پایگاه خبری خانه فوتبال:

علیرضا نیکبخت واحدی در مصاحبه‌ای که با روزنامه خبرورزشی داشته مدعی شده نتیجه دربی شماره 48، تحت تاثیر دستوری بود که به استقلالی‌ها داده شد.

او درباره مسابقه‌ای صحبت کرده که دوم مهرماه سال 78 برگزار شد. در آن بازی، داور مسابقه دو بازیکن پرسپولیس را در نیمه اول از میدان اخراج کرد و در شرایطی که استقلالی‌ها امیدوار بودند این اتفاق به برد تیمشان در دربی کمک کند اما نهایتا آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیکبخت در مصاحبه امروزش درباره آن مسابقه گفته: ولی در یک دربی که آمدند به ما اعلام کردند بازی باید مساوی شود. شاید اگر ما آن بازی را می‌بردیم، در ورزشگاه آزادی اتفاق بدی می‌افتاد.

این اولین باری نیست که درباره آن بازی معروف صحبت شده و سالها قبل علی‌ فتح‌الله‌زاده به این موضوع پرداخته بود. مدیرعامل اسبق استقلال سالها قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بین دو نیمه آن بازی خاص به او گفته شد که استقلال باید آرامتر بازی کند.

نکته مهم اینکه ادعای نیکبخت و فتح‌الله‌زاده توسط معاون وقت سازمان تربیت بدنی هم تائید شده است. سعید فائقی که در آن مسابقه کنار زمین بود، در مصاحبه‌ای که دی ماه سال 91 روی خروجی سایت شبکه خبر منتشر شده بود، به اتفاقات بین دو نیمه دربی 48 گفته: یادم هست از نصرالله عبداللهی که سرپرست استقلال بود خواهش کردم در نیمه دوم ملاحظه پرسپولیس را بکنند.البته دستوری حرف نزدم و نگفتم چون معاون سازمان هستم پس باید این کار را انجام دهید.این گونه نبود که بشود به بچه ها چنین حرفی زد. من خواهش کردم و غیر مستقیم از آنان خواستم تا در نیمه دوم جلوی پرسپولیس سفت بازی نکنند.به هر حال باید سکوها را مدیریت می کردیم.

چرا استقلال گل نزد؟ 

این وسط یک نکته مهم وجود دارد. اینکه اگر درخواست معاون سازمان تربیت بدنی از استقلالی‌ها نبود، نتیجه آن بازی چه نمی‌شد. فتح‌الله‌زاده در یکی از مصاحبه‌هایش گفته استقلالی‌ها آن بازی را شل گرفتند و گرنه این احتمال وجود داشت که 6 گل به پرسپولیس بزنند و جو ورزشگاه به هم بریزد منتهی فائقی معتقد است امکان نداشت چنین نتیجه‌ای رقم بخورد:" علی پروین نمی گذاشت چنین اتفاقی بیفتد.اگر استقلال دو سه گل می زد پروین تیم را می کشید بیرون." البته پرسپولیس عقب کشید و دفاع کرد و استقلال هم هر چه زد به در بسته زد و حتی فرهاد مجیدی یکی دو موقعیت صد در صد گلزنی را از دست داد. در هر حال استقلال بدشانس بود که نتوانست آن دربی را ببرد. دربی که پرسپولیس خشن بازی کرد و خیلی زود نه نفره شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: