پایگاه خبری خانه فوتبال:

به نظر می‌رسد هری کین خیالش از کسب کفش طلای فوتبال اروپا راحت است و تنها به افزایش ‌گل‌هایش فکر می‌کند.
به گزارش "ورزش سه"، فصل ۲۰۲۳/۲۴ نخستین فصل در ۲۰ سال اخیر است کریستیانو رونالدو دو فوق ستاره فوتبال جهان در اروپا حضور ندارند و در شرایط کنونی رقابت بر سر کفش طلای فوتبال اروپا بسیار جذاب شده است.
در دوران حکمرانی این دو ستاره جدول گلزنان اروپا در تسلط کامل این دو بازیکن بود و در طی ۲۰ سال گذشته غیر از مسی و رونالدو بازیکنان کمی توانستند این جایزه را به دست بیاورند.

اکنون با خروج این دو بازیکن به نام‌های جدیدی رسیده‌ایم و با یک نگاه به ۱۰ گلزن برتر فوتبال اروپا متوجه می‌شویم که عصر جدید فوتبال آغاز شده است.

آنته بودیمیر - ۱۶ گل

مهاجم کروات اوساسونا در سن ۳۲ سالگی به اندازه دو فصل گذشته خود موفق به گلزنی شده و این تیم را به یکی از تیم‌های مهم فصل لالیگا تبدیل کرده است.

جود بلینگام - ۱۶ گل

ملی پوش انگلیسی رئال مادرید در ۱۰ بازی نخست خودش به مانند کریستیانو رونالدو ۱۰ گل به ثمر رساند و در سن ۲۰ سالگی تبدیل به پادشاه خط میانی فوتبال اروپا شده است. او با ۱۶ گل زده برابر با مهاجم کروات اوساسونا و دو رقیب دیگر اکنون در رده نهم است.

آرتم دووبیک - ۱۶ گل

۱۶ گله بعدی این جدول هم از لالیگاست. ملی پوش اوکراینی تیم ژیرونا، نقشی مهم در جایگاه فعلی تیمش داشته و صدرنشینی در بسیاری از هفته‌های این فصل، بدون حضور او امکان‌ناپذیر بود.

محمد صلاح - ۱۶ گل

جام ملت‌های آفریقا تاثیر خودش را بر فرم فعلی محمد صلاح گذاشت و مصدومیت‌های پشت سر هم او باعث شد از کورس عقب بماند، اما همچنان با ۱۶ گل زده در جمع ۱۰ گلزن برتر اروپا قرار دارد.

ارلینگ هالند - ۱۸ گل

مهاجم نروژی در این فصل از فرم خوب خودش فاصله گرفته و قطعاً انتظار نداشتیم که نام او را به این زودی در این جدول ببینیم. این بازیکن نروژی برای حفظ کفش طلای لیگ برتر، با 18 گل در 23 بازی برای قهرمان فعلی پپ گواردیولا، در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گرفت. با محاسبه میانگین گلزنی دیگر بازیکنان، متوجه می‌شویم که هالند برای کسب کفش طلای اروپا کار بسیار سختی دارد.

لوییس اوپندا - ۱۹ گل

یک چهره دیگر که تنها با مرور امارش می‌توانیم او را یک مهاجم اثرگذار برای فوتبال اروپا بدانیم که مدیران لایپزیش از حالا روی درآمد حاصل از فروش او، برنامه‌های زیادی تدارک دیده‌اند. ملی پوش بلژیکی، از زمانی که تابستان گذشته از لانس آمده، در 26 بازی بوندسلیگا 19 گل به ثمر رسانده است و بعد از یورو ۲۰۲۴، زمان مناسبی برای فروشش خواهد بود.

لائوتارو مارتینز - ۲۳ گل

با نزدیک شدن به کوپا آمریکا، این مهاجم هم از فرم درخشان اول فصلش، فاصله می‌گیرد اما با این حال اگر مهاجم آرژانتینی نراتزوری، خودش را بازیابی کند می‌تواند اختلاف موجود با رتبه‌های ابتدایی را کمتر کند. او بهترین گلزن فصل اینتر در ۱۰ سال اخیر بوده و با ۲۳ گل در این فصل، از تعداد گل‌های هر سال خود پیشی گرفته است.

سرهو گیراسی - ۲۳ گل

به عنوان مهاجم اشتوتگارت، حضور در رده دوم برترین گلزنان بوندسلیگا آلمان، آن هم در تعقیب هری کین کار بسیار سختی است، اما این بازیکن ۲۷ ساله هم تحت تاثیر جام ملت‌های آفریقا از فرم خوب خود فاصله گرفت و با ۲۳ گلی که در ۲۱ بازی به ثمر رسانده، نامش را به یک چهره مهم برای نقل و انتقالات تابستان تبدیل کرده است.

کیلیان امباپه - ۲۴ گل

امباپه از زمان انتقال به پاری سن ژرمن، در تمامی فصل‌ها میانگین ۲۴ گل زده را داشته و حتی در فصل ۲۰۱۸/۱۹ به ۳۰ گل زده در فصل رسید، اما در پایان نتوانست کفش طلای فوتبال اروپا را کسب کند. با جدایی نیمار و مسی، امباپه تبدیل به ستاره اصلی پاری سن ژرمن شده و دیگر برای پنالتی زدن یا ایستادن پشت ضربات ایستگاهی بحثی وجود ندارد ولی حواشی موجود بر سر فصل آخر امباپه باعث شده تا این مهاجم فرانسوی حواشی زیادی داشته باشد. امباپه می‌خواهد در آخرین فصل خودش تمامی آمارها را پشت سر بگذارد و با کوله‌باری از جام، از پی‌اس‌جی خداحافظی کند.

هری کین - ۳۱ گل

از زمانی که رکورد ۴۰ گل زده در یک فصل از بوندسلیگا، توسط رابرت لواندوفسکی شکست و این عنوان از گرد مولر به مهاجم لهستانی فوتبال اروپا رسید، مدت زیادی نگذشته است و حالا مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ برای شکستن این رکورد کار سختی در پیش ندارد. باواریایی‌ها روزهای پرتلاطمی دارند و به نظر می‌رسد کلکسیون جام‌ها و افتخارات هری کین قرار نیست با جام‌های باشگاهی پر شود اما رسیدن به کفش طلای فوتبال اروپا آن هم در فصل منتهی به یورو ۲۰۲۴، نشان می‌دهد که گرت‌ساوتگیت به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس نباید به چیزی جز قهرمانی در جام ملت‌های اروپا فکر کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: