پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

نصب شیلنگ‌ دستگاه تصفیه آب فرایندی بسیار ساده است که با صرف کمی دقت و حوصله می‌توانید آن را انجام دهید. از مهمترین مراحل نصب شیلنگ تصفیه آب می‌توان به گرفتن انشعاب آب ورودی برای نصب تصفیه آب خانگی اشاره کرد. در صورت نیاز به کمک، می‌توانید با دریافت آموزش صفر تا صد نصب آب تصفیه کن خانگی از افراد متخصص و حرفه‌ای، مانند کارشناسان زد زد این کار را به راحتی انجام دهید. همچنین در صورت خرید دستگاه از این کمپانی، کارشناسان مجموعه دستگاه را برای شما نصب و راه‌اندازی می‌کنند.

 

انواع اتصالات تصفیه آب

زمانی که تصمیم به تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی می‌گیرید، قبل از هر چیز باید یک مکان مناسب برای نصب آن در زیر سینک ظرفشویی مشخص کنید و سپس اقدام به تهیه انواع اتصالات تصفیه آب نمایید. در صورت انتخاب یک کمپانی معتبر و تخصصی، آموزش صفر تا صد نصب آب تصفیه کن خانگی را دریافت خواهید کرد که به راحتی بتوانید با فراهم کردن قطعات تصفیه آب، اقدام به راه‌اندازی آن نمایید.

از مهم‌ترین انواع اتصالات تصفیه آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع شیلنگ تصفیه آب

  • اتصالات فیتینگی 

  • اتصالات مهره‌ای

  • شیر برقی

  • گیج فشار

  • مخزن ذخیره

  • فیلترها

بررسی انواع شیلنگ تصفیه آب و مشخصات آنها 

شیلنگ تصفیه آب جزئی بسیار مهم در سیستم‌های تصفیه آب است که وظیفه انتقال آب را در طول فرایند تصفیه به عهده دارد. به دلیل نقش کلیدی شیلنگ‌ها، آشنایی با مشخصات شیلنگ دستگاه تصفیه آب به طور دقیق و کامل ضروری است. بهترین شیلنگ‌های حال حاضر از جنس پی‌وی‌سی یا پلی اتیلن ساخته شده و در برابر فشار و مواد شیمیایی مقاوم می‌باشند. همچنین انعطاف پذیری شیلنگ را نیز مد نظر قرار دهید. از مهم‌ترین ویژگی شلنگ دستگاه تصفیه آب می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی و همچنین مقاومت در برابر میکروب‌ها اشاره کرد که از رشد میکروب و جلبک در طی مسیر انتقال آب جلوگیری می‌کند.

در این بخش به بررسی انواع  شیلنگ تصفیه آب می‌پردازیم:

 شیلنگ تصفیه آب خانگی

این نوع شیلنگ‌ها برای مصارف خانگی و دستگاه‌های تصفیه آب کوچک کاربرد دارند و به طور معمول قطر آنها 6.35 میلی‌متر می‌باشد. 

شیلنگ تصفیه آب صنعتی

 این شیلنگ برای مصارف صنعتی کاربرد داشته و در سیستم‌های تصفیه آب بزرگ به کار می‌رود، معمولاً قطر آن حدود 9.52 میلی‌متر یا بیشتر است.

مراحل نصب شیلنگ های تصفیه آب و راه اندازی دستگاه

در صورتی که نقشه نصب دستگاه تصفیه آب خانگی را به طور دقیق و کامل مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که طریقه نصب شیلنگ‌ های تصفیه آب بسیار ساده بوده و می‌توانید آن را بدون نیاز به کارشناسان حرفه‌ای انجام دهید. به خصوص اگر تصفیه آب zz را از میان برندهای مختلف موجود در بازار انتخاب کنید، با دریافت آموزش صفر تا صد نصب آب تصفیه کن خانگی، قطعاً نصب آن آسان‌تر خواهد شد.

تصویر از نحوه نصب شیلنگ های تصفیه آب خانگی

نصب شیلنگ‌های تصفیه آب اگر به شکل مرحله به مرحله و منظم طی شود، سرعت عمل شما افزایش پیدا کرده و نتیجه نهایی کار هم بهتر است. به همین سبب در ادامه به بررسی مراحل نصب شیلنگ تصفیه آب می‌پردازیم:

1. خاموش کردن منبع اصلی آب

شیر آب اصلی محل نصب دستگاه تصفیه آب را ببندید، برای تخلیه فشار آب، یک شیر آب را در خانه باز کنید و صبر کنید تا آب به طور کامل تخلیه شود.

2. انتخاب محل مناسب

به طور معمول، زیر سینک ظرفشویی بهترین مکان برای نصب دستگاه تصفیه آب است، زیرا برای تعمیر و نگهداری و تعویض فیلترها، فضای کافی در دسترس است.

3. وصل کردن شیر برداشت روی سینک

اگر دستگاه تصفیه شما دارای شیر آب جداگانه است، وصل کردن شیر برداشت روی سینک، اقدام بعدی می‌باشد. با سوراخ کردن سینک مطابق دستورالعمل‌های سازنده، می‌توانید شیر را نصب کنید.

4. اتصال سیستم تصفیه آب

سیستم تصفیه آب را به آب ورودی با استفاده از یک شیر زینی متصل کنید، حتماً با کمک آچار، شیر را در موقعیت خود محکم کنید.

5. نصب شیلنگ‌های تصفیه آب

شیلنگ‌های قسمت ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب را وصل کنید، شیلنگ آبی رنگ برای ورودی آب سرد و شیلنگ قرمز برای خروجی آب تصفیه شده است.

6. برش شیلنگ‌های اضافی

در صورت بلند بودن شیلنگ‌ها، آنها را با قیچی یا لوله برش به طول مناسب درآورید، حتماً برش‌ها را صاف و تمیز انجام دهید.

7. اتصال شیر و شیلنگ

شیر آب را به شیلنگ‌ های دستگاه تصفیه آب وصل کنید و از محکم بودن آن برای عدم نشتی اطمینان حاصل نمایید.

8. روشن کردن منبع آب

زمانی که تمامی اتصالات در جای خود قرار گرفت و از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کردید، می‌توانید منبع آب سیستم را روشن کنید، در صورت مشاهده هرگونه نشتی، سریعاً آن را برطرف کنید.

9. هواگیری دستگاه

پس از روشن کردن منبع آب، ممکن است متوجه هوا در سیستم هم شوید، شیر آب را باز گذاشته و اجازه دهید آب برای چند دقیقه جریان پیدا کند، با این کار، هوا از سیستم تصفیه خارج می‌شود.

10. تست سیستم تصفیه آب

سیستم تصفیه آب را با عبور آب از شیر آب تست کنید، طعم و بوی آب را بررسی نمایید. به زمان تعویض فیلترها طبق دستورالعمل سازنده توجه کرده و آن را به خاطر بسپارید.

تصویر از دستگاه تصفیه آب خانگی با شیلنگ های نصب شده

مراحلی که در اینجا مورد بررسی قرار گرفت، تقریباً روش نصب دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله‌ای است که مورد توجه مصارف خانگی می‌باشد. پس با دنبال کردن این مراحل، نصب صحیح شیلنگ‌های تصفیه آب را انجام داده و از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوید.

نقشه و مسیر شیلنگ‌های دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی با تصفیه کردن آب، دلچسب‌ترین نوشیدنی را به شما هدیه می‌دهد. برای بهره‌مندی از مزایای این دستگاه‌ها، لازم است که طریقه نصب شیلنگ‌های تصفیه آب را به طور صحیح بدانید. با بررسی روش نصب دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای که معمولاً در زیر سینک نصب می‌شود، در می‌یابیم که این دستگاه سه ورودی و خروجی دارد که هر کدام از آنها با شیلنگ مخصوص به دستگاه متصل می‌شوند. با بررسی نقشه و مسیر شیلنگ‌ های دستگاه تصفیه آب خانگی، در می‌یابیم که این ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب با کمک 4 شیلنگ به یکدیگر متصل می‌شوند.

تصویر از مراحل آخر نصب شیلنگ های تصفیه آب

در ادامه به طریقه نصب شیلنگ‌ های تصفیه آب به طور کامل می‌پردازیم:

شلنگ اتصال شیر ورودی به دستگاه

برای انتقال آب ورودی به دستگاه از شلنگ اتصال شیر ورودی به دستگاه استفاده می‌شود که یک سر شیلنگ به شیر پیسوار آب سرد زیر سینک یا محل مورد نظر برای دریافت آب وصل شده و سر دیگر شیلنگ به قسمت ورودی آب دستگاه متصل می‌شود.

شیلنگ محدود کننده جریان فاضلاب

برای انتقال آب تصفیه نشده به سیستم فاضلاب از شیلنگ محدود کننده جریان فاضلاب استفاده می‌شود که ابتدا بر روی لوله فاضلاب یک سوراخ ایجاد کرده، پس از اتصال یک بست بر روی شیلنگ آن را داخل سوراخ تعبیه شده کنید، سر دیگر این آن را به کپسول فاضلاب وصل کرده و آن را محکم کنید.

 وصل کردن شیلنگ به شیر برداشت روی سین

 پس از اینکه شیر برداشت را بر روی سینک نصب کردید، لازم است که شیلنگ را به قسمتی از شیر که رزوه دارد متصل کنید. سر دیگر شیلنگ را در جایی که فیلترهای افقی قرار گرفته و قسمت خروجی محسوب می‌شود وصل کنید.

 شیلنگ اتصال سه راهی شیر قطع سریع روی منبع

اتصال مخزن ذخیره به سیستم تصفیه از شیلنگ اتصال سه راهی شیر قطع سریع روی منبع استفاده می‌شود که در مرحله اول شیر مخزن را به ورودی مخزن ببندید. برای این کار یک سر شیلنگ به شیر مخزن متصل شده و سر دیگر آن به سه راهی فیلتر پست کربن متصل می‌شود. 

نتیجه‌گیری

نصب شیلنگ‌های تصفیه آب کار سختی نیست، اما اگر توسط یک فرد متخصص انجام شود، اطمینان شما از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه بیشتر خواهد شد. در صورتی که تمایل دارید نقشه نصب دستگاه تصفیه آب خانگی را دریافت کنید و دستگاه تصفیه خود را نصب و راه‌اندازی نمایید، کافیست کمپانی زد زد را برای خرید دستگاه‌های تصفیه در نظر بگیرید. همچنین این مجموعه با داشتن کارشناسان متخصص و حرفه‌ای، خدمات نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه و بازدید دوره‌ای دستگاه را نیز ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

1. چه تعداد شیلنگ برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است؟

به طور معمول، 4 شیلنگ برای نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است.

2. در صورت عدم آشنایی با مراحل نصب شیلنگ تصفیه آب چه باید کرد؟

در صورت عدم آشنایی با نحوه نصب تصفیه آب خانگی، کافیست با کارشناسان زد زد تماس بگیرید.

3. آیا لازم است شیلنگ‌های تصفیه آب را تعویض کرد؟

عمر مفید شیلنگ‌ های تصفیه آب بین دو تا سه سال است و پس از آن باید تعویض شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: