پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، یکی از بازی‌های حساس تیم‌های بیگ‌سیکس امشب در ورزشگاه استمفوردبریجِ خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد. از ساعت ۲۳:۴۵ چلسی که در پی تثبیت جایگاهش برای حضور در لیگ قهرمانان است به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت که نایب‌قهرمانی را در چنگ خودش می‌بیند.

چلسی؛ فصل موفق

بدون تجربه مربیگری در لیگ برتر، حضور بین ۴ تیم بالای جدول برای فرانک لمپارد عالی خواهد بود. چلسیِ فصل جاری کمبودهایی داشته، اما نمی‌توان فرانکی را زیر سؤال برد. شاید اگر اعتمادبه‌نفس آبی‌ها در دیدارهای بزرگ بیشتر باشد و به خودباوری برسند، مثل این فصل ۳ شکست مقابل منچستری‌ها برای‌شان رقم نخورد. چلسی در مقطعی بحرانی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته که ۵ بازی از ۷ بازی را باخت، در کل سرحال و آماده بوده. در بازگشت به رقابت‌ها هم واکنش خوبی به گل خورده مقابل استون‌ویلا داشتند. برخلاف خیلی تیم‌ها از جمله لیورپولِ صدرنشین، تیم لمپارد در دوران قرنطینه نشان داده خوب آماده شده. چلسی در لیگ برتر می‌خواهد همین جایگاه چهارمی را حفظ کند در جام‌حذفی اگر لمپارد جام بگیرد فصل اولش با موفقیت تمام خواهد شد. چرا که در لیگ قهرمانان هم با باخت ۳ گله در بازی رفت مقابل بایرن تقریباً شانسی برای پیروزی ندارند. فعلاً امشب لمپارد نمی‌خواهد مقابل سیتی و گواردیولا بازنده باشد.

منچسترسیتی؛ خوشبینی پپ

تیم پپ گواردیولا توفانی به مسابقات برگشت. برد ۵ گله مقابل برنلی نشان داد سیتیزن‌ها هیچ مشکلی با جایگاه‌شان ندارند و روحیه‌شان را با وجود اختلاف امتیاز زیاد با لیورپول حفظ کرده‌اند. گواردیولا خوب می‌داند که با وجود ناکامی در کسب سومین قهرمانی متوالی، ادامه فصل اهمیت زیادی دارند. بردهای سیتی می‌تواند روحیه این تیم را برای ادامه رقابت‌های جام‌حذفی و لیگ قهرمانان بالاتر ببرد. او خوش‌بین است که تیمش در لیگ قهرمانان تا فینال برسد. از طرفی در کنفرانس خبری پس از بازی با برنلی جوری وانمود کرد که گویی سیتی محروم نشده و می‌تواند با دوم شدن به لیگ قهرمانان برسد! گواردیولا این روزها تلاش کرده از برخی بازیکنان جوانش هم بیشتر استفاده کند و همین مورد می‌تواند روی آینده سیتی هم تأثیر داشته باشد. اگر محرومیت سیتی پابرجا بماند، شاید خرید بازیکن برای آن‌ها سخت شود. با نتایجی که پپ مقابل چلسی گرفته، پیروز شدن در این بازی هم برای تیم او دور از دسترس نیست. البته فصل قبل در لندن به چلسی باختند.

آخرین جدال

نوامبر ۲۰۱۹ منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد موفق شد ۲ بر یک چلسی را شکست دهد. دبروینه و محرز برای سیتیزن‌ها گل زدند و کانته تنها گل چلسی را به ثمر رساند.

آمار بازی

۴۵) در ۴۵ دیدار لیگ برتری چلسی و منچسترسیتی، ۲۵ بازی را لندنی‌ها برده‌اند و پیروز ۱۳ دیدار منچستری‌ها بوده‌اند. ۷ بازی هم مساوی شده است.

یک) چلسی در ۵ بازی آخرش مقابل سیتی در لیگ برتر فقط یک برد داشته. بین باخت‌های‌شان تحقیر شدن با ۶ گل هم به چشم می‌خورد.

۷۶) منچسترسیتی با وجود اینکه در کورس قهرمانی از لیورپول عقب افتاده، بهترین خط حمله لیگ برتر را دارد. ۷۶ گل زده در ۳۰ بازی برای تیم گواردیولا ثبت شده.

۶) سیتیزن‌ها در حالی در ۶ بازی از ۹ بازی آخرشان مقابل چلسی پیروز شده‌اند که پیش از آن در ۳۴ بازی آمار بردشان همین تعداد بود.

یک) چلسی فقط یک مرتبه در ۱۱ بازی آخر لیگ برتری مقابل منچسترسیتی کلین‌شیت کرده است.

۳) آبی‌های لندن این فصل هر ۳ جدالش مقابل تیم‌های شهر منچستر را باخته‌اند.

۷۴) تیم لمپارد در دیدار مقابل استون‌ویلا مالکیت توپ ۷۴ درصدی داشته. آن‌ها در فصل جاری ۲۹ مرتبه مالکیت توپ بیشتری نسبت به رقبا داشته‌اند.

۱۸) منچسترسیتی ۱۸ بازی از ۲۰ بازی میان‌هفته خودش در لیگ برتر را برده و فقط ۲ بازی مقابل لسترسیتی و نیوکاسل را باخته.

۳) اولیویه ژیرو مهاجم چلسی اگر مقابل سیتی گل بزند برای اولین مرتبه از ژانویه ۲۰۱۷ به بعد در ۳ بازی متوالی لیگ برتری گلزنی کرده.

۱۰) گابریل ژسوس مهاجم چلسی ۶ گل و ۴ پاس‌گل در ۱۶ بازی لیگ برتری در لندن به ثبت رسانده است. او هر ۷۴ دقیقه یک بار تأثیرگذار بوده.

مصدومان و محرومان

فیکایو توموری و کالوم هادسون اودوی مصدومان چلسی برای این دیدار هستند. البته احتمال رسیدن اودوی به دیدار مقابل سیتی وجود دارد. سرخیو آگوئرو در بازی قبلی مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد. کلودیو براوو، جان استونز و اریک گارسیا هم دیگر مصدومان منچسترسیتی بوده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، کریستنسن، آلونسو، کانته، جورجینیو، کواچیچ، ویلیان، پولیشیچ و ژیرو

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، لاپورت، فرناندینیو، مندی، دبروینه، رودری، گوندوغان، استرلینگ، فودن و ژسوس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: