پایگاه خبری خانه فوتبال:

ثانیه‌ها برای هواداران لیورپول به کندی می‌گذرد، نه برای اینکه انتظار یک نبرد دشوار را بکشند یا در پی مسجل کردن قهرمانی باشند، بلکه برای اینکه ۳۰ سال است منتظر چنین شبی هستند. امشب پس از نبرد لیورپول و چلسی در آنفیلد که از ساعت ۲۳:۴۵ آغاز خواهد کرد، جام قهرمانی به لیورپولی‌ها اهدا می‌شود. البته تماشاگران غایب بزرگ این جشن خواهند بود.

لیورپول‌‌؛ ۳۰ سال بعد...

۳۰ سال و چند ماه از آخرین مرتبه‌ای که جام قهرمانی لیگ فوتبال انگلیس به لیورپولی‌ها اهدا شد، می‌گذرد. حالا بیش از نبرد مقابل چلسی آن لحظه‌ای برای هواداران لیورپول اهمیت دارد که کاپیتان‌جوردن هندرسون با آن ژست خاص خودش که پس از قهرمانی‌های اخیر در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام جهانی‌ باشگاه‌ها نشان داد، جام را بالای سر ببرد. اشک در چشمان هواداران لیورپول حلقه خواهد زد. کاپیتان امروز قرمزهای مرسی‌ساید در روز قهرمانی آخرشان به‌ دنیا نیامده بود. حالا بچه‌های یورگن کلوپ در تاریخ ماندگار شده‌اند. همه‌ چیز برای یک شب احساسی در آنفیلد فراهم است. از داستان قهرمانی که بگذریم، قطعاً لیورپولی‌ها دوست ندارند آخرین بازی‌شان در آنفیلد را ببازند و یا حتی مساوی کنند. دوست دارند با یک برد شیرین پایانی خوش برای فیلم‌شان در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بنویسند. لیورپول این فصل با تمام فراز و فرودهایش تیمی شایسته بود که حتی رقبا هم در زمان تعطیلی موقت مسابقات اعتراف کرده بودند جام باید به آنها برسد اما این روزها کلوپ بیش از هرکسی می‌داند که تیمش برای تکرار قهرمانی و ادامه روزهای خوب کار سختی پیش‌رو دارد. این را در بازی‌های اخیر حس کرده‌ایم، چراکه لیورپول در ماه‌های اخیر آن تیم باثبات و قدرتمند گذشته نبوده است.

چلسی‌‌؛ این داستان ادامه دارد

حال چلسی خوب هست یا نیست؟ هنوز نظر قطعی نمی‌توان در این مورد داد. پروژه استخدام فرانک لمپارد خوب پیش رفته و این را فینالیست شدن آبی‌ها در جام‌حذفی انگلیس نشان می‌دهد. چلسی شانس دارد در اولین فصل حضور مربی کم‌تجربه‌ای مثل لمپارد جام بگیرد و از طرفی هواداران این تیم با مربی‌شان کاملاً همسو هستند. شاید اگر یک مربی خارجی یا بدون سابقه قبلی در چلسی مربی این فصل‌شان بود حتی بعد از قهرمانی در جام‌حذفی هم برکنار می‌شد، مثل اتفاقی که برای آنتونیو کونته رخ داد اما با لمپارد، رومن آبراموویچ برای تیمش آینده‌ای روشن ترسیم می‌کند. چلسی به‌تدریج تیمی جوان‌تر می‌شود و لمپارد ستاره‌هایی جوان مثل تیمو ورنر و حکیم زیاش را به خدمت گرفته تا هم بازیکنان کارآمدش بیشتر باشند و هم انرژی تیمش با بالاتر رفتن سن بازیکنان پایین نیاید. در هفته‌های اخیر به لطف نتیجه نگرفتن تیمی مثل لسترسیتی به رده سوم لیگ برتر هم صعود کرده‌اند اما هنوز رقابتی تنگاتنگ با این رقیب و منچستریونایتد دارند. صعود به لیگ قهرمانان تضمین شده نیست و بازی در آنفیلد را لمپارد مثل یک فینال می‌بیند. ارزش این بازی برای او کمتر از فینال جام‌حذفی مقابل آرسنال نخواهد بود.

آخرین جدال

در دور پنجم جام‌حذفی انگلیس، چلسی موفق شد با ۲ گل لیورپول را شکست دهد و حذف کند. ویلیان و بارکلی برای آبی‌ها گلزنی کردند. دیدار رفت این دو تیم در لیگ برتر را لیورپول ۲ بر یک برده بود.

آمار بازی

۵۵) در ۵۵ نبرد لیگ برتری لیورپول و چلسی، قرمزها ۲۱ بازی را برده‌اند و آبی‌ها در ۲۰ بازی پیروز شده‌اند. ۱۴ بازی هم مساوی شده است.

۳) لیورپول در ۳ بازی آخرش در لیگ برتر مقابل چلسی شکست نخورده است.

صفر) قهرمان لیگ برتر در پی پشت‌سر گذاشتن یک فصل بدون ‌باخت است. ۱۷ برد و یک تساوی در بازی‌های قبلی برای تیم کلوپ در آنفیلد به ثبت رسیده.

۵۸) لیورپول در ۵۸ بازی اخیر خانگی‌اش در لیگ برتر انگلیس طعم شکست را نچشیده. اگر این فصل هم بدون‌ باخت بمانند، نهمین فصلی است که در بالاترین سطح فوتبال انگلیس در آنفیلد مغلوب نشده‌اند که ۳ مرتبه بیش از رکورد دیگر تیم‌ها خواهد بود.

۱۸) چلسی در ۱۸ بازی از ۴۴ نبرد لیگ برتری با تیم‌های صدرنشین پیروز شده است که بهترین آمار بین تیم‌های لیگ برتری مقابل صدرنشینان بوده.

۸) اگر روبرتو فیرمینو مقابل چلسی گل نزند به رکوردی جالب خواهد رسید. او ۸ گل در این فصل زده که همگی آنها خارج ‌از ‌خانه بوده.

۶) اولیویه ژیرو مهاجم باتجربه چلسی در ۱۰ بازی اخیر لیگ برتری ۶ گل زده که بیش از تعداد گل‌هایش در ۴۶ بازی قبل از آن با پیراهن آبی‌هاست.

۲) چلسی از ۳ بازی آخرش بیرون از استمفوردبریج ۲ بازی را باخته است.

یک) لیورپول به غیر از هفته اول در تمامی هفته‌های این فصل لیگ برتر صدرنشین بوده است.

۲۹) تیم کلوپ با ۲۹ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در فصل جاری لیگ برتر داشته و به احتمال زیاد این عنوان را تا پایان فصل حفظ خواهد کرد.

مصدومان و محرومان

جردن هندرسون کاپیتان لیورپول در شبی که باید جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد، غایب خواهد بود. علاوه بر او، جوئل ماتیپ هم به ‌دلیل مصدومیت مقابل چلسی به میدان نخواهد رفت. دیان لوورن و جیمز میلنر هم با وجود بهبودی نسبی احتمالاً در ترکیب لیورپول قرار نخواهند گرفت. فیکایو توموری و بیلی گیلمور بازیکنان جوان چلسی غایبان قطعی نبرد آنفیلد هستند. احتمال نرسیدن انگولو کانته هم وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، واینالدوم، فابینیو، کیتا، صلاح، مانه و فیرمینو

چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، رودیگر، زوما، آلونسو، مانت، جورجینیو، کواچیچ، ویلیان، پولیشیچ و ژیرو

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: