پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس حقوقی فوتبال توضیحاتی را در خصوص محرومیت شش ماهه مهاجم پرسپولیس ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روزبه وثوق احمدی در خصوص اینکه محرومیت 6ماهه مهاجم پرسپولیس تا چه حد از نظر حقوقی درست است، اظهار داشت: زمانیکه مسابقات به صورت تورنمنت برگزار می‌شود، AFC، یوفا یا سایر کنفدراسیون‌ها اعضای کمیته انضباطی را در محل مسابقات مستقر می‌کنند. در واقع پنل را در آنجا تشکیل می‌دهند که اگر در طول مسابقات اتفاقی رخ داد به موضوع رسیدگی و سریع رای را صادر کنند. لذا اینکه دو ساعت قبل از بازی این رای صادر شده مورد عجیبی نیست. در تمام مسابقات این مسائل پیش می‌آید.
وی با اشاره به برداشت توهین نژادی از حرکت آل‌کثیر عنوان کرد: اما اینکه این موضوع به زعم کمیته انضباطی AFC نژادپرستانه تلقی شده از جهت اینکه این بازیکن حتی قبل از پیوستن به پرسپولیس در باشگاه‌های دیگری که بازی می‌کرده این شادی گل را نشان می‌داد، از نظر من هیچ موضوع نژادپرستی وجود نداشته اما ما باید کمی حواسمان جمع باشد که بعضی از اقدامات و کارهایی که در یک فرهنگی ممکن است مشکلی ایجاد نکند در فرهنگ دیگری دارای مشکل باشد. به عنوان مثال حرکت بعضی از انگشتان دست در بعضی از فرهنگ‌ها مساله‌ای نیست اما در فرهنگ ما مشکل دارد.
وثوق احمدی در گفت و گو با شبکه خبر، در خصوص اینکه آیا امیدی هست که محرومیت آل کثیر برای بازی‌های بعدی بخشیده شود، گفت: مطابق مقررات بازیکنی که محروم می‌شود، ظرف سه روز باید درخواست تجدید نظرخواهی خودش را ارائه بدهد. و ظرف 5روز اجازه دارد هزینه تجدید نظرخواهی را که هزار دلار است پرداخت کند تا کمیته استیناف AFC‌به موضوع رسیدگی کند. لذا فکر می‌کنم اگر تجدید نظرخواهی به موقع و دفاع هم به خوبی انجام شوند، شانس موفقیت زیاد است. با اینکه این تصمیم ناعادلانه بود موافقم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: