پایگاه خبری خانه فوتبال:

اولین باری که دربی با حضور این دو سرمربی جوان روی نیمکت تیمهایشان برگزار شد، بهمن سال گذشته بود که استقلال فاصله زیادی تا پیروزی در آن بازی نداشت اما گل دقیقه 89 بشار رسن باعث شد که دربی با نتیجه تساوی به پایان برسد منتهی داستان بازی فردا شب متفاوت است و یحیی و فرهاد برای رسیدن به فینال جام حذفی، باید از سد رقیب سنتی عبور کنند.

انگیزه‌های متفاوت یحیی و فرهاد: یحیی گل‌محمدی بعد از کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر و عبور از رکورد برانکو، خیلی دوست دارد دبل فصل گذشته پرسپولیس را تکرار کند و با این تیم قهرمانی در جام حذفی را جشن بگیرد. از طرف دیگر مجیدی که به هواداران تیمش وعده قهرمانی در جام حذفی را داده، به خوبی می‌داند که در صورت پیروزی در دربی، محبوبیتش تا حد قابل توجهی بین آبی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دومین دربی بدون تماشاگر: سالها قبل یک دربی بدون حضور تماشاگران در شهر بندرعباس برگزار شد و فردا شب هم کرونا باعث شده که ورزشگاه آزادی، خالی از تماشاگر باشد.

آمار دربی‌های گذشته: دو تیم تا قبل از بازی فردا شب، 92 بار با یکدیگر بازی کردند که استقلال 26 بار برنده دربی شده، 24 بازی به سود پرسپولیس به پایان رسیده و 42 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

نتیجه آخرین دربی حذفی: آخرین باری که دو تیم در جام حذفی با یکدیگر بازی کردند دربی 74 بود که آذر سال 90 برگزار شد و استقلال موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 0-3 حریف سرشناسش را شکست دهد.

مسیر رسیدن به فینال: پرسپولیس، ماشین سازی و صنعت نفت را با نتیجه مشابه 0-1 از پیش رو برداشت و در مرحله قبل هم 2 گل به شهرداری ماهشهر زد. استقلال هم ابتدا گل ریحان البرز را 3 بر یک شکست داد، در دومین مسابقه تیم فجرسپاسی را 3 بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی هم که با 2 گل از سد سپاهان گذشت.

غایبان: روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر از استقلال، به خاطر مصدومیت بازی فردا را از دست دادند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: