پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، روز گذشته و لابه‌لای اخبار مربوط به کرونا، فدراسیون فوتبال، محمدحسین میثاقی، مهدی تاج، عادل فردوسی‌پور و تعلیق فوتبال ایران شایعه‌ای درباره معاون ورزشی پیشین باشگاه استقلال نظر طرفداران این تیم را به خود جلب کرد. اینکه عنوان شده بود از نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی به علی خطیر تأکید و توصیه شده فعلاً به ایران برنگردد، چون ممکن است خطراتی تهدیدش کند! به همین بهانه با این مسئول پیشین باشگاه استقلال تماس گرفتیم که در سوئیس پاسخگوی سؤالات ما شد.

ماجرای اخطار نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی به شما چیست؟

ظاهراً یک خبرنگار ورزشی در روزنامه ارگانی با توییتی دوخطی درباره من نوشته که به من توصیه شده ایران را ترک کنم و دیگر هم به آنجا برنگردم. فارغ از اینکه این توییت دوخطی به نوعی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود، باید سؤال کرد اگر من مرتکب جرمی شده یا تخلفی داشتم، چطور مرا به فرار از کشور ترغیب کرده‌اند؟ در صورتی که وقتی در ایران بودم، می‌توانستند با چنین بهانه‌ای مرا احضار کنند.

پس این موضوع را کاملاً رد می‌کنید؟

صددرصد! این شایعه کاملاً بی‌پایه و اساس است و وقتی آن را شنیدم خنده‌ام گرفت، اما همان دیروز اقدامات حقوقی‌ام را در رابطه با نویسنده این متن شروع کردم و از وکیلم خواستم تا در مراجع قضایی پیگیر این بحث باشد و قطعاً در این باره کوتاه نخواهم آمد.

چطور؟

برای اینکه حتی نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی هم می‌توانند علیه این فرد اعلام جرم کنند. چون این خبرنگار آن‌ها را هم زیر سؤال برده! اگر من مرتکب خطا یا جرمی شدم، چطور آن‌ها مرا ترغیب به فرار از مملکت کردند؟ این فرد خواسته یا ناخواسته جرم سنگینی مرتکب شد.

مدتی به خاطر ممنوعیت پرواز‌ها در ایران بودید. چه زمانی به سوئیس برگشتید؟

من برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفند به ایران برگشته بودم که با تعویق انتخابات به خاطر کرونا و مسائل بعد از آن در رابطه با قرنطینه، در ایران ماندم. به تازگی به سوئیس برگشتم و هر زمان هم که فرصت کنم به وطنم برمی‌گردم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: