پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیش‌بینی وضعیت بورس بعد از انتخابات آمریکا

در آخرین روز معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا شاخص کل بازار سهام به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد، اما روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟
باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا گفت: دو سناریو برای بعد از انتخابات آمریکا وجو دارد اول اینکه بایدن پیروز شود که بازار سهام روندی متعادل پیدا خواهد کرد و رشدی منطقی خواهد داشت اما اگر ترامپ پیروز شود روند بازار سهام به دلیل رشد قیمت دلار در میان مدت بازار سهام رشد خواهد کرد.
این کارشناس افزود: بازار سهام به دلیل اینکه همیشه آینده را می‌خرد انتظار کاهش قیمت دلار به دلیل پیروزی بایدن را داشت به افزایش قیمت دلار واکنشی نشان نمی‌داد اما با مشخص شدن تکلیف انتخابات آمریکا بازار سهام به نوسان قیمت دلار واکنش نشان خواهد داد.

بورس

 

بورس

وی در رابطه آینده بازار سهام گفت: بازار در دراز مدت تمام این ضررها را جبران خواهد کرد زیرا عوامل بنیادین مانند قیمت دلار و شرایط اقتصاد کلان اهرمی برای پیشرفت بازار خواهند شد و اگر کسی صبور باشد و در سهم‌های بنیادین سرمایه‌گذاری کند قطعا ضرر نخواهد کرد.

وی در رابطه با حمایت از بازار گفت: فعلا برنامه‌ یا خبری برای حمایت وجود ندارد اما پیش‌بینی من این است که فعلا منتظر هستند تا فردا نتیجه دامنه نوسان ۱۰ درصدی در سهم‌های خودرو و شستا مشخص شود.

او افزود: تا زمانی که صف‌های فروش تخله نشوند انتشار گزارش‌های ۶ ماه نیز نمی‌تواند به بازار کمکی کند زیرا بازار بدون دید بنیادین جلو می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی ایجاد شده در مردم به خاطر روند نزولی بازار سهام و روند صعودی بازارهای موازی است و تا خروج سرمایه از بازار سهام نیز ادامه دارد.

بورس

منبع: تجارت نیوز

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: