پایگاه خبری خانه فوتبال:

شبنم فرشادجو بازیگر توانمند کشورمان است. شبنم فرشادجو متولد ۱۶ بهمن ۱۳۵۶ در تهران است. شبنم فرشادجو هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است و دارای تحصیلات عالیه در رشته‌های هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است.

شبنم فرشادجو در کارنامه هنری خود سابقه حضور در نمایش‌های تئاتر متعدد و نیز بازیگری در آثار تلویزیونی و سینمایی را دارد.

شبنم فرشادجو

شبنم فرشادجو بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با انتشار چند عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "  عجیب ترین جای جهان که دیدم زندان سلیمان یا  زندان دیوها، نام کوهی مخروطی شکل و میان تهی که در سه کیلومتری غرب تخت سلیمان قرار دارد. این کوه هزاران سال پیش، بر اثر رسوب کانی‌های آب دریاچهٔ آن به وجود آمده‌است. ارتفاع این کوه از زمین مجاور خود ۹۷ تا ۱۰۷ متر می‌باشد و بر فراز آن گودال عمیقی در حدود ۸۰ متر دیده می‌شود که قطر دهانه آن به طور تقریب ۶۵ متر است.

شبنم فرشادجو


کلیک کنید: فیلم 18+ از لحظه برهنه کردن دختر 18 ساله توسط 6 مرد شیطان صفت!


 

 کوه در زمان مانایی‌ها ـ ۸۳۰ تا ۶۶۰ پ.م. نیایشگاه بوده است. در اطراف کوه زندان سلیمان چشمه‌های آب گرم گوگردی متعددی دیده می‌شود که دارای خاصیت درمانی متعدد می‌باشد. "

شبنم فرشادجو در ادامه نوشت: "زندان سلیمان تپه‌ای است به ارتفاع یکصد متر از سطح زمین، و مخروطی شکل، که زمان ساسانیان محل قربانی و نیایش موبدان زرتشتی بوده و البته بقایای بناهای دور مخروط زندان سلیمان، نشانگر اهمیت این محل مقدس می‌باشد. موبدان پس از نیایش در محل و استفاده از برسم، حیوان در نظر گرفته شده را برای قربانی کردن به جایگاه مخصوص می‌بردند تا نذر آتشکده کنند.

آنچه دیگران می خوانند:

احتمالاً دو هزار سال پیش مخروطی که امروز خالی از آب است و در دهانه تپه قرار دارد، پر از آب بوده و بقایای آب انبارهای اطراف مخروط، نشانگر غیرقابل استفاده بودن آب."

 

شبنم فرشادجو

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: