پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، در یکی دور روز گذشته نام مریم رجوی رهبر سازمان تروریستی  منافقین چندین بار مطرح شد؛ مهمترین آن خبری بود که از مرگ او حکایت می‌کرد. فعالان فضای مجازی که از هلاکت«مریم رجوی» سرکرده سازمان تروریستی  منافقین خبر دادند، نوشتند او بر اثر ابتلا به بیماری کرونا هلاک شده است. کسانی که اندکی با مسائل سیاسی آشنا هستند، می‌دانند چنین اتفاقی اگر واقعیت هم داشته باشد، معمولا مخفی می‌شود؛ همانگونه که درباره مرگ مسعود رجوی همسر او نیز ماجرا سال‌ها مخفی شد و عاقبت ترکی الفیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان که سال ۹۵ در نشست سالانه سازمان تروریستی  منافقین در پاریس شرکت کرده بود، از عبارت مرحوم برای مسعود رجوی استفاده کرد و آنجا مشخص شد که رهبر پیشین سازمان مرده است؛ این در حالی بود که وضعیت رجوی از دهه ۸۰ نامشخص بود و کسی از زنده یا مرده بودن او اطلاعی نداشت، به همین دلیل طبیعی بود اگر هلاکت مریم رجوی هم حقیقت داشت، احتمالا خبر آن به این راحتی منتشر نمی‌شد.


عکس ماسکی نازنین بیاتی


خبر مرگ مریم رجوی درست دو روز پیش از گردهمایی سالانه سازمان تروریستی  منافقین منتشر شد و برخی فعالان سیاسی اینگونه تحلیل کردند که انتشار چنین خبری عامدانه و برای پروپاگاندای رسانه‌ای بوده تا در آستانه گردهمایی این فرقه، نام او به صدر اخبار بیاید. این تحلیل درست از آب درآمد و شب گذشته گردهمایی سازمان تروریستی  منافقین برگزار شد و مریم رجوی در آن سخنرانی کرد.

سخنرانی مریم رجوی باعث شد برای بار دوم در چند روز نام او مطرح شود؛ این سخنرانی توسط شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال به صورت زنده پخش شد. او در سخنرانی‌اش علاوه بر سخنان تکراری هر ساله‌اش و بیان آرزوی بازگشت به ایران و توهماتی از این دست، درباره حکم امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه جوانی که در جریان اعتراضات آبانماه که به اعدام محکوم شده‌اند سخن گفت و از عبارت «اعدام نکنید» استفاده کرد.

پیش از مریم رجوی، دونالد ترامپ در توییتی از هشتگ اعدام نکنید استفاده کرده بود و این توییت با واکنش تند مردمی مواجه شد که معتقد بودند ترامپ در حال موج‌سواری بر مطالبات مردم است. توییت ترامپ با چند واکنش در شبکه‌های اجتماعی به فراموشی سپرده شد اما در مورد مریم رجوی ماجرا شکل دیگری یافت و فعالان شبکه‌های مجازی با هشتگ‌هایی بسیار تند به او تاختند و تنفرشان از موج‌سواری و مصادره به مطلوب مطالبات مردمی به نفع خودش را نشان دادند.

 

مریم رجوی در همایش سالانه سازمان تروریستی  منافقین

به گزارش رویداد۲۴ شبکه ایران اینترنشنال که درباره حمایت مالی سعودی از خودشان مخفی‌کاری نمی‌کند نیز از خشم مردم در امان نماند و از لحظه پخش زنده گردهمایی سازمان تروریستی  منافقین موج تندی از حملات مردم به آنها ایجاد شد.

وقتی هشتگ «اعدام نکنید» طی یک روز توسط فعالان فضای مجازی به ترند یک توییتر شد، ایران اینترنشنال اعلام کرد چون این موضوع اهمیت یافته و ترند شده، این هشتگ را بالای صفحه تلویزیون قرار داده است. نکته جالب اینکه وقتی هشتگ تند مردم علیه مریم رجوی ترند شد، فعالان توییتر نوشتند آیا ایران اینترنشنال حاضر این هشتگ را نیز بالای صفحه تلویزیونش قرار بدهد. طبیعی بود پاسخ این سوال خیر است و ایران اینترنشنال هیچگاه راه جداگانه‌ای از اسپانسرهای خود نخواهد رفت.

آنچه باعث خشم مردم از اقدام دونالد ترامپ، مریم رجوی و شبکه ایران اینترنشنال شده بود، این بود که همگی متفق القول بر این باور بودند که آنها می‌خواهند مطالبات مدنی مردم که در قالب توییت بیان می‌شود را به نفع خودشان مصادره کنند و اینگونه القا کنند که آنها سمت مردم ایستاده‌اند؛ این در حالی است که نه رجوی و نه ترامپ هیچکدام شخصیت‌های محبوبی در ایران نیستند.

عباس عبدی در تحلیل این اتفاقات در مطلبی نوشت: «توییت ترامپ مبتنی بر توقف اعدام آگاهانه است تا حکومت ایران را به واکنش بدارد و از تجدید نظر منصرف کند. به نظرم ایران باید متوجه این ترفند ترامپ باشد و اهمیتی به توییت او ندهد. ترامپ از حیث ضدیت با حقوق بشر فردی شناخته شده است. و اگر نهادهای قدرتمند در آمریکا برای مواجهه با سیاست‌های او نبود تاکنون انجا را به یک حکومت استبدادی و شاید هم فاشیستی تبدیل کرده بود. بنابر این کسی به او از این حیث اهمیت نمی‌دهد و ایران نیز نباید فریب بازی او را بخورد.»

 

373516_327

 

در شبکه‌های اجتماعی چه توییت‌هایی علیه مریم رجوی نوشته شد؟

 

یکی از توییت‌ها این بود که «اعدام نکنید هیچ ارتباطی به سازمان مجاهدین خلق و مریم رجوی نداشت و ندارد و نخواهد داشت و اگر مریم رجوی از این هشتگ استفاده کرده، ... خورده است.»

دیگری نوشت: «رضا پهلوی و مریم رجوی چند بار مردم را دعوت کردند که تظاهرات کنند اما هیچکس آنها را جدی نمی‌گیرد. اینها اما اینقدر پررو هستند که تا مردم اعتراض می‌کنند، سریع می‌گویند ما هم هستیم.»

کسانی که معمولا از توییت‌هایشان از ادبیات محترمانه استفاده می‌کردند، این بار استثنا قائل شدند و از اینکه مریم رجوی اعتراضات مردمی را به نام خودش کرده، انتقاد کردند و همان هشتگ را به کار بردند.

بهمن کلباسی خبرنگار بی.بی.سی فارسی در توییتی نوشت: «خب هشتگ را یک جوری می‌نوشتید که اگر ترند شد، بشود در موردش گزارش نوشت.» البته او پاسخ شنید که این مشکل ما نیست، بلکه مشکل بی.بی.سی فارسی است.

 

مریم رجوی خائن کیست؟

 

نام اصلی مریم رجوی، مریم قجر عضدانلو است. او سومین همسر مسعود رجوی رهبر پیشین سازمان مجاهدین خلق است. اشرف ربیعی و فیروزه بنی صدر دختر ابوالحسن بنی صدر همسران قبلی مسعود رجوی بودند. اردوگاه اشرف در عراق به خاطر اشرف ربیعی به این نام خوانده می‌شد.

مریم رجوی متولد ۱۳۳۲ و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. او به واسطه برادرش محمود و خواهرش نرگس وارد سازمان مجاهدین شد. نرگس در سال ۱۳۵۰ به سازمان پیوست و قبل از انقلاب توسط ساواک کشته شد.

تا سال ۱۳۶۰ سازمان تروریستی  منافقین به صورت رسمی در ایران فعالیت می‌کردند و نکته جالب اینکه او زمانی کاندیدای حضور در مجلس ایران نیز بود اما پس عزل بنی صدر این سازمان کاملا به عنوان گروه اپوزیسیون ایران فعالیت کرد و در چند نقطه از جمله ساختمان نخست وزیری و حزب جمهوری اسلامی بمب‌گذاری کردند و از آن پس به مبارزه مسلحانه با حکومت ایران روی آوردند. مریم رجوی سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شد و بعد از کردستان ایران ابتدا در آلمان و سپس در فرانسه به فعالیت خود ادامه داد. همسر اول مریم رجوی، مهدی ابریشمچی بود که بعد از طلاق از او، با مسعود رجوی ازدواج کرد.

 

نکاتی درباره سازمان تروریستی  منافقین

 

سازمان مجاهدین خلق ایران از گروه‌های چریکی مسلمان پیش از انقلاب بودند که توسط سعید محسن، علی اصغر بدیع زادگان و عبدالرضا نیک‌بین و محمد حنیف نژاد تشکیل شد. این سازمان از سوی روحانیون ایران همچون آیت الله شریعتمداری، آیت الله هاشمی و آیت الله طالقانی حمایت می‌شد. از دهه پنجاه به بعد با رهبری تقی شهرام، مشی سازمان از اسلام تغییر کرد و مارکسیسم به عنوان ایدئولوژی سازمان اعلام شد و آیه «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا‎» نیز از آرم سازمان برداشته شد.

بعد از انقلاب تقی شهرام اعدام شد و رهبری سازمان به دست مسعود رجوی تروریست افتاد که به تازگی از زندان آزاد شده بود و در دوره رجوی بار دیگر آیه «فضل الله» به آرم سازمان بازگشت و آنها اعلام کردند سازمان مجاهدین همچنان مسلمان است و ایدئولوژی مارکسیسم را رد کردند.

بخش مارکسیست این سازمان از بخش مسلمان آن انشعاب کرد و حزب پیکار را راه اندازی کردند که البته بعدها در حزب کمونیست ایران ادغام شد.

تا ابتدای دهه شصت سازمان مجاهدین در ایران فعالیت می‌کرد. مسعود رجوی و موسی خیابانی به دیدار امام خمینی نیز رفتند. این سازمان با جمهوری اسلامی به اختلاف خورد که مهمترین نمود آن در ماجرای ثبت نام مسعود رجوی در انتخابات ریاست جمهوری بود که امام خمینی با آن مخالفت کرد. دستگیری محمدرضا سعادتی به اتهام جاسوسی نیز از دیگر عوامل تنش بود. تا خرداد سال شصت، سازمان مجاهدین در نشریه پر تیراژ خود علیه جمهوری اسلامی مطلب منتشر می‌کرد و از این سال‌ها به بعد برای نشان دادن این تنش، جمهوری اسلامی برای نامگذاری مجاهدین از عبارت منافقین استفاده کرد.

اعضای سازمان از ایران به عراق رفتند و در کمپ اشرف ساکن شدند. آنها در جریان جنگ ایران و عراق نیز چندین حمله علیه ایران انجام دادند که مهمترین آنها عملیات فروغ جاویدان بود که در جمهوری اسلامی به عملیات مرصاد معروف است. عملیات آفتاب و عملیات چلچراغ دو عملیات دیگر بود که آنها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام دادند؛ البته هیچکدام موفق نبود. آنها در واکنش به شکست سنگین عملیات فروغ جاویدان، سپهبد صیاد شیرازی را ترور کردند. این ترورها باعث شد حتی این سازمان تروریستی در رده گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

این سازمان  تروریستی و خونخوار و خونریز که با ایده‌های آرمانی در دهه چهل تاسیس شده بود، پس از انقلاب به یک فرقه‌ با رفتارها و تمرینات عجیب تبدیل شد که هم اتهامات مالی گریبان آنها را گرفت هم اتهامات اخلاقی. مقر اصلی این سازمان تروریستی هم اکنون در آلبانی است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: