنده گویی کند.

گولسیانی مقابل تراکتور از قدرت دفاعی خود و تجربه بازیخوانی و بازیسازی‌اش به بهترین شکل ممکن استفاده کرد ضمن اینکه مثل بازی در اراک هر وقت نیاز بوده در دقایق پایانی به عنوان مهاجم نزدیک به دروازه حریف کار کرده تا از بازی مستقیم، ضربات ایستگاهی و پرتاب‌های بلند اوت تیمش را به گل برساند.

نمونه این اتفاق در بازی رفت با ذوب آهن رقم خورد که او موفق شد دروازه تیم سابقش را با ضربه سر باز کرده و پرسپولیس از اولین باخت فصل خود فرار کند.

اما همبازیان گولسیانی از او یک تصویر خاص سراغ دارند که می‌تواند نشانگر  تعصب او در زمین مسابقه باشد. یکی از همراهان تیم پرسپولیس با اشاره به یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیمش در نیم فصل اول می‌گوید: «بعد از بازی با سپاهان در نقش جهان که تیم ما باخت باید بدن گولسیانی را می‌دیدید. وقتی در رختکن لباسش را در آورد بدن او مثل سربازی بود که انگار بدون سپر و زره وارد میدان جنگ شده است.»

این پرسپولیسی ادامه داد: «با توجه به اینکه پوست گولسیانی سفید است تمام بدن او جای زخم، جای ناخن و چنگ بازیکنان حریف و مجروحیت و کبودی ناشی از ضربه بود. این زخم‌ها در تمام نقاط بدن، دست‌ها و پاهای او مشهود بود و تصویر عجیبی به وجود آورده بود که اگر به عنوان عکس ثبت می‌شد، در فضای مجازی حتما وایرال می‌شد و همه هواداران درباره تعصب و جنگندگی این مدافع حرف می‌زدند.»

عضو باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «باور کنید تصویر بدن گولسیانی شبیه بروسلی در فیلم معروف «اژدها وارد می‌شود» بود و نشان می‌داد او چه تلاشی در این بازی کرده است.»

در آن مسابقه گولسیانی بعد از سوپرگل رضا اسدی، در دقایق پایانی به خط حمله پرسپولیس اضافه شد و یک موقعیت گلزنی هم داشت اما در نهایت نتوانست مانع از شکست سرخ‌ها مقابل تیم سابقش شود.

گولسیانی سه گله در لیگ برتر در نیم فصل اول با از دست دادن پنالتی در بازی حساس مقابل الدحیل در کانون توجه و انتقاد قرار گرفت اما بعد از آن با ثبت بریس مقابل شمس آذر جبران کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: