پایگاه خبری خانه فوتبال:

قدرت بدنی، جنگندگی، تعصب... و البته گلزنی جملگی از ویژگی‌های مدافعی است که این روز‌ها در لیگ قهرمانان آسیا همه را مات و مبهوت خود کرده است. صحبت از شجاع خلیل زاده است. مدافعی که در دیدار برگشت مقابل الشارجه امارات گل اول پرسپولیس را خیلی زود در دقیقه ۲ به ثمر رساند تا مقدمات زدن گل‌های بیشتر را برای تیمش فراهم کند. اما این همه کار او در این بازی حساس نبود. شجاع خلیل زاده موفق شد ولیتون مهاجم اول الشارجه را که در دیدار قبلی تیمش برابر التعاون ۳ گل زده بود کاملاً بی‌اثر کند. خلیل زاده روی زمین و هوا به مهاجم برزیلی باج نداد و کاری کرد که خسته و کوفته تعویض شده و از زمین خارج شود. پس از پایان بازی پرسپولیس و الشارجه دقایقی با این مدافع گلزن و خوش‌استیل گپ زدیم.

تبریک، باز هم گل زدی و پرسپولیس برد.

تبریک به هواداران پرسپولیس که از پای تلویزیون ما را تماشا کرده و از طرق مختلف به ما انرژی و روحیه دادند. این برد مبارک همه پرسپولیسی‌ها باشد به ویژه علی‌آقا پروین!

چرا به ویژه علی پروین؟

این گلی که زدم کادوی تولد من به سلطان علی پروین بود. خوشحالم سایه این مرد بزرگ بالای سر همه ما پرسپولیسی هاست و امیدوارم سال‌ها سرحال و سرزنده باشد.

ولی به نظر می‌رسید حلقه دست خودت را بوسیدی.

بله، اما دوست داشتم به یک بهانه‌ای تولد اسطوره باشگاه پرسپولیس را تبریک بگویم. حالا که گل زدم امیدوارم علی‌آقا آن را به عنوان هدیه تولد از ما قبول کند.

آن لحظه چه فکری کردی که جلو کشیدی؟

راستش را بخواهید ما خیلی خوب تیم الشارجه را آنالیز کرده بودیم. می‌دانستیم اگر گل زودهنگامی بزنیم شانس برد ما بیشتر خواهد شد. به همین خاطر من هم جلو کشیدم و خدا را شکر موفق به گلزنی شدم.

پاس احسان پهلوان هم در نوع خودش جالب بود. نبود؟

احسان بازیکن خوبی است. همه بازیکنان جدید ما فوق العاده هستند و فقط نیاز به کمی زمان برای هماهنگی دارند. پهلوان پاس خیلی خوبی با پای چپ داد که ما هم شانسی گل زدیم!

شوخی می‌کنی؟! یک مدافع نمی‌تواند شانسی در این رقابت‌های سنگین ۲ گل بزند. می‌خواهی آقای گل لیگ قهرمانان آسیا شوی؟!

آقای گل؟! نه داداش! من یک مدافع هستم و وظیفه اصلی‌ام جلوگیری از گلزنی مهاجمان حریف و دفاع کردن است.

اما داری تبدیل به سرخیو راموس پرسپولیس می‌شوی!

سرخیو راموس؟! نه برادر، من شجاع خلیل زاده هستم هرچند رئالی‌ام و راموس را خیلی دوست دارم، اما او کجا و من کجا؟!

به نکته جالبی اشاره کردی و گفتی شناخت خوبی از حریف داشتید. یحیی گل‌محمدی نیز در نشست خبری پیش از این دیدار از گروه آنالیز خود تشکر کرد. توضیح بیشتری می‌دهی؟

بله، تیم آنالیز ما و مربیان پرسپولیس به خوبی تیم الشارجه را شناسایی کردند. ما زمان زیادی نداشتیم، اما خیلی خوب توانستیم نقاط قوت و ضعف حریف را بشناسیم.

این تیم ۳ برزیلی هم دارد که به خوبی مهار شدند.

خیلی زهردار هستند. بازیکنان خارجی الشارجه هم قیمت بالایی دارند و هم در دو دیدار گذشته این تیم نشان داده بودند از چه قدرتی برخوردارند، اما ما هم با شناخت کافی جلوی آن‌ها بازی کردیم. می‌دانستیم چگونه باید این تیم و ستاره‌های برزیلی اش را مهار کنیم.

به نظر می‌رسید تو بیشترمأمور مهار ولیتون باشی که در دیدار قبلی تیمش برابر التعاون هت‌تریک کرده بود؟

به هر حال ما سازماندهی دفاعی خوبی داشتیم. نمی‌توان گفت یک نفر در این بازی خوب و مؤثر بود. بچه‌ها در نیمه اول بازی توفانی و خوبی انجام دادند و نیمه دوم را هم منطقی بازی کردیم.

چه بسا اگر همان شروع توفانی را در نیمه دوم داشتید، می‌توانستید انتقام التعاون را از الشارجه بگیرید؟

(می‌خندد) ما دنبال انتقام و این چیز‌ها نبودیم. باید در شروع نیمه دوم منطقی بازی را اداره می‌کردیم. تیمی که بتواند ۴ گل به الدحیل و ۶ گل به التعاون بزند اصلاً حریف آسانی نیست. ما نمی‌توانستیم احساسی بازی کنیم و به نظرم نمایش خوبی داشتیم.

سیامک نعمتی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. حقش بود؟

شک نکنید! سیامک دوست خوب من است، اما باور کنید بازی کردن در دفاع کناری و پست غیرتخصصی اصلاً آسان نیست. او آرام آرام به این پست عادت کرده و توانسته چه در امور دفاعی و چه در فاز تهاجمی عالی کار کند. خوشحالم سیامک بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

بگو مگویی هم در نیمه اول در محوطه جریمه تیم شما بین محمدحسین کنعانی‌زادگان و یکی دیگر از بازیکنان پیش آمد که جلوی دهانش را گرفتند و... البته تصاویر تلویزیونی گویا نبود.

این بحث‌ها در طول مسابقات عادی است. همه بازیکنان پرسپولیس یک هدف دارند و آن هم موفقیت تیم است. یک لحظه ممکن است من یا حسین یا هر کس دیگری به خاطر اشتباه خودمان و همبازی‌مان ناراحت شویم. هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد و مطمئن باشید پرسپولیس همدل‌ترین تیم ایران و آسیاست. موفقیت‌های ۴ سال گذشته پرسپولیس هم محصول همین وحدت و همدلی بوده است.

بازی شما با الشارجه امارات یک مهمان ویژه هم داشت. متوجه شدی؟

چه کسی؟!

ژاوی سرمربی معروف السد که پس از پایان بازی تیمش برابر سپاهان در ورزشگاه ماند تا بازی شما را تماشا کند؟

به هر حال ما باید در مرحله یک‌هشتم نهایی با السد بازی کنیم که بسیار مسابقه حساسی است. با این حال اگر ما بتوانیم همین نمایش خوب برابر الشارجه را جلوی السد تکرار کنیم شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی داریم.

دوست نداشتی به جای السد حریف آسان‌تری به پُست شما می‌خورد؟

در مرحله حذفی فرقی نمی‌کند به چه تیمی بخورید. شما در هر حالتی محکوم به پیروزی هستید. السد نباشد، النصر یا الشباب یا تیمی دیگر؛ همه آمده‌اند به فینال آسیا برسند. اینجا دیگر باور و انگیزه بازیکنان است که تعیین‌کننده می‌شود.

و باز هم باید با بغداد بونجاح روبه‌رو شوی.

بار‌ها با هم بازی کرده ایم. هم بغداد بونجاح من را می‌شناسد و هم من او را!

به عنوان سؤال آخر نتیجه بازی با السد را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟

فقط این را می‌دانم که می‌بریم و باز هم در کشور قطر می‌مانیم!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: