پایگاه خبری خانه فوتبال:

ورزشگاه الثمامة برای قطر نحس است!قطر تاکنون دو مرتبه در استادیوم الثمامة به میدان رفته که هر دو بار تن به شکست داده است.فکت خرافاتی: ورزشگاه الثمامة برای قطر نحس است!
به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی ایران و قطر امروز در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند تا تکلیف حریف اردن در بازی پایانی مشخص شود.
روزنامه الریاضیة عربستان در مطلبی به نحس بودن استادیوم محل برگزاری بازی امروز برای قطر پرداخته و نوشته است: تیم ملی فوتبال قطر به امید صعود به فینال جام ملت‌های آسیا 2023، مشتاقانه منتظر تغییر رکورد نتایج خود در ورزشگاه الثمامة در جنوب دوحه است.
این ورزشگاه که در 12 کیلومتری پایتخت قطر قرار دارد، امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی قاره میزبان عنابی پوشان و ایران خواهد بود.

این ورزشگاه که در اکتبر 2021 به عنوان یکی از استادیوم‌های جام جهانی 2022 به طور رسمی افتتاح شد، پیش از این میزبان دو بازی برای تیم ملی این کشور بوده است.

اولین بازی به 21 دسامبر 2021 برمی‌گردد، یعنی تنها حدود دو ماه پس از افتتاحیه که در آن تیم قطر در نیمه نهایی جام عرب به مصاف همتای الجزایری خود رفت.

میزبان در این دیدار با نتیجه دو بر یک شکست خورد و فرصت بازی در فینال را از دست داد. در مورد دوم، این تیم در دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی در 25 نوامبر 2022 مقابل سنگال با نتیجه سه بر یک مغلوب شد.

عنابی پوشان بجز این دو دیدار، هرگز در استادیوم الثمامة به میدان نرفته‌اند و امروز برای سومین بار در این ورزشگاه پای به زمین مسابقه می‌گذارند و با ایران روبرو می‌شوند.

ظرفیت ورزشگاه الثمامة 44 هزار و 400 نفر است که با توجه به اهمیت دیدار امروز، گنجایش کمی دارد و به همین دلیل فدراسیون قطر تلاش کرد تا بازی امروز را به ورزشگاه البیت که بزرگ‌تر است منتقل کند اما این موضوع با مخالفت فدراسیون فوتبال ایران همراه شد.

سکوهای البیت می‌توانست 68895 تماشاگر را در خود جای دهد و این بدان معناست که قطر از حمایت عمومی بسیار بیشتری نسبت به ورزشگاه الثمامة برخوردار می‌شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: