پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نسبت به بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال نقد دارد و در این باره می‌گوید: نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهند این بلاتکلیفی را ادامه بدهند، اما نمی‌توانیم در این موضوع ورود کنیم. دو نهاد می‌توانند به فیفا نامه بزنند و درباره اینکه اساسنامه کجاست و چرا پس از سه ماه پاسخی درباره آن نیامده، سؤال بپرسند. تنها نهاد‌هایی که می‌توانند مکاتبه کرده و هرچه سریع‌تر تکلیف اساسنامه را مشخص کنند، ابتدا خود فدراسیون است، اما با این وضعیتی که دوستان به وجود آورده‌اند، بعید می‌دانم چنین مکاتبه‌ای داشته باشند. احساس می‌کنم خود فدراسیون مشغول زمان خریدن است.

مهدی فروردین ادامه داد: از کمیته ملی المپیک و صالحی امیری تقاضا داریم با فیفا مکاتبه کرده و درباره تأخیری که در تأیید اساسنامه به وجود آمده، سؤال کنند. باید هرچه سریع‌تر تکلیف اساسنامه مشخص شود و پس از آن هم مجمع را برگزار کنیم تا رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه هرچه سریع‌تر انتخاب و معرفی شوند. بیش از این نگه داشتن اساسنامه توهین به جامعه فوتبال است. اگر فدراسیون اقدامی انجام ندهد، تنها نهادی که می‌تواند در این قضیه ورود کند، کمیته ملی المپیک است. به تازگی نشستی با مسئولان کمیته داشتیم و درباره مسائل کلان ورزش کشور صحبت کردیم. حتماً جلسه‌ای را درباره بحث اساسنامه ترتیب می‌دهیم. البته در همان جلسه قبلی هم صحبت‌هایی انجام شد که دوستان اعلام کردند مشغول بررسی هستند و به زودی اساسنامه به دست‌شان می‌رسد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه چه زمان نشست با رئیس کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود؟ گفت: قطعاً در دو هفته پیش‌رو جلسه‌ای با صالحی امیری درباره اساسنامه برگزار می‌کنیم زیرا بعید می‌دانم فدراسیون اراده‌ای برای بحث پیگیری اساسنامه داشته باشد. مسئولان این فدراسیون کار‌های مهمتری دارند و باید درباره عملکرد ضعیف خود در پرونده ویلموتس و موارد دیگر پاسخ بدهند.

مهدی فروردین درباره ممنوع‌المعامله شدن مسببان قرارداد ویلموتس از سوی نهاد‌های قضائی توضیح داد: یکی از موارد ضرب‌الاجل که می‌توانست تا حدی افکار عمومی را نسبت به این پرونده آرام کند، همین موضوع بود. در ادامه هم دستگاه قضا به تمام جزئیات پرونده رسیدگی می‌کند و آنچه مستحق مسببان قرارداد ویلموتس است، اعمال شود. ما هم بر این باور هستیم که فدراسیون باید مستقل باشد، اما نقش نظارتی دولت در زمانی که از فوتبال حمایت می‌کند، نباید نادیده گرفته شود. چگونه زمانی که قرار است از فوتبال حمایت شود، دولت می‌تواند ورود کند، اما زمانی که تخلفی صورت می‌گیرد، حق نظارت ندارد؟ مطمئن باشید نقش نظارتی به موقع اعمال و اجرا می‌شود زیرا در این موارد بیت‌المال آسیب می‌بیند. خود فیفا هم نگفته فدراسیون‌ها هر کاری می‌خواهند انجام بدهند و کسی ورود و نظارت نکند. فیفا بحث فیرپلی (بازی جوانمردانه) را در دستور کار قرار داده است. مگر می‌توان مباحثی مثل شرط‌بندی و قرارداد‌های مشکوک را رها کرد؟ دولت دخالتی در امور فوتبال ندارد، اما وقتی حمایت صورت می‌گیرد، باید نقش نظارتی را هم ایفا کند و فدراسیون هم موظف به پاسخگویی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: