پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، تعدادی از لژیونر‌های فوتبال ایران در این فصل عملکرد قابل قبولی داشته اند. در این بین زوج خط حمله تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درخشش قابل توجهی داشته اند. آن‌ها شانس این را دارند که در لیگ‌هایی که حضور دارند، عنوان بهترین گلزن فصل را تصاحب کنند.

آخرین مرتبه علیرضا جهانبخش مهاجم فعلی تیم برایتون موفق شد فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ با تیم آلکمار هلند آقای گل شود. او در آن سال با زدن ۲۱ گل و دادن ۱۲ پاس گل این اتفاق رویایی را رقم زد. جهانبخش در راه کسب این عنوان، یوهانسن ستاره سابق دن هاگ را پشت سر گذاشت.

پس گذشت ۲ سال، حالا این امکان برای بازیکنان ایرانی پیش آمده است تا دوباره درخشش جهانبخش را تکرار کنند.

cC9YNdugeMev

تفاوت ستاره ایرانی و روسی؛ سردار پنالتی نزده است

سردار آزمون مهاجم تیم زنیت روسیه در این فصل درخشش خوبی داشته و یکی از بازیکنانی است که احتمال انتقال او به یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی وجود دارد. او در این فصل از لیگ برتر روسیه، ۱۶ گل برای تیمش زده است. رقیب مستقیم سردار برای کسب عنوان آقای گلی آرتم زیوبا هم تیمی او است که ۱۷ گل در این فصل زده و با استفاده از قد بلند خود به راحتی دروازه حریفان را باز می‌کند.

لژیونر کشورمان اگر در دیدار هفته قبل مقابل اورنبورگ از خود گذشتگی نمی‌کرد و به زیوبا پاس گل نمی‌داد اکنون به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار داشت. نکته قابل توجه این است که زیوبا در این فصل ۶ بار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده که این آمار برای سردار آزمون صفر است.‌

f7cmZGrTjadq

ای کاش پنالتی گرفتن در اولویت قرار داشت نه گل‌سازی!

دیگر لژیونر کشورمان که شانس آقای گلی دارد مهدی طارمی مهاجم تیم ریوآوه پرتغال است. او پس از تعطیلات کرونایی به خوبی آمار گلزنی خود را افزایش داد و به کورس مدعیان آقای گلی اضافه شد. طارمی در این فصل ۱۶ گل به ثمر رسانده است.

رقابت برای کسب عنوان بهترین گلزن فصل لیگ پرتغال چندان هم آسان نیست. اکنون نام ۳ بازیکن ۱۷ گله در لیگ پرتغال دیده می‌شود. کارلوس وینیسوس و پیتزی از بنفیکا و پائولینیو از براگا همگی ۱۷ گله هستند.

در این شرایط اگر آمار گلزنی بازیکنان برابر شود، تعداد پاس گل آن‌ها آقای گل را مشخص می‌کند. طارمی فقط ۲ پاس گل داده در حالی که پیتزی ۱۲ بار برای هم تیمی‌های خود گل‌سازی کرده است. لژیونر کشورمان در این فصل ۸ مرتبه برای ریوآوه پنالتی گرفته است که این رکورد حتی در ۵ لیگ معتبر اروپایی هم دیده نمی‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: